semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | seminarium | zaliczenie | dr hab. Violetta Kostka, | 1/3486/9599 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Obecna sytuacja kulturowa a rola teoretyka muzyki i muzykologa 2. Problemy historii muzyki według C. Dahlhausa 3. Konwencjonalne metody badawcze 4. Interpretacja holistyczna dzieła muzycznego 5. Biografie kompozytorów i ich twórczość z punktu widzenia psychologii 6. Style muzyczne: dialekt, idiom i styl intraopusowy 7. Problem narracji w muzyce 8. Intertekstualność w muzyce 9. Zastosowanie kognitywistyki do badań muzycznych 10. Semiotyka muzyczna 11. Hermeneutyka muzyczna 12. Wartości muzyki | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wybrana na ten semestr literatura dotycząca z jednej strony samych metod interpretacji, z drugiej praktycznego ich zastosowania przez autorytety naukowe jest referowana na zajęciach częściowo przez wykładowcę (głównie prace w językach obcych), częściowo przez studentów (głównie publikacje polskie i łatwo dostępne). Każdy tekst jest komentowany i oceniany przez członków seminarium. W rozmowach i dyskusjach zwraca się szczególną uwagę na sposób argumentowania. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia semestru jest znajomość wszystkich przerobionych na zajęciach tekstów oraz podanie przyszłego tematu badawczego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 3.0 | seminarium | zaliczenie | dr hab. Violetta Kostka, | 1/3486/9616 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Program seminarium w drugim semestrze jest dostosowany do zainteresowań uczestników seminarium oraz ich tempa pracy. Studenci podejmują pracę na tematy nowatorskie i dotąd nie zrealizowane. Na kolejnych zajęciach przedstawiają komunikaty prezentujące postępy w prowadzonych badaniach, a reszta uczestników seminarium pomaga w utrzymaniu naukowego dyskursu i poziomu. Pod koniec semestru studenci referują swoje prace. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia polegają na nauczaniu z czynnym uczestnictwem studentów, którzy samodzielnie opracowują część zagadnień i następnie przedstawiają swoje opracowania w postaci komunikatów i referatu, jak również biorą aktywny udział w dyskusjach nad wybranymi zagadnieniami wykazując się posiadaną wiedzą. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia semestru letniego jest praca naukowa zakończona artykułem oraz czynne uczestnictwo w dyskusjach nad referatami pozostałych członków seminarium. |