symbol | jezyk |
---|---|
2/4177 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- Poznanie najnowszych nurtów refleksji pedagogicznej, - Zachęcanie do refleksji krytyczno-hermeneutycznej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007 | |
bibliografia uzupełniająca | |
W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Wyjaśnia podstawowe pojęcia współczesnej dydaktyki (K_W01; H1A_W02). | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- operacjonalizuje cele kształcenia z wykorzystaniem właściwych taksonomii celów K_U02 S1A_U04. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Angażuje się w działalność mającą na celu podnoszenie jakości kształcenia, w którym uczestniczy (K_K08; S1A_K05). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Adriana Barska, dr hab. Andrzej Michalski, prof. AM, | 2/4177/11523 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- uczenie się, kształcenie, wychowanie, nauczanie-różnorodność pojęć; - uczniowie i nauczyciele; - przebieg czynności uczenia się; - autentyzm uczenia się; - autorskie programy kształcenia; - trzy etapy planowania dydaktycznego; - kształcenie indywidualne; - kształcenie grupowe; - sprawdzanie osiągnięć uczniów; - nauczyciel ocenia osiągnięcia uczniów; - uczeń ocenia swoje osiągnięcia; - podnoszenie jakości szkoły | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Test pisemny - Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej - Umiejętność wskazywania na sprzeczności w teorii i praktyce pedagogicznej, - Umiejętność dokonywania porównań między zróżnicowanymi koncepcjami pedagogicznymi |