Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Język francuski

symboljezyk
1/3621polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założeniem kursu jest zapoznanie studentów z językiem francuskim, zainteresowanie kulturą i obyczajowością francuską i romańską, aby rozbudzić ciekawość do odmienności kultur. Celem jest,w zależności od stopnia zaawansowania,  wyrobienie umiejętności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego,które pozwolą na porozumienie w sytuacjach życiowych zwłaszcza tych związanych ze sferą artystyczną i zawodową. Ćwiczenia polegają na słuchaniu i rozumieniu, czytaniu, konwersacji oraz pisaniu.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Klasyfikacja studentów do poszczególnej grupy odbywa się na podstawie świadectwa oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Poza obowiązkowymi ćwiczeniami z języka zaleca się : oglądanie TV, filmów w wersji oryginalnej, lekturę prasy i książek, uczestniczenie w działalności kulturalnej Stowarzyszenia Alliance Francaise.

bibliografia podstawowa

Podręcznik Alter Ego cz.1, 2

Słownik dwujęzyczny wg K.Kupisza i B.Kielskiego

Dictionnaire de la langue  francaise "Le Petit Robert" /ostatnie wydanie/

bibliografia uzupełniająca

Materiały własnego autorstwa,

Przedruki z internetu,

Literatura,

Teksty piosenek

efekty kształcenia - wiedza

1.Student posiada wiedzę umożliwiająca docieranie do niezbędnych informacji dotyczacych specjalności kompozycji ( ksiazki, nagrania, materialy naukowe , internet, ) ich analizowanie i interpretowanie / K_W05
2.Student rozpoznaje i definiuje wzajemne relacje zachodzace między teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowania / K_W13
3.Student zna termonologię związaną z własną specjalizacją zawodową K_W12
4.Student posiada ogólną wiedzę z zakresu kulturoznawstwa i obyczjowości Francji, K_W12

efekty kształcenia - umiejętności

1.Student ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych , wląściwych dla studiowanego kierunku , zgodne z wymaganiami okreslonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Ksztalcenia Językowego / K_U14
2.Student jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami w różnego typu zespołach i posługiwania się przy tym językiem obcym / K_U06
3.Student potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje wykorzystując inne źródła K_ U14
4.Student wykazuje umiejętności samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych K_U16

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

1.Student rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie / K_K01
2.Potrafi gromadzic i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje / K_K02
3. Posiada umiejętnosc organizacji pracy wlasnej i zespołowej / K_K04
4. Posiada umiejetnośc samooceny / K_K08
5.Potrafi definiować własne sądy i przemyślenia na tematy społecze i naukowe / K_K09
6. Umiejętnie komunikuje się w obrebie własnego środowiska muzycznego, posługując się fachową terminologią z zakresu dziedziny muzyki / K_K10
7. Umie zaprezentować własną działalnośc artystyczną w języku obcym / K_K12

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Kompozycja (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.001.5ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/3621/9963
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nabycie sprawności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, w zależności od stopnia zaawansowania.

Grupa podstawowa:nauka podstawowych pojęć i konstrukcji językowej specyficznych dla języka francuskiego.

Grupa średniozaawansowana:integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym.Rozwijanie słownictwa.

metody dydaktyczne

1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa

2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25pkt

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.5ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/3621/9970
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Grupa podstawowa:nabywanie umiejętności opisywania rzeczywistości.

Grupa średniozaawansowana:ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w I semestrze.

metody dydaktyczne

1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa

2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25pkt

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.001.5ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/3621/9977
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Grupa podstawowa:nabywanie umiejętności opisywania rzeczywistości.

Grupa średniozaawansowana:ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w I semestrze.

metody dydaktyczne

1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa

2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25pkt

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.001.5ćwiczeniaegzamin Maria Kubala, as. mgr, 1/3621/9983
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wybór treści zależy od poziomu grupy.

Grupa podstawowa:ugruntowanie umiejętności porozumiewania się w stopniu podstawowym.Praca z prostym tekstem fachowym (czytanie, tłumaczenie i streszczenie).

Grupa średniozaawansowana:praca z tekstem fachowym.

Analiza zagadnień językowych.Ugruntowanie wiedzy i umiejętności.

metody dydaktyczne

1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa

2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25pkt

wykonanie: www.ansta.pl