symbol | jezyk |
---|---|
2/3849 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Przyjęcie na studia | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Jeżeli student uczestniczy w konkursach lub koncertach jako akompaniator, program może ulec modyfikacji, a udane występy konkursowe czy koncertowe mogą stanowić podstawę zaliczenia semestru. | |
bibliografia podstawowa | |
Przedstawiony już materiał do opanowania | |
bibliografia uzupełniająca | |
Ćwiczenia w starych kluczach, czytanie partytury chóralnej, utwory na cztery ręce i dwa fortepiany | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student posiada znajomość podstawowego repertuaru na instrument smyczkowy lub dęty z fortepianem (także z wyciągiem fortepianowym partii orkiestry). Zna elementy dzieła muzycznego i wzorce budowy formalnej utworów. Posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych. Posiada podstawowe wiadomości w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy o harmonii i zdolność analizowania pod tym kątem wykonywanego repertuaru. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych. Jest świadomy sposobów wykorzystywania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w obszarze ekspresji artystycznej. Posiada znajomość i umiejętność wykonywania repertuaru na instrument smyczkowy lub dęty z fortepianem (także z wyciągiem fortepianowym partii orkiestry). Posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów. Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki XX i XXI wieku. Posiada umiejętność akompaniowania soliście (solistom) w różnych formacjach zespołowych. Posiada umiejętność właściwego odczytania tekstu nutowego, biegłego i pełnego przekazania treści muzycznej oraz zawartych w utworze idei i jego formy. Opanował warsztat techniczny potrzebny do profesjonalnej prezentacji muzycznej i jest świadomy problemów specyficznych dla innych instrumentów (smyczkowanie, oddech, intonacja itp.) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów. W sposób świadomy kontroluje swoje emocje i zachowania. Dąży do wypracowania wspólnie z drugim muzykiem oryginalnej interpretacji i brzmienia utworu kameralnego, kierując się intuicją i wyobraźnią muzyczną. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 16.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Bogumiła Weretka-Bajdor , | 2/3849/10764 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie co najmniej półgodzinnego programu z udziałem dęcisty lub smyczkowca, Doskonalenie czytania a vista i czytania w kluczach oraz transpozycji. Program egzaminu: co najmniej półgodzinny występ z solistami plus czytanie a vista.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią każdego egzaminu jest czytanie a vista albo wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 14.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Bogumiła Weretka-Bajdor , | 2/3849/10765 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie wyciągu fortepianowego koncertu klasycznego (z wyjątkiem fortepianowych). Samodzielne przygotowanie wybranego innego utworu. Program egzaminu: wykonanie z solistą koncertu oraz wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią każdego egzaminu jest czytanie a vista albo wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. |