symbol | jezyk |
---|---|
1/3604 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przygotowanie studentów do roli nauczyciela- refleksyjnego praktyka Celem przedmiotu jest wyposażenie słuchaczy w narzędzia badania i analizowania działań edukacyjnych | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Umiejętność krytycznego czytania tekstów pedagogicznych Posiadanie doświadczenia praktyki pedagogicznej | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Praktyka pedagogiczna | |
bibliografia podstawowa | |
Rutkowiak,E.Potulicka,Neoliberalne uwikłania edukacji,Impuls 2010. M.Mead,Kultura i tożsamość,PWN 2000. K.Rubacha,Metodologia badań nad edukacją,Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2008. | |
bibliografia uzupełniająca | |
U.Eco,Apokaliptycy i dostosowani,WAB Warszawa 2010. M.Czerepaniak-Walczak,Pedagogika emancypacyjna.Rozwój świadomości krytycznej człowieka,Gdańsk GWP 2006. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin pokrewnych pozwalającą na realizację zadań o charakterze interdyscyplinarnym K_W02 | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznejpodstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznej K_U19 | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01 |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | wykład | egzamin | dr Jolanta Dyrda, | 1/3604/9918 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Współczesne problemy edukacyjne 2.Kompetencje nauczyciela 3.Nauczyciel w obliczu trudności wychowawczych 4.Młode pokolenie w sytuacji przesilenia kultury społecznej 5.Uczniowie o indywidualnych potrzebach edukacyjnych 6.Style uczenia się jako indywidualny aspekt edukacji 7.Metody badania rzeczywistości edukacyjnej
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład konwersatoryjny,dyskusja | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstawie sprawozdania z przeprowadzonych badań edukacyjnych |