Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Pedagogika ogólna

symboljezyk
1/3628polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założeniem przedmiotu jest uzyskanie przez studentów orientacji we współczesnych prądach i kierunkach pedagogicznych oraz procesach socjalizacji,wychowania i edukacji.Celem zajęć z przedmiotu pedagogika jest przyswojenie przez słuchaczy treści oraz refleksja nad działaniem pedagoga.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

umiejętność czytania tekstów pedagogicznych i dyskusji nad ich treścią

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Pedagogika.Podręcznik akademicki,red.Z. Kwieciński,B. Śliwerski,PWN Warszawa 2003.

Wprowadzenie do pedagogiki,red.T. Hejnicka- Bezwińska,R.Leppert,Warszawa 1990

 

bibliografia uzupełniająca

A.Nalaskowski,Edukacja, która nie chce przeminąć,Impuls 1999

M.Dudzikowa,Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju,warszawa 2005

Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki,B.Śliwerski red.Kraków 1992

 

efekty kształcenia - wiedza

Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin pokrewnych pozwalającą na realizację zadań o charakterze interdyscyplinarnym K_W02
Student posiada wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych oraz ich praktycznego zastosowania, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznej K_W18

efekty kształcenia - umiejętności

Student podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznejpodstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznej K_U19
Student opanował warsztat naukowy w zakresie nauk o muzyce i pokrewnych dyscyplin humanistycznych K_U11
Student wykazuje umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej podstawowych koncepcji pedagogicznych, dającą kwalifikacje do nauczania przedmiotów teoretycznych w szkolnictwie muzycznym I i II stopnia oraz przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym w zakresie swej specjalności na poziomie podstawowym edukacji muzycznej K_U18

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01
Student jest zdolny do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów K_K06
Student jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy zawodowej K_K09

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Kompozycja (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0wykładzaliczeniedr Jolanta Dyrda, 1/3628/9990
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1.Szkoła jako instytucja kształcenia i wychowania

2.Pedagogika tradycyjna, źródła i sposoby realizacji w wybranych modelach

3.Krytyka modelu tradycyjnego w literaturze pedagogicznej 

4.  Nowe Wychowanie jako nurt pedagogiki alternatywnej

5.Pedagogika Rudolfa Steinera

6.Maria Montessori jako prekursorka pedagogiki samodzielnego działania dziecka

7.Pedagogika Celestyna Freineta ,aktywność twórcza dziecka

8. Pragmatyzm pedagogiczny w amerykańskiej myśli Pedagogicznej

 

metody dydaktyczne

Wykład konwersatoryjny,dyskusja

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunkiem zaliczenia jest znajomość treści przedmiotu, zaliczenie ustne, trzy wylosowane pytania.

wykonanie: www.ansta.pl