symbol | jezyk |
---|---|
1/3348 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Pogłębienie i rozszerzenie wiadomości z historii muzyki o następującą problematykę: rozwój systemów dźwiękowych rozwój systemów skalowych historia teorii harmonii i kontrapunktu | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Znajomość problematyki przedstawionej na wykładach z historii muzyki
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Mieczysław Drobner, Historia teorii muzyki i pisowni muzycznej w zarysie, Kraków 1978 Alicja Jarzębska, Z dziejów myśli o muzyce. Wybrane zagadnienia teorii i analizy muzyki tonalnej i posttonalnej, Kraków 2002 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Józef Chomiński, Historia harmonii i kontrapunktu, t. 1-2, Kraków 1958,1962, t. 3, Kraków 1990 Mieczysław Drobner, Systemy i skale muzyczne, Kraków 1982 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | dr Jolanta Woźniak, | 1/3348/9265 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kwintowy i tercjowy system dźwiękowy Średniotonowy system dźwiękowy Systemy dźwiękowe nierównomiernie i równomiernie temperowane Grecki system tonalny Średniowieczny i renesansowy system modalny Ewolucja systemu dur-moll Rozwój wielogłosowości w Średniowieczu Renesansowy kontrapunkt wokalny i instrumentalny Teoria basso continuo w XVII wieku Teoria basso continuo i harmonii funkcyjnej w XVIII wieku Monistyczna i dualistyczna teoria harmonii funkcyjnej w XIX wieku Teoria harmonii w XX wieku
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metodą realizacji przedmiotu jest wykład. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
-obecność na wykładach
-pozytywne zaliczenie kolokwium na podstawie znajomości treści programowych wykładów i literatury przedmiotu |