Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Emisja głosu

symboljezyk
2/4181polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  1. Nauka prawidłowej emisji głosu: dykcja, artykulacja, fonacja, oddech, rezonatory, postawa
  2. Prawidłowa akcentacja i intonacja w mowie i w śpiewie
  3. Umiejętność wychwytywania i sposoby korekty nieprawidłowej emisji głosu
  4. Formy porozumiewania się międzyludzkiego

 

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

 

 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  1. Prelekcje i wykłady
  2. Ćwiczenia:

- praca z tekstem mówionym

- praca z tekstem śpiewanym

- analiza  tekstów z dyskusją

 

bibliografia podstawowa
  1. „Mówię i śpiewam świadomie” Podręcznik do nauki emisji głosu- Bogumiła Tarasiewicz UNIWERSITAS, Kraków 2003
  2. „Higiena głosu śpiewaczego”- red. Janusz Krassowski, Akademia Muzyczna, Gdańsk 1990
  3.  „Sarabanda w chaszczach” - Bogumiła Toczyska, PODKOWA, Gdańsk 1997
  4. „Dzieci lubią śpiewać a my razem z nimi” Mały poradnik metodyczny dla dzieci i wychowawców – Jadwiga Gałęska-Tritt

 

 

bibliografia uzupełniająca

nie dotyczy

efekty kształcenia - wiedza

- posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad prawidłowej emisji głosu w mowie i śpiewie - posiada wiedze na temat higieny głosu

efekty kształcenia - umiejętności

- przyswoił sobie dobre nawyki dotyczące techniki mowy i śpiewu - posiada umiejętność operowania aparatem mowy w sposób (z punktu widzenia fizjologii) najbardziej wydajny i bezpieczny - poprzez opanowanie efektywnych technik i poznanie właściwych ćwiczeń wykazuje umiejętność samodzielnego doskonalenia własnego warsztatu wokalnego

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce, podczas wystąpień publicznych

Semestry

Moduł pedagogiczny
Gra na instrumencie (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.001.0wykładzaliczenie bez ocenyad. dr hab. Mariusz Klimek, dr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/4181/11527
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  1. Budowa i praca narządów głosu
  2. Choroby zawodowe narządów głosu-przyczyny i skutki
  3. Higiena głosu
  4. Techniki wokalne i werbalne
  5. Podstawy poprawnej wymowy
metody dydaktyczne

- praca z tekstem mówionym

- praca z tekstem śpiewanym

- analiza  tekstów z dyskusją

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu emisji głosu i higieny głosu.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenyad. dr hab. Mariusz Klimek, 2/4181/12042
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  1. Budowa i praca narządów głosu
  2. Choroby zawodowe narządów głosu-przyczyny i skutki
  3. Higiena głosu
  4. Techniki wokalne i werbalne
  5. Podstawy poprawnej wymowy
metody dydaktyczne

- praca z tekstem mówionym

- praca z tekstem śpiewanym

- analiza  tekstów z dyskusją

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu higieny i emisji głosu oraz umiejętność wychwycenia i korygowania błędów emisyjnych u innych.

wykonanie: www.ansta.pl