symbol | jezyk |
---|---|
1/3478 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym założeniem przedmiotu KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I ORGANIZACJA IMPREZ jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie komunikacji społecznej (typy, formy, cechy, rodzaje) oraz umiejętności na polu praktycznego organizowania imprez kulturalnych.
Przekazywana na zajęciach teoria jest podparta praktyką na polu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Szczególny nacisk kładziony jest na komunikację medialną.
Studenci:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Promocja i marketing i dóbr kultury | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Z zakresu komunikacji społecznej:
Z zakresu Programowania Neurolingwistycznego (NLP):
Z zakresu Public Relations:
Z zakresu prawa autorskiego:
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza w systemie szkolnictwa artystycznego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych (często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz posiada zdolność do podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą i pedagogiem, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturalno-twórczo-oświatowych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Sylwia Holeksa, | 1/3478/9591 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TEORIA 1. Istota procesu komunikowania się: definicje, cechy i elementy tego procesu. 2. Poziomy procesu komunikowania się. 3. Sposoby porozumiewania się ludzi (komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie i medialne; komunikowanie pośrednie – masowe). 4. Komunikacja społeczna - definicje, pojęcia, cechy. 5. Formy, style i społeczne funkcje komunikowania. 6. Komunikacja werbalna, niewerbalna, medialna. 7. Techniki kształtowania opinii publicznej. 8. Rola mediów we współczesnym świecie. 9. Komunikowanie masowe. 10. Public Relations jako metoda kreowania wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej.
PRAKTYKA 1. Przeprowadzenie wywiadów w instytucjach kulturalnych ws. organizacji imprez kulturalnych. 2. Odegranie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych ilustrujących akty komunikacji werbalnej i niewerbalnej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi: - obecność (dopuszczalne 3 nieusprawiedliwione nieobecności + 1 związana z wywiadem w instytucji kulturalnej), - aktywność, kreatywność i zaangażowanie podczas zajęć i ćwiczeń, - prace domowe (pisemno-koncepcyjne), - gotowość do twórczych działań. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Sylwia Holeksa, | 1/3478/9610 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TEORIA 1. Zasady pisania testów dla prasy. 2. Rodzaje informacji prasowych. 3. Przedstawienie zasad organizowania konkursów, quizów i innych przedsięwzięć artystycznych. 4. Elementy tworzenia widowisk multimedialnych. 5. Omówienie prawa autorskiego ze szczególnym uwzględnieniem prawa do artystycznych wykonań.
PRAKTYKA 1. Tworzenie informacji dla prasy. 2. Tworzenie własnej wizytówki w sieci. 3. Zespołowa organizacja imprezy kulturalnej na bazie pozyskanych w I sem. informacji i materiałów. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi: - obecność (dopuszczalne 3 nieusprawiedliwione nieobecności), - aktywność, kreatywność i zaangażowanie podczas zajęć i ćwiczeń, - prace domowe (pisemno-koncepcyjne), - gotowość do twórczych działań.
|