Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/3702
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

pozytywny wynik egzaminu wstępnego na studia magisterskie.

 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok.

bibliografia uzupełniająca
- brak danych -
efekty kształcenia - wiedza

absolwent posiada ogólną znajomość literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością absolwent posiada ogólną znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych absolwent dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin pokrewnych pozwalającą na realizację muzycznych zadań zespołowych

efekty kształcenia - umiejętności

absolwent posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością absolwent jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami w różnego typu zespołach absolwent posiada umiejętność wykorzystywania na gruncie muzyki kameralnej wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów absolwent posiada umiejętność właściwego odczytania tekstu nutowego swojej partii w utworze kameralnym oraz wykorzystuje umiejętność analizy dzieła muzycznego do umiejscowienia swojej partii w kontekście całości formalno-wyrazowej utworu kameralnego absolwent posiada umiejętność słyszenia równocześnie siebie i partnerów oraz potrafi reagować na działania i intencje partnerów absolwent jest świadomy rozbieżności w możliwościach dynamicznych, kolorystycznych, technicznych, agogicznych, artykulacyjnych itp. różnych instrumentów wchodzących w skład zespołów kameralnych i wykorzystując tę wiedzę potrafi dostosować środki wykonawcze do specyfiki pozostałych instrumentów absolwent posiada umiejętność zespołowego opracowania muzycznego utworu na poziomie pozwalającym na prezentację w ramach występu publicznego oraz wykazuje umiejętność reagowania na warunki akustyczne sal koncertowych w kontekście wykonawstwa zespołowego

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

absolwent umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje z zakresu kameralistyki absolwent posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów absolwent posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zadań zespołowych absolwent posiada umiejętność samooceny, jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań muzycznych i artystycznych oraz do współtworzenia twórczego dialogu pomiędzy członkami zespołu kameralnego absolwent realizuje na gruncie muzyki kameralnej własne i zespołowe (zbiorowe) koncepcje artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na gitarze (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0ćwiczeniaegzamindr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, 2/3702/10186
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0ćwiczeniaegzamindr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, 2/3702/10193
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.003.0ćwiczeniaegzamindr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, 2/3702/10200
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.003.0ćwiczeniaegzamindr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Robert Horna, mgr Emilia Majewska, 2/3702/11816
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

wykonanie: www.ansta.pl