Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Chór

symboljezyk
2/3707polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zapoznanie studentów z literaturą wokalno-instrumentalną oraz chóralną różnych epok, kompozytorów polskich i obcych, nauka prawidłowego posługiwania się głosem, kształcenie głosu, rozwijanie wrażliwości intonacyjno - emisyjnej, nauka śpiewania w wielogłosie, umiejętność współpracy między zespołem chóralnym a instrumentalnym, orkiestrą, rozwijanie ekspresji muzycznej poprzez śpiew, przygotowanie zespołu do udziału w koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

nie dotyczy

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

zajęcia indywidualne z emisji głosu, umiejętność czytanie nut głosem, umiejętność czytania partytur

bibliografia podstawowa

Utwory na chóry a cappella, formy wokalno-instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry ,instrumentów, fortepianu.

bibliografia uzupełniająca

nie dotyczy

efekty kształcenia - wiedza

K_W01 Posiada znajomość wybranej literatury na chór mieszany, męski i żeński.
K_W08 Posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi zasad wykonawczych
Posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych.
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i śpiewie

efekty kształcenia - umiejętności

K_U05 Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej
K_U7 Umiejętnie posługuje się głosem w oparciu o zasady prawidłowej emisji i techniki wokalnej
K_U8 Poprzez opanowanie techniki ćwiczenia potrafi samodzielnie doskonalić własny warsztat wokalny
K_U15 Dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych z nich wynikających

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

K_K03 Jest świadomy sposobów wykorzystania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej
K_K04 Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów
K_K05 Posiada umiejętność adaptowania się do nowych zmiennych okoliczności, które mogą występować podczas realizacji przedsięwzięć artystycznych
K_K08 posiada umiejętność samooceny jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na fortepianie (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
160.003.0ćwiczeniazaliczeniemgr Wiktoria Batarowska, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, 2/3707/10212
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia partytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach / wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w następujący sposób:

Nieobecności - ocena w punktach

0                        23-25

1-2                     21-22

3-4                     19-20

5-6                     17-18

7                          16

8                          15

9                          14

10                        13

Więcej niż 10 - niezaliczenie semestru

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
260.003.0ćwiczeniazaliczeniemgr Wiktoria Batarowska, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, 2/3707/10219
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia partytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach / wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w następujący sposób:

Nieobecności - ocena w punktach

0                        23-25

1-2                     21-22

3-4                     19-20

5-6                     17-18

7                          16

8                          15

9                          14

10                        13

Więcej niż 10 - niezaliczenie semestru

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
360.003.0ćwiczeniazaliczeniemgr Wiktoria Batarowska, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, 2/3707/10226
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia partytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach / wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w następujący sposób:

Nieobecności - ocena w punktach

0                        23-25

1-2                     21-22

3-4                     19-20

5-6                     17-18

7                          16

8                          15

9                          14

10                        13

Więcej niż 10 - niezaliczenie semestru

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
460.003.0ćwiczeniazaliczeniemgr Wiktoria Batarowska, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, 2/3707/10236
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia partytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach / wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w następujący sposób:

Nieobecności - ocena w punktach

0                        23-25

1-2                     21-22

3-4                     19-20

5-6                     17-18

7                          16

8                          15

9                          14

10                        13

Więcej niż 10 - niezaliczenie semestru

wykonanie: www.ansta.pl