symbol | jezyk |
---|---|
1/3628 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem przedmiotu jest uzyskanie przez studentów orientacji we współczesnych prądach i kierunkach pedagogicznych oraz procesach socjalizacji,wychowania i edukacji.Celem zajęć z przedmiotu pedagogika jest przyswojenie przez słuchaczy treści oraz refleksja nad działaniem pedagoga. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
umiejętność czytania tekstów pedagogicznych i dyskusji nad ich treścią | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Pedagogika.Podręcznik akademicki,red.Z. Kwieciński,B. Śliwerski,PWN Warszawa 2003. Wprowadzenie do pedagogiki,red.T. Hejnicka- Bezwińska,R.Leppert,Warszawa 1990
| |
bibliografia uzupełniająca | |
A.Nalaskowski,Edukacja, która nie chce przeminąć,Impuls 1999 M.Dudzikowa,Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju,warszawa 2005 Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki,B.Śliwerski red.Kraków 1992
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin pokrewnych pozwalającą na realizację zadań o charakterze interdyscyplinarnym K_W02 | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznejpodstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznej K_U19 | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01 |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | wykład | zaliczenie | dr Jolanta Dyrda, | 1/3628/9990 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1.Szkoła jako instytucja kształcenia i wychowania 2.Pedagogika tradycyjna, źródła i sposoby realizacji w wybranych modelach 3.Krytyka modelu tradycyjnego w literaturze pedagogicznej 4. Nowe Wychowanie jako nurt pedagogiki alternatywnej 5.Pedagogika Rudolfa Steinera 6.Maria Montessori jako prekursorka pedagogiki samodzielnego działania dziecka 7.Pedagogika Celestyna Freineta ,aktywność twórcza dziecka 8. Pragmatyzm pedagogiczny w amerykańskiej myśli Pedagogicznej
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład konwersatoryjny,dyskusja | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest znajomość treści przedmiotu, zaliczenie ustne, trzy wylosowane pytania. |