Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Seminarium śpiewu zespołowego

symboljezyk
3/4193polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
- brak danych -
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Wymagania wstępne

ukończone studia muzyczne I stopnia; dobre warunki głosowe.

 

Wymagania końcowe

spektakl operowy, estradowe wykonanie koncertu (solista, udział w zespole).

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Bibliografia podstawowa - partytury i wyciągi fortepianowe dzieł  (opera, operetka, wodewil, lirykal) wykonywanych w danym roku, semestrze. Zakres programowy obejmuje czas od powstania opery do współczesności:

C. Monteverdi, F. Cavalli, J. B. Lully, H. Purcell, A. Scarlatti, A. Vivaldi,

J. Ph. Rameau, G. F. Handel , J. A. Hasse, G. B. Pergolesi,

Ch. W. Gluck, J. Haydn, G. Paisiello, J. Stefani, D. Cimarosa,

W. A. Mozart, G. Donizetti, G. Rossini, F. Schubert, V. Bellini,

S. Moniuszko, J. Offenbach, F. Suppe, J. Strauss, P. Czajkowski,

K. Millöcker, K. Zeller, E. Humperdinck, G. Puccini, F. Lehar, M. Ravel,

I. Kalman, G. Gershwin, F. Poulenc, K. Weill, T. Z. Kassern,

G. Bacewicz, B. Britten, G. C. Menotti, H. Czyż, J. Łuciuk,

B. Matuszczak, J. Bruzdowicz, K. Szwajgier i in..

bibliografia uzupełniająca

The New Grove Dictionary of Music and Musicians – London 1980

Die Musik in Geschichte und Gegenwart – Kassel 1994-2005

Brockhaus-Riemann-Musiklexikon – Mainz 1978-79

The Rise of Opera“ – London 1981

Józef Kański “Przewodnik operowy” – Kraków 1997

Józej Kański „Mistrzowie sceny operowej” – Kraków 1998

Ewa Łętowska, Janusz Łętowski „Vademecum operowe” – Warszawa 1995

Stephen Pettitt „Opera” – Warszawa 1999

Carl Dahlhaus “Vom Musikdrama zur Literaturoper” – Muenchen 1989

Małgorzata Komorowska „Teatry muzyczne Drugiej Rzeczypospolitej”

Horst Seeger „Opern Lexikon” – Berlin 1978

Karol Stromenger „Przewodnik operowy“ – Warszawa 1976

Helmut Christian Wolff „Geschichte der Komischen Oper” – Wilhelmshaven 1991

Volker Klotz „Operette“ – Zuerich 1991

Lucjan Kydryński „Przewodnik operetkowy“ – Warszawa

Z dziejów polskiej kultury muzycznej  T.I „Kultura staropolska” ,

T.II „Od Oświecenia do Młodej Polski” - Kraków

M. Bukofzer „Muzyka w epoce baroku” - Kraków

A. Einstein „Muzyka w epoce romantyzmu” - Kraków

N. Harnoncourt „Muzyka mową dźwięków” – Warszawa 1995

N. Harnoncourt „Dialog muzyczny” – Warszawa 1999

P. Kamiński "Tysiąc i jedna opera" - Kraków 2008

A. Schering „Geschichte der Musik in Beispielen” – Leipzig 1954

Z. M. Szweykowski „Musica moderna w ujęciu Marca Schacchiego”

A. Szweykowska „Dramma per musica w teatrze Wazów” - Kraków

efekty kształcenia - wiedza

posiada gruntowną znajomość repertuaru z zakresu śpiewu zespołowego
ma gruntowną wiedzę z zakresu analizy materiału muzycznego
ma poszerzoną wiedzę na temat kontekstu historycznego muzyki i jej związków z innymi dziedzinami życia;
gruntowna wiedza z zakresu stylów muzycznych oraz związanych z nimi tradycjami wykonawczymi;
posiada wiedzę pozwalającą na zrozumienie relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami zawodu.

efekty kształcenia - umiejętności

dysponuje wysoko rozwiniętą osobowością artystyczną, pozwalającą tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne zgodne z zasadami stylistycznymi danej epoki
wykazuje się elastycznością interpretacyjną;
potrafi doskonalić się w wybranym przez siebie obszarze stylistycznym
ma umiejętność współpracy w różnego rodzaju zespołach muzycznych
poszerza swoje umiejętności do tworzenia i wyrażania koncepcji artystycznych
potrafi w szerokim zakresie wyrażać swoje opinie i wyciągać trafne wnioski na tematy dotyczące własnej specjalizacji
opanowanie techniki wokalnej pozwala na wierne i stylowe oddanie treści dzieła muzycznego

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

posiada pełne kompetencje i swobodę artystyczną pozwalającą na samodzielne integrowanie nabytej wiedzy
w pełni potrafi poddać obiektywnej ocenie działania artystyczne swoje i innych
wykazuje dojrzałą postawę społeczną w pracy zespołowej
potrafi świadomie zaplanować kierunek kariery zawodowej wykorzystując wiedzę psychologiczną
potrafi koordynować organizację projektów artystycznych

Semestry

wokalistyka
śpiew solowy (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
145.003.0wykładkolokwiumdr hab. Przemysław Stanisławski, 3/4193/11562
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

wykształcenie artysty śpiewaka przygotowanego do pracy w zawodzie;

studenci na 2-letnich stacjonarnych studiach magisterskich (4 semestry) po ukończeniu II cyklu studiów potrafią  tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w oparciu o nabyte umiejętności techniczne z wykorzystaniem różnorodnych środków ekspresji.

metody dydaktyczne

zajęcia grupowe; praktyka sceniczna i estradowa (koncerty, spektakle)

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

znajomość 2 partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole              z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
245.003.0wykładkolokwiumdr hab. Przemysław Stanisławski, 3/4193/11563
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

wykształcenie artysty śpiewaka przygotowanego do pracy w zawodzie;

studenci na 2-letnich stacjonarnych studiach magisterskich (4 semestry) po ukończeniu II cyklu studiów potrafią  tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w oparciu o nabyte umiejętności techniczne z wykorzystaniem różnorodnych środków ekspresji.

metody dydaktyczne

zajęcia grupowe; praktyka sceniczna i estradowa (koncerty, spektakle)

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

znajomość 2 partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole              z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
345.003.0wykładkolokwiumdr hab. Przemysław Stanisławski, 3/4193/11564
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

wykształcenie artysty śpiewaka przygotowanego do pracy w zawodzie;

studenci na 2-letnich stacjonarnych studiach magisterskich (4 semestry) po ukończeniu II cyklu studiów potrafią  tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w oparciu o nabyte umiejętności techniczne z wykorzystaniem różnorodnych środków ekspresji.

metody dydaktyczne

Metody nauczania

zajęcia grupowe; praktyka sceniczna i estradowa (koncerty, spektakle).

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Kryteria oceny

znajomość 2 partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole              z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
445.003.0wykładegzamindr hab. Przemysław Stanisławski, 3/4193/11565
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

wykształcenie artysty śpiewaka przygotowanego do pracy w zawodzie;

studenci na 2-letnich stacjonarnych studiach magisterskich (4 semestry) po ukończeniu II cyklu studiów potrafią  tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w oparciu o nabyte umiejętności techniczne z wykorzystaniem różnorodnych środków ekspresji.

metody dydaktyczne

zajęcia grupowe; praktyka sceniczna i estradowa (koncerty, spektakle).

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Kryteria oceny

znajomość 2 partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole              z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

wykonanie: www.ansta.pl