symbol | jezyk |
---|---|
2/3818 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.
Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.
Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.
Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.
Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończony 2 semestr studiów licencjackich w specjalności gra na perkusji | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
praktyki pedagogiczne | |
bibliografia podstawowa | |
Ze wzgledu na brak literatury metodycznej w specjalności perkusja ogólne założenia pedagogiczne oparte na literaturze specjalistycznej innych instrumentów
Katarzyna Jaraszewswka Słomko - zagadnienia poczatkowego nauczania gry na fortepianie Lech Miklaszewski - Zarys metodyki początkowego nauczania gry na fortepianie | |
bibliografia uzupełniająca | |
J. Stojko - Szkoła gry na instrumenty perkusyjne | |
efekty kształcenia - wiedza | |
student zna cele kształcenia i treści nauczania gry na instrumentach perkusyjnych student posiada ogólną znajomość literatury dydaktycznej z zakresu szkoły muzycznej I stopnia student zna podstawowe akty prawne w zakresie szkolnictwa artystycznego student zna podstawy fizjologii gry student zna typy i modele lekcje student zna metody pracy z dziećmi | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student potrafi projektować proces nauczania student potrafi dobierać treści nauczania do możliwości ucznia student potrafi stworzyć program nauczania swojego przedmiotu student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów student jest praktycznie przygotowany do pracy w szkolnictwie muzycznym I stopnia | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego student ma świadomość konieczności indywidualizacji pracy z każdym uczniem, a w szczególności z uczniem uzdolnionym student ma świadomość etycznego wymiaru oceniania uczniów student jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 16.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/3818/10594 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.
Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.
Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.
Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.
Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady i ćwiczenia
Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstawie frekwencji i aktywności na zajęciach. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 14.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/3818/10620 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.
Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.
Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.
Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.
Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady i ćwiczenia
Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Kolokwium
Kryteria oceniania: 100% oceny odpowiedzi na 1 pytanie. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 16.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/3818/10645 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.
Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.
Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.
Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.
Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady i ćwiczenia
Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstwie frekwencji i aktywności na zajęciach |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 14.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/3818/10670 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.
Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.
Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.
Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.
Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady i ćwiczenia
Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin
Kryteria oceniania: 100 % oceny odpowiedzi na 3 pytania |