symbol | jezyk |
---|---|
2/4180 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z problematyką nauczania w stopniu,który umożliwi mu podjęcie pracy w Szkole Muzycznej I lub II stopnia. Omawiane zagadnienia powinny pomóc studentowi w rozwiązywaniu napotykanych w przyszłości problemów. Zagadnienie poruszane podczas zajęć powinny sprowokować do szukania autorskich rozwiązań metodycznych.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Znajomość klawesynu i umiejętność gry na nim
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Uczestniczenie w zajęciach nauki gry na klawesynie na każdym poziomie kształcenia | |
bibliografia podstawowa | |
Podręczniki z dziedziny pedagogiki ogólnej | |
bibliografia uzupełniająca | |
Osiemnastowieczne szkoły gry na klawesynie | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada gruntowną wiedzę na temat rozwoju dzieci i młodzieży ma wiedzę na temat repertuaru klawesynowego i sposobu oceny jego trudności | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- potrafi ułożyć program dla uczniów szkół muzycznych I i Ii stopnia | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- jest w stanie rozwiązywać podstawowe problemy uczniów |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/4180/11526 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: - przedstawienie kilku przykładów rozwiązania trudnych problemów metodycznych - prezentacja lekcji Efekty kształcenia: - przedstawienie własnych pomysłów rozwiązania wybranych problemów metodycznych - umiejętności przeprowadzenie lekcji
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady Zajęcia seminaryjne Prace pisemne Obserwacja i próby samodzielnego przeprowadzanie lekcji Analiza i dyskusja na temat omawianych zagadnień
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykazanie się znajomością zagadnień omawianych podczas zajęć. Metodą sprawdzenia jest egzamin ustny. Sposobem oceny jest ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), ocena z części ustnej egzaminu.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/4180/11529 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: - przedstawienie programu autorskiego - przedstawienie kilku przykładów rozwiązania trudnych problemów metodycznych - prezentacja lekcji Efekty kształcenia: - przedstawienie własnych pomysłów rozwiązania wybranych problemów metodycznych - umiejętności przeprowadzenie lekcji - stworzenie własnej szkoły gry na klawesynie dla uczniów SM I stopnia
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady Zajęcia seminaryjne Prace pisemne Obserwacja i próby samodzielnego przeprowadzanie lekcji Analiza i dyskusja na temat omawianych zagadnień
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykazanie się znajomością zagadnień omawianych podczas zajęć. Przeprowadzenie lekcji podczas której omawiany jest wybrany problem techniczny (do lekcji powinien być dołączony konspekt). Metodą sprawdzenia jest egzamin ustny oraz ocena części praktycznej. Sposobem oceny jest ocena ciągła (Bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), ocena z egzaminu ustnego oraz ocena z części praktycznej.
|