symbol | jezyk |
---|---|
2/4060 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Dyplom licencjata w specjalności – instrumentalistyka, pozytywny wynik egzaminu wstępnego na studia magisterskie. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok. | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
absolwent posiada szeroką wiedzę dotyczącą literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością absolwent posiada gruntowną znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
absolwent posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych i zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki kameralnej absolwent samodzielnie przygotowuje swoją partię w utworze kameralnym na wysokim poziomie profesjonalizmu, zgodnie z wymaganiami stylistycznymi oraz wspólnie z pozostałymi członkami zespołu interpretuje utwór kameralny w oparciu o własne twórcze inspiracje oraz koncepcje artystyczne swoich partnerów absolwent jest zdolny do funkcjonowania w różnych formacjach zespołowych i posiada umiejętność współdziałania z innymi artystami w różnego typu zespołach podczas realizacji własnych i zespołowych koncepcji artystycznych w utworach kameralnych absolwent wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych na bazie doświadczeń związanych ze studiami pierwszego stopnia absolwent potrafi wykazywać się umiejętnością budowania i pogłębiania repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością, z możliwością specjalizowania się w wybranym składzie instrumentalnym zespołu kameralnego kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną i wspólną pracę w zespole kameralnym student utrzymuje i poszerza swoje zdolności do współtworzenia, realizowania i wyrażania spójnych zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie repertuaru kameralnego absolwent jest przygotowany do współpracy w zespołach o różnorodnym składzie instrumentalnymi bazując na doświadczeniach zdobytych podczas studiów pierwszego stopnia rozwija umiejętność dostosowania środków wykonawczych do możliwości i specyfiki pozostałych instrumentów wchodzących w skład danego zespołu kameralnego | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
absolwent jest zdolny do świadomego integrowania wiedzy i umiejętności zdobytych w obszarze kameralistyki oraz do ich praktycznego wykorzystania podczas współpracy z innymi muzykami będąc w pełni świadomym, ukształtowanym i kreatywnym artystą potrafi przyjąć postawę otwartości na koncepcje artystyczne innych artystów, z którymi współpracuje, szanuje ich autonomiczne wizje artystyczne i poprzez konstruktywny dialog i wymianę poglądów dąży do stworzenia wspólnej zespołowej koncepcji artystycznej absolwent jest w pełni przygotowany do współpracy z innymi artystami, zarówno pod względem merytorycznym (w pełni profesjonalna realizacja swojej partii w kontekście całości formalno-wyrazowej utworu kameralnego, z wykorzystaniem całej zdobytej zintegrowanej wiedzy muzycznej) jak i psychospołecznym (postawa otwartości, szacunku, tolerancji i odpowiedzialności) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/4060/11274 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/4060/11282 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |