Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka instrumentu głównego perkusja

symboljezyk
2/3818
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Ukończony 2 semestr studiów licencjackich w specjalności gra na perkusji

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

praktyki pedagogiczne

bibliografia podstawowa

Ze wzgledu na brak literatury metodycznej w specjalności perkusja ogólne założenia pedagogiczne oparte na literaturze specjalistycznej innych instrumentów

 

Katarzyna Jaraszewswka Słomko - zagadnienia poczatkowego nauczania gry na fortepianie

Lech Miklaszewski - Zarys metodyki początkowego nauczania gry na fortepianie

bibliografia uzupełniająca

J. Stojko - Szkoła gry na instrumenty perkusyjne

efekty kształcenia - wiedza

student zna cele kształcenia i treści nauczania gry na instrumentach perkusyjnych student posiada ogólną znajomość literatury dydaktycznej z zakresu szkoły muzycznej I stopnia student zna podstawowe akty prawne w zakresie szkolnictwa artystycznego student zna podstawy fizjologii gry student zna typy i modele lekcje student zna metody pracy z dziećmi

efekty kształcenia - umiejętności

student potrafi projektować proces nauczania student potrafi dobierać treści nauczania do możliwości ucznia student potrafi stworzyć program nauczania swojego przedmiotu student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów student jest praktycznie przygotowany do pracy w szkolnictwie muzycznym I stopnia

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego student ma świadomość konieczności indywidualizacji pracy z każdym uczniem, a w szczególności z uczniem uzdolnionym student ma świadomość etycznego wymiaru oceniania uczniów student jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na instrumentach orkiestrowych (licencjackie, niestacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
316.002.0wykładzaliczeniedr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, 2/3818/10594
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

 

metody dydaktyczne

Wykłady i ćwiczenia

 

Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie na podstawie frekwencji i aktywności na zajęciach.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
414.002.0wykładzaliczeniedr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, 2/3818/10620
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

 

metody dydaktyczne

 

Wykłady i ćwiczenia

 

Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Kolokwium

 

Kryteria oceniania: 100% oceny odpowiedzi na 1 pytanie.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
516.002.0wykładzaliczeniedr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, 2/3818/10645
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

 

metody dydaktyczne

 

Wykłady i ćwiczenia

 

Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie na podstwie frekwencji i aktywności na zajęciach

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
614.002.0wykładzaliczeniedr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, 2/3818/10670
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

 

metody dydaktyczne

 

Wykłady i ćwiczenia

 

Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Egzamin

 

Kryteria oceniania: 100 % oceny odpowiedzi na 3 pytania

wykonanie: www.ansta.pl