symbol | jezyk |
---|---|
2/3975 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania przedmiotu „Literatura specjalistyczna” jest poszerzenie wiedzy studenta na temat teorii literatury własnego instrumentu a tym samym rozszerzenie świadomości dotyczącej interpretacji dzieła muzycznego. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zdany egzamin wstępny na studia magisterskie i dyplom ukończenia studiów licencjackich. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Udział w koncertach organizaowanych w rodzimej uczelni jak również poza nią. Oglądanie filmów muzycznych w kinie, telewizji czy internecie. | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
student posiada podstawową wiedzę na temat okoliczności powstania reprezentatywnych utworów przeznaczonych na instrumenty smyczkowe, a także na temat cech, które wyróżniają te dzieła student posiada podstawową wiedzę na temat historii rozwoju budowy instrumentów z rodziny skrzypiec i jej wpływ na literaturę muzyczną student posiada znajomość różnorodnych wykonań i interpretacji reprezentatywnych utworów literatury przeznaczonej na instrumenty smyczkowe | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student potrafi rozpoznać reprezentatywne utwory z literatury smyczkowej na podstawie usłyszanego fragmentu dzieła student potrafi udzielić podstawowych informacji na temat głównych utworów literatury pisanej na instrumenty smyczkowe dotyczących genezy powstania dzieła, aparatu wykonawczego, budowy formalnej, strony wyrazowej i innych charakterystycznych cech wyróżniających to dzieło student posiada umiejętność przypisania danego dzieła muzycznego do właściwej epoki i stylu kompozytorskiego, a także potrafi określić znaczenie utworu dla rozwoju sztuki wykonawczej student posiada umiejętność przypisania danego dzieła muzycznego do właściwej epoki i stylu kompozytorskiego, a także potrafi określić znaczenie utworu dla rozwoju sztuki wykonawczej student posiada umiejętność gromadzenia informacji na temat interesującego go tematu z zakresu historii literatury muzycznej przeznaczonej na instrumenty smyczkowe | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje z zakresu literatury przeznaczonej na instrumenty smyczkowe student posiada umiejętność formułowania własnych opinii i dzielenia się nimi przy okazji wystąpień publicznych student w kontekście zdobytej wiedzy, umie udzielać informacji zwrotnej w oparciu o konstruktywną krytykę |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | st. wykł. Janusz Dobrowolski, dr hab. Maria Suwara, prof. AM, mgr Maria Wiczyńska, | 2/3975/11099 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Głównym założeniem dydaktycznym przedmiotu literatura specjalistyczna jest dążenie do wyposażenia studenta w podstawy wiedzy teoretycznej z zakresu:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 14.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | st. wykł. Janusz Dobrowolski, dr hab. Maria Suwara, prof. AM, mgr Maria Wiczyńska, | 2/3975/11112 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Głównym założeniem dydaktycznym przedmiotu literatura specjalistyczna jest dążenie do wyposażenia studenta w podstawy wiedzy teoretycznej z zakresu:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest:
|