Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka instrumentu głównego - klawesyn

symboljezyk
2/4180polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założeniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z problematyką nauczania w stopniu,który umożliwi mu podjęcie pracy w Szkole Muzycznej I lub II stopnia.

Omawiane zagadnienia powinny pomóc studentowi w rozwiązywaniu napotykanych w przyszłości problemów.

Zagadnienie poruszane podczas zajęć powinny sprowokować do szukania autorskich rozwiązań metodycznych.

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Znajomość klawesynu i umiejętność gry na nim

 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Uczestniczenie w zajęciach nauki gry na klawesynie na każdym poziomie kształcenia

bibliografia podstawowa

Podręczniki z dziedziny pedagogiki ogólnej

bibliografia uzupełniająca

Osiemnastowieczne szkoły gry na klawesynie

efekty kształcenia - wiedza

- posiada gruntowną wiedzę na temat rozwoju dzieci i młodzieży ma wiedzę na temat repertuaru klawesynowego i sposobu oceny jego trudności
- ma wiedzę na temat przepisów obowiązujących w szkołach muzycznych I i II stopnia
- ma wiedzę na temat minimum programowego, które obowiązuje w szkołach muzycznych I i II stopnia
- posiada podstawową wiedzę na temat metod badania zdolności muzycznych dzieci i młodzieży
- ma wiedzę na temat repertuaru klawesynowego i sposobu oceny jego trudności

efekty kształcenia - umiejętności

- potrafi ułożyć program dla uczniów szkół muzycznych I i Ii stopnia
- potrafi rozwiązywać problemy techniczne u uczniów szkół muzycznych
- potrafi w sposób przystępny przekazać informacje dotyczące interpretacji wybranych kompozycji uwzględniając różnice stylistyczne
- potrafi nawiązać dobry kontakt z uczniem dostosowany do poziomu rozwoju ucznia
- potrafi zdiagnozować problemy dzieci i młodzieży i rozwiązać je

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- jest w stanie rozwiązywać podstawowe problemy uczniów
- jest w stanie przygotować ucznia psychicznie do występów publicznych

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na klawesynie (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.002.0wykładzaliczenieprof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, 2/4180/11526
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Treści programowe:

- przedstawienie kilku przykładów rozwiązania trudnych problemów metodycznych

- prezentacja lekcji

Efekty kształcenia:

- przedstawienie własnych pomysłów rozwiązania wybranych problemów metodycznych

- umiejętności przeprowadzenie lekcji

 

 

metody dydaktyczne

Wykłady

Zajęcia seminaryjne

Prace pisemne

Obserwacja i próby samodzielnego przeprowadzanie lekcji

Analiza i dyskusja na temat omawianych zagadnień

 

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykazanie się znajomością zagadnień omawianych podczas zajęć.

Metodą sprawdzenia jest egzamin ustny. 

Sposobem oceny jest ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), ocena z części ustnej egzaminu.

 

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.002.0wykładzaliczenieprof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, 2/4180/11529
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Treści programowe:

- przedstawienie programu autorskiego

- przedstawienie kilku przykładów rozwiązania trudnych problemów metodycznych

- prezentacja lekcji

Efekty kształcenia:

- przedstawienie własnych pomysłów rozwiązania wybranych problemów metodycznych

- umiejętności przeprowadzenie lekcji

- stworzenie własnej szkoły gry na klawesynie dla uczniów SM I stopnia

 

metody dydaktyczne

Wykłady

Zajęcia seminaryjne

Prace pisemne

Obserwacja i próby samodzielnego przeprowadzanie lekcji

Analiza i dyskusja na temat omawianych zagadnień

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykazanie się znajomością zagadnień omawianych podczas zajęć.

Przeprowadzenie lekcji podczas której omawiany jest wybrany problem techniczny (do lekcji powinien być dołączony konspekt).

Metodą sprawdzenia jest egzamin ustny oraz ocena części praktycznej.

Sposobem oceny jest ocena ciągła (Bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), ocena z egzaminu ustnego oraz ocena z części praktycznej.

 

 

wykonanie: www.ansta.pl