symbol | jezyk |
---|---|
1/3535 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania kompozycji jest przygotowanie studenta do podjęcia samodzielnej działalności kompozytorskiej, tj. wykształcenie u niego umiejętności swobodnego posługiwania się różnymi technikami kompozytorskimi i tworzenie własnych kompozycji na podstawie nabytych umiejętności. Cel ten realizuje się także poprzez analizę wybranych dzieł współczesnej literatury światowej, co umożliwia ponadto doskonalenie orientacji studenta we współczesnych stylach, estetykach i trendach sztuki kompozytorskiej. Efektem nauki kompozycji jest wykształcenie przez studenta w trakcie pracy z pedagogiem indywidualnego języka twórczego i podjęcie przez niego samodzielnej twórczości muzycznej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
Partytury i nagrania najwybitniejszych klasyków muzyki XX wieku oraz wybitnych kompozytorów współczesnych (m. in. W. Lutosławski, K. Penderecki, H. M. Górecki, W. Kilar, O. Messiaen, J. Cage, L. Berio, L. Nono, K. Stockhausen, G. Ligeti, F. Burt, G. Scelsi, A. Sznitke, A. Pärt; wybrane pozycje prezentowane na aktualnie realizowanych festiwalach muzyki współczesnej: "Warszawska Jesień", "Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich", "Musica Polonica Nova", "Śląskie Dni Muzyki Współczesnej", Festiwal "Laboratorium", "Poznańska Wiosna Muzyczna" i in.). | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
1. posiada wiedzę dotyczącą muzyki współczesnej (K_W09) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
1. posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych (K_U01) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
1. jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturotwórczych (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 8.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/3535/9751 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 8.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/3535/9771 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 8.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/3535/9781 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 13.0 | ćwiczenia | egzamin dyplomowy | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/3535/9784 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |