Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Pedagogika III i IV etapu edukacyjnego

symboljezyk
1/3604polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Przygotowanie studentów do roli nauczyciela- refleksyjnego praktyka

Celem przedmiotu jest wyposażenie słuchaczy w narzędzia badania i analizowania działań edukacyjnych

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Umiejętność krytycznego czytania tekstów pedagogicznych

Posiadanie doświadczenia praktyki pedagogicznej

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Praktyka pedagogiczna

bibliografia podstawowa

Rutkowiak,E.Potulicka,Neoliberalne uwikłania edukacji,Impuls 2010.

M.Mead,Kultura i tożsamość,PWN 2000.

K.Rubacha,Metodologia badań nad edukacją,Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2008.

bibliografia uzupełniająca

U.Eco,Apokaliptycy i dostosowani,WAB Warszawa 2010.

M.Czerepaniak-Walczak,Pedagogika emancypacyjna.Rozwój świadomości krytycznej człowieka,Gdańsk GWP 2006.

efekty kształcenia - wiedza

Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin pokrewnych pozwalającą na realizację zadań o charakterze interdyscyplinarnym K_W02
Student posiada wiedzę z zakresu szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej w zakresie edukacji muzycznej, dającą kwalifikacje do nauczania przedmiotów teoretycznych w szkolnictwie muzycznym I i II stopnia oraz przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym K_W17

efekty kształcenia - umiejętności

Student podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznejpodstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, dającą kwalifikacje do prowadzenia mniejszych zespołów orkiestrowych i chóralnych na podstawowym poziomie edukacji muzycznej K_U19
Student opanował warsztat naukowy w zakresie nauk o muzyce i pokrewnych dyscyplin humanistycznych K_U11

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01
Student jest zdolny do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów K_K06
Student w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność naukową i pedagogiczną K_K12

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Teoria muzyki (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.002.0wykładegzamindr Jolanta Dyrda, 1/3604/9918
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Współczesne problemy edukacyjne

2.Kompetencje nauczyciela

3.Nauczyciel w obliczu trudności wychowawczych

4.Młode pokolenie w sytuacji przesilenia kultury społecznej

5.Uczniowie o indywidualnych potrzebach edukacyjnych

6.Style uczenia się jako indywidualny aspekt edukacji

7.Metody badania rzeczywistości edukacyjnej

 

metody dydaktyczne

Wykład konwersatoryjny,dyskusja

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie na podstawie sprawozdania z przeprowadzonych badań edukacyjnych

wykonanie: www.ansta.pl