symbol | jezyk |
---|---|
2/3739 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot ma na celu wykształcenie swobodnego poruszania się w harmonii dur-moll oraz harmonii modalnej. Program zajęć obejmuje:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Znajomość harmonii teoretycznej i praktycznej (zalecany jest kurs harmonii ogólnej w zakresie szkoły średniej), sprawność techniczna. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Praktyka liturgiczna w kościołach, uczestniczenie w kursach improwizacji organowej i realizacji basu cyfrowanego. | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- student zna i definiuje podstawowe zasady harmonizacji melodii z uwzględnieniem jej struktury rytmicznej, formalnej oraz charakteru, - posiada szczegółową wiedzę dotyczącą różnych gatunków kontrapunktycznych, - prawidłowo odczytuje skalę na jakiej oparta jest dana melodia i w niej tworzy własną harmonizację | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- student potrafi zrealizować prawidłową harmonizację melodii w układzie czterogłosowym, - posiada umiejętność wykorzystania swojej intuicji i wyobraźni w zakresie harmonizacji, - potrafi wykorzystać nabytą wiedzę dotyczącą harmonii, do tworzenia poprawnej harmonizacji, - umie prowadzić poszczególne głosy wg zasad harmonii, potrafi tworzyć proste struktury polifoniczne, - ma opanowaną umiejętność transponowania melodii do wybranej przez siebie tonacji, - kierując się wiedzą oraz własną intuicją potrafi w odpowiedni sposób zarejestrować daną pieśń, - umie prowadzić frazę harmonizowanej pieśni, tym samym wie w jaki sposób podtrzymywać śpiew podczas liturgii, | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- student jest zdolny do podejmowania samodzielnych decyzji związanych z harmonizacją, - potrafi poddać krytycznej ocenie własną harmonizację, jak również innych osób, - umie przeprowadzić analizę harmoniczną różnych utworów, |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Hanna Dys, dr Maciej Zakrzewski, | 2/3739/10310 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zgodnie z założeniami programowymi:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone dla małej grupy studentów w wymiarze 1 godziny lekcyjnej tygodniowo. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach oraz systematyczna praca. Zaliczenie kolokwium (semestr I). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Hanna Dys, dr Maciej Zakrzewski, | 2/3739/10311 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zgodnie z założeniami programowymi:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone dla małej grupy studentów w wymiarze 1 godziny lekcyjnej tygodniowo. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach oraz systematyczna praca. Zaliczenie kolokwium (semestr I) oraz zdanie egzaminu (semestr II). |