Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Chór

symboljezyk
1/3433polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zapoznanie studentów z literaturą wokalno-instrumentalną oraz chóralną różnych epok, kompozytorów polskich i obcych, nauka prawidłowego posługiwania się głosem, kształcenie głosu, rozwijanie wrażliwości intonacyjno - emisyjnej, nauka śpiewania w wielogłosie, współpracy między zespołem chóralnym i orkiestrą, rozwijanie ekspresji muzycznej poprzez śpiew, przygotowanie zespołu do udziału w koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

nie dotyczy

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

zajęcia indywidualne z emisji  głosu, umiejętność czytanie nut głosem, umiejętność czytania partytur

 

bibliografia podstawowa

Utwory na chóry a cappella, formy wokalno-instrumentalne z towarzyszeniem instrumentów, orkiestry, fortepianu.

bibliografia uzupełniająca

nie dotyczy

efekty kształcenia - wiedza

K_W01 Posiada znajomość wybranej literatury na chór mieszany, męski i żeński.
K_W08 Posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi zasad wykonawczych
Posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych.
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i śpiewie

efekty kształcenia - umiejętności

K_U05 Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki wokalnej i wokalno -instrumentalnej
K_U7 Umiejętnie posługuje się głosem w oparciu o zasady prawidłowej emisji i techniki woklanej
K_U8 Poprzez opanowanie techniki ćwiczenia potrafi samodzielnie doskonalić własny warsztat wokalny
K_U15 Dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych z nich wynikających

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

K_K03 Jest świadomy sposobów wykorzystania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej
K_K04 Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów
K_K05 Posiada imiejętność adaptowania się do nowych zmiennych okoliczności, które mogą występowac podczas realizacji przedsięwzięć artystycznych
K_K08 posiada umiejętność samooceny jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Wiktoria Batarowska, dr hab. Karol Kisiel, prof. dr hab. Marcin Tomczak, 1/3433/9467
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia parytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie obecności na zajęciach wg prowadzonej przez pedagoga imiennej listy, aktywności podczas nich oraz obecności na koncertach (konkursach, itd.). Więcej niż 10 nieobecności skutkuje niezaliczeniem semestru.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Wiktoria Batarowska, dr hab. Karol Kisiel, prof. dr hab. Marcin Tomczak, 1/3433/9488
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia  partytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie obecności na zajęciach wg prowadzonej przez pedagoga imiennej listy, aktywności podczas nich oraz obecności na koncertach (konkursach, itd.). Więcej niż 10 nieobecności skutkuje niezaliczeniem semestru.

wykonanie: www.ansta.pl