symbol | jezyk |
---|---|
1/3605 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot Psychologia muzyki stanowić ma rozszerzenie i pogłębienie, o aspekty związane z muzyką, zagadnień przedstawionych w trakcie kursu Psychologii. Poruszone tematy dotyczyć będą związków między muzyką a językiem, emocjonalnych aspektów muzyki, jej roli w regulacji nastroju, psychoterapii oraz wspieraniu rozwoju a także wykorzystaniu muzyki w marketingu i reklamie. Studenci zapoznają się także z mózgowymi podstawami odbioru wrażeń muzycznych oraz ze zmianami neuroanatomicznymi zachodzącymi podczas treningu muzycznego. Przedstawione zostaną także zagadnienia związane ze specyfiką nauczania w szkolnictwie muzycznym.
Założenia i cele przedmiotu:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończenie kursu z psychologii podczas realizacji studiów licencjackich. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Muzykoterapia, Umiejętności terapeutyczne w arteterapii, Zastosowanie zajęć muzycznych w terapii i rewalidacji osób niepełnosprawnych. | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Schellenberg, E., G. (2006.) Long-term positive associations between music lessons and IQ. Journal of Educational Psychology, 98, 457-468. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
K_W02 - student wie, jakie czynniki wpływają na rozwój człowieka, także w kontekście rozwoju muzycznego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
K_U03 - student wzbogaca warsztat pedagogiczny poprzez nabycie wiedzy o specyfice rozwoju muzycznego człowieka | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
K_K01 - student jest zdolny do efektywnego wykorzystywania wyobraźni, kreatywności i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów własnych i grupowych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 1.5 | wykład | egzamin | mgr Eliza Ludkiewicz, | 1/3605/9919 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Efektem kształcenia będzie poznanie podstawowych zagadnień psychologicznych związanych z percepcją muzyki, zdolnościami muzycznymi i ich rozwojem oraz wpływem muzyki na człowieka. Ponadto studenci będą mieli możliwość rozwoju kompetencji osobistych, niezbędnych w procesie edukacji muzycznej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład (z zastosowaniem prezentacji multimedialnej), dyskusja, metoda problemowa, studia przypadków. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach, egzamin pisemny. |