Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Podstawy dydaktyki

symboljezyk
2/4177polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

- Poznanie najnowszych nurtów refleksji pedagogicznej,

- Zachęcanie do refleksji krytyczno-hermeneutycznej.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa

B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007

bibliografia uzupełniająca

W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987

efekty kształcenia - wiedza

Wyjaśnia podstawowe pojęcia współczesnej dydaktyki (K_W01; H1A_W02).
Objaśnia znaczenie autentyzmu uczenia się dzieci i młodzieży w różnym wieku (K_W09; H1A_W04).

efekty kształcenia - umiejętności

- operacjonalizuje cele kształcenia z wykorzystaniem właściwych taksonomii celów K_U02 S1A_U04.
- ocenia osiągnięcia ucznia, stosując społeczno-wychowawczy układ kryteriów oceniania K_U13 H1A_U05.

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Angażuje się w działalność mającą na celu podnoszenie jakości kształcenia, w którym uczestniczy (K_K08; S1A_K05).
Traktuje życie własne i innych osób jako proces ustawicznego kształcenia się (K_K01; H1A_K01).

Semestry

Moduł pedagogiczny
Gra na instrumencie (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0wykładzaliczeniedr Adriana Barska, dr hab. Andrzej Michalski, prof. AM, 2/4177/11523
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- uczenie się, kształcenie, wychowanie, nauczanie-różnorodność pojęć;

- uczniowie i nauczyciele;

- przebieg czynności uczenia się;

- autentyzm uczenia się;

- autorskie programy kształcenia;

- trzy etapy planowania dydaktycznego;

- kształcenie indywidualne;

- kształcenie grupowe;

- sprawdzanie osiągnięć uczniów;

- nauczyciel ocenia osiągnięcia uczniów;

- uczeń ocenia swoje osiągnięcia;

- podnoszenie jakości szkoły

metody dydaktyczne

Wykład

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Test pisemny

- Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej

- Umiejętność wskazywania na sprzeczności w teorii i praktyce pedagogicznej,

- Umiejętność dokonywania porównań między zróżnicowanymi koncepcjami pedagogicznymi

wykonanie: www.ansta.pl