symbol | jezyk |
---|---|
1/3618 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założenia: 1. Wprowadzenie do technik i narzędzi umożliwiających samodzielną pracę twórczą w oparciu o powszechnie dostępne oprogramowanie komputerowe; 2. Poznanie zasad, terminologii, klasyfikacji i rozróżnień wypływających ze specyfiki cyfrowego montażu fali dźwiękowej wraz z obrazem. Cele: 1. Wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w obrębie oprogramowania komputerowego, właściwego dla przedmiotu; 2. Rozwijanie wrażliwości twórczej przy montażach plików audiowizualnych. Charakterystyka przedmiotu: Koncepcja przedmiotu wyrasta z przekonania, że student najlepiej rozwija się twórczo w przedmiocie pokonywania problemów technicznych i narzędziowych, pracując indywidualnie nad projektami zadanymi, gotowymi, a także nad przedsięwzięciami autorskimi. Oznacza to położenie silnego nacisku na uaktywnienie inwencji podczas ćwiczeń w celu późniejszego ich wykorzystania we własnej pracy twórczej. Nie wyklucza to wprowadzania elementów pracy zespołowej; funkcjonują one jednak na zasadzie uzupełniającej, a nie prymarnej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
1. Podstawowa wiedza i średnio zaawansowane umiejętności związane z obsługą komputera osobistego (środowisko systemu Windows). 2. Rozróżnianie właściwości plików dźwiękowych i audiowizualnych. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
Siemieniecki B.: Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek Toruń 1999; Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.): Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004; Lewowicki T., Siemieniecki B.: Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Jabłońska M. (red.): Estetyka. Sztuka. Media. Przestrzenie i konteksty pedagogiczne, Wyd. Atut Wrocław 2008; Gajda J.: Media w edukacji, Wyd. Impuls Kraków 2008; Osiński Z.: Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Wyd. Mado Poznań 2005 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
1. dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin pokrewnych pozwalającą na realizację zadań o charakterze interdyscyplinarnym (K_W02) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
1. rozwiązuje problemy techniczne związane ze specyfiką przedmiotu (K_U01) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
1. realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikające z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji (K_K03) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.5 | ćwiczenia | zaliczenie | ad. dr Radosław Łuczkowski, | 1/3618/9953 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Podstawowe pojęcia z dziedziny akustyki; 2. Cyfrowa postać fali dźwiękowej (kompresja/dekompresja, bitrate i in.); 3. Tworzenie, montaż, miksowanie, edytowanie plików dźwiękowych. Student posiada wiedzę w zakresie terminologii używanej w akustyce na poziomie podstawowym; potrafi rozróżniać, nazywać i klasyfikować powyższe. W zakresie umiejętności student potrafi samodzielnie konstruować i modyfikować pliki dźwiękowe, poznawszy uprzednio techniki i narzędzia związane z oprogramowaniem komputerowym (edytor Audacity i in.). | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest wysoka frekwencja, aktywność w podejmowaniu działań, twórcze zaangażowanie oraz pozytywny stan zaliczeń szeregu testów/kolokwiów cząstkowych przygotowanych przez prowadzącego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.5 | ćwiczenia | zaliczenie | ad. dr Radosław Łuczkowski, | 1/3618/9954 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Podstawowe informacje o plikach graficznych (*.jpg, *.gif, *.tiff, *.pdf i in.); 2. Podstawowe wiadomości o plikach audiowizualnych (*.mpg, *.avi, *.wmv i in.); 3. Łączenie obrazu z tekstem i dźwiękiem (prezentacje multimedialne, klipy audiowizualne). Student posiada wiedzę w odniesieniu do plików graficznych i audiowizualnych; potrafi je rozróżniać, klasyfikować, przyporządkowywać określonym edytorom. Student potrafi dokonywać konwersji formatów plików, montować je z sobą w różnych konfiguracjach, nadawać stosowne atrybuty; potrafi również łączyć pliki dźwiękowe z wizualnymi (np. edytor VirtualDubMode). | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest wysoka frekwencja, aktywność w podejmowaniu działań, twórcze zaangażowanie oraz pozytywny stan zaliczeń szeregu testów/kolokwiów cząstkowych przygotowanych przez prowadzącego. |