Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praca z akompaniatorem

symboljezyk
2/3701
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Nauka współpracy z partnerem muzycznym

Nauka słuchania partii równoległej

Nauka umiejętności reagowania na interpretację partnera

Realizowanie całościowych założeń interpretacyjnych w drodze współpracy

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Przyjęcie na studia

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Kameralistyka

Praktyka wykonawcza muzyki współczesnej

Praktyka wykonawcza muzyki dawnej

bibliografia podstawowa

J. Marchwiński – Partnerstwo w muzyce

I. Strawiński – Poetyka muzyczna

bibliografia uzupełniająca

R. Ingarden - Przeżycie, dzieło, wartość

S. Szuman - Ruch jako czynnik organizacji i wyrazu w utworach muzycznych

E. Pachucka-Mazurek – Liryka i groteska w sonatach na skrzypce i fortepian Sergiusza Prokofiewa

D. Kwiecińska-Ferenz – Ekspresja w muzyce przełomu XIX i XX wieku: sonaty na skrzypce i fortepian C. Francka i K.Szymanowskiego

A. Gębski – Zagadnienia wykonawcze utworów na skrzypce i fortepian Romualda Twardowskiego

P. Pławner – Kształtowanie narracji muzycznej i formy w „Partitach” na skrzypce i fortepian W. Lutosławskiego i E. Knapika

E. Pasierowska-Kołodziej – W. Lutosławski. Utwory kameralne z fortepianem: zagadnienia analityczno-interpretacyjne

A. Przemyk-Bryła – Sonata w twórczości Siergieja Rachmaninowa

M. Micker - Sonata na altówkę i fortepian w twórczości kompozytorów polskich XX wieku: Rudziński, Astriab, Jurdziński, Kwiatkowski

J. Dumanowski – Sonaty altówkowe C. Stamitza, J. B. Vanhala i J. N. Hummla: studium klasycznej stylistyki wykonawczej

A. Bogacki – Kontrabas dzisiaj: wirtuozeria kontrabasowa w utworach G. Bottesiniego na tle dokonań D. Dragonettiego i N. Paganiniego: przygotowanie dzieła do prezentacji artystycznej

J. Krempeć-Kaczor – Adolf Misek: sonaty na kontrabas i fortepian: zagadnienia wykonawcze w aspekcie partnerstwa

A. Bukowski – Polska muzyka klarnetowa 1914-1939 w świetle nie publikowanych utworów F. Nowowiejskiego, G. Fitelberga, T. Z. Kasserna, A. Malawskiego, M. Kondrackiego i L. M. Rogowskiego

M. Barański – Sonata na fagot: analogie i kontrasty w pojmowaniu zagadnień formalnych i stylistycznych na przykładzie wybranych dzieł kolejnych epok od baroku do XX wieku

M. Żwirdowski – Wybrane aspekty stylowego wykonania puzonowych transkrypcji sonat barokowych w kontekście praktyki wykonawczej epoki oraz XX-wiecznej literatury puzonowej

efekty kształcenia - wiedza

Student posiada znajomość repertuaru i związanych z nim tradycji wykonawczych

efekty kształcenia - umiejętności

Student dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych. Jest świadomy sposobów wykorzystywania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w obszarze ekspresji artystycznej. Posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru związanego z głównym kierunkiem studiów. Posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów. Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki XX i XXI wieku. Posiada umiejętność właściwego odczytania tekstu nutowego, biegłego i pełnego przekazania treści muzycznej oraz zawartych w utworze idei i jego formy. Jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami w różnego typu zespołach oraz w ramach innych wspólnych prac i projektów, także o charakterze multidyscyplinarnym.

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Student posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów. W sposób świadomy kontroluje swoje emocje i zachowania. Dąży do wypracowania wspólnie z drugim muzykiem oryginalnej interpretacji i brzmienia utworu kameralnego, kierując się intuicją i wyobraźnią muzyczną.

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na gitarze (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Magdalena Darska-Szpakiewicz, 2/3701/10196
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Praca zgodnie z repertuarem wybranym przez pedagoga przedmiotu głównego.

metody dydaktyczne

ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie na podstawie obecności; minimum 30 %

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
58.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Magdalena Darska-Szpakiewicz, 2/3701/11819
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Praca zgodnie z repertuarem wybranym przez pedagoga przedmiotu głównego.

metody dydaktyczne

Zajęcia indywidualne

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie na podstawie obecności; minimum 30%

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
67.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Magdalena Darska-Szpakiewicz, 2/3701/10210
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Praca zgodnie z repertuarem wybranym przez pedagoga przedmiotu głównego.

metody dydaktyczne

ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie na podstawie obecności; minimum 30 %

wykonanie: www.ansta.pl