Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Język włoski

symboljezyk
1/3642polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Dwuletni kurs języka włoskiego obejmuje 120 godzin lekcyjnych,  z czego 60 godzin przypada na I rok studiów, 60 godzin na II rok. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, obejmują każdorazowo 2 jednostki lekcyjne i prowadzone są w formie ćwiczeń. Każdy semestr kończy się zaliczeniem na stopień, a po zaliczeniu czwartego semestru następuje egzamin.

Celem nauczania języka włoskiego na dwuletnim kursie od podstaw jest opanowanie przez studentów umiejętności:

 

- posługiwania się językiem włoskim w mowie w podstawowych sytuacjach życiowych

- czytania ze zrozumieniem prostych tekstów fachowych w języku włoskim (przy użyciu słownika)

- redagowania w języku włoskim krótkich tekstów pisanych (notatka, list)

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

brak

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Czytanie artykułów z włoskiej prasy zarówno codziennej jak i fachowej (Amadeus, Lirica, Corriere della sera)

Zapoznanie z włoskimi stronami internetowymi zarówno codziennego użytku (np trenitalia)  jaki i fachowymi (np Forum Musica-Classica.it)

bibliografia podstawowa

T. Martin, S.Magnelli, Progetto italiano nuovo 1, Edilingua, Rzym, lipiec 2006

bibliografia uzupełniająca

S. Nocchi, Grammatica pratica della lingua italiana, Alma Edizioni, Florencja, październik 2007;

M. Mezzadri, P. E. Balboni, Rete 1, Guerra Edizioni, Perugia 2000;

D. Alessandroni, Cara Italia eserciziario, Guerra Edizioni, listopad 2000;

P.N. Piczugina, M.B. Dworkina, Musica, teatro, arte, Moskwa 1987;

Artykuły z czasopism „Amadeus” i „Lirica”;

efekty kształcenia - wiedza

1.Student dysponuje podstawowa wiedzą umozliwiającą docieranie do niezbędnych informacji dotyczących specjalności kompozycji ( ksiażki, nagrania, internet ), ich analizowanie i interpretowanie / K_W05
2.Rozpoznaje i definiuje wzajemne relacje zachodzące pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowania i nauki języka obcego / K_W13
3.Zna terminologię związaną z wlasna specjalizacją zawodową K_W 13
4. Ma swiadomość praktycznego znaczenia nauki języka obcego K-W 13

efekty kształcenia - umiejętności

1. Student ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artstycznych , właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami okreslonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Ksztalcenia Językowego K_U13
2. Student jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami , poslugujac się jezykiem obcym / K_U06
3.Wykazuje umiejętnośc samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych K_U13
4.Posiada umiejętnośc prostej wypowiedzi pisemnej i ustnej na temat zwiazany z przyszłym zawodem muzyka K_U13

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

1.Student rozumie potrzebę uczenia się przez cale zycie / K_K01
2.Umie gromadzic, analizować i w swiadomy sposób interpretować potrzebne informacje / K_K02
3.Posiada umiejętnośc organizacji pracy wlasnej i zespolowej / K_K04
4.Posiada umiejętnośc samooceny / K_K08
5.Umiejetnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska muzycznego i społeczności , posługujac się fachowa terminologią z zakresu dziedziny muzyki / K_K10
6.W świadomy sposób umie zaprezentować wlasną działalność naukową / K_K12

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Teoria muzyki (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.5ćwiczeniazaliczenie Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, 1/3642/10016
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zagadnienia gramatyczne:

- czasowniki modalne – odmiana w czasie teraźniejszym, sposób użyci;

- zaimki i przymiotniki dzierżawcze;

- przyimki proste i ściągnięte;

- czasowniki nieregularne;

- czas przeszły dokonany „passato prossimo” czasowników regularnych, nieregularnych i zwrotnych – formy i zasady użycia.

 

Zagadnienia leksykalne:

- opis domu, mieszkania;

- rodzina;

- zegar, opis dnia;

- daty;

- wrażenia z podróży (nazwy państw i stolic).

metody dydaktyczne

Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki  i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Podstawą do zaliczenia semestru jest:

-         obecność na zajęciach

-         zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze)

-         otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze)

-         pozytywny wynik kolokwium semestralnego

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.001.5ćwiczeniazaliczenie Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, 1/3642/10023
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zagadnienia gramatyczne:

- tworzenie przysłówków;

- czas „imperfetto – tworzenie, zasady użycia, "passato prossimo" a  "imperfetto"

- czas futuro semplice i futuro anteriore;

- zaimki osobowe dopełnienia bliższeg;

- użycie zaimków dopełnienia bliższego w czasie przeszłym;

- zaimek cząstkowy „ne”.

 

Zagadnienia leksykalne:

- wspomnienia z przeszłości;

- pory roku, zjawiska atmosferyczne;

- plany na przyszłość;

- pociąg;

- hobby;

- zakupy.

metody dydaktyczne

Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki  i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Podstawą do zaliczenia semestru jest:

-         obecność na zajęciach

-         zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze)

-         otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze)

-         pozytywny wynik kolokwium semestralnego

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.001.5ćwiczeniaegzamin Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, 1/3642/10029
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zagadnienia gramatyczne:

- zaimki dopełnienia dalszego;

- tryb rozkazujący;

- tryb  warunkowy;

- czas "passato remoto".

 

Zagadnienia leksykalne:

- ubrania, kolory;

- kino (gatunki filmów);

- telewizja;

- teatr, opera, koncert;

- przykładowe biografie znanych muzyków.

metody dydaktyczne

Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki  i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Podstawą do zaliczenia semestru jest:

-         obecność na zajęciach

-         zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze)

-         otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze)

-         pozytywny wynik kolokwium semestralnego

 

Egzamin końcowy jest egzaminem ustnym, polega na prezentacji krótkiego tekstu fachowego oraz wykazaniem się umiejętnością rozmowy na podstawowe tematy życiowe.

wykonanie: www.ansta.pl