symbol | jezyk |
---|---|
1/3337 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założenia 1. Interpretacja dźwięków muzycznych w oparciu o procesy słyszenia i słuchania. 2. Umiejętność kształtowania efektów dźwiękowych dla potrzeb muzycznych.
Cele Przygotowanie do organizowania materiału dźwiękowego dla potrzeb uzyskania określonego obrazu dźwiękowego. Umiejętność oceny materiału z uwzględnieniem kryteriów wynikających z procesów słyszenia i słuchania.
Charakterystyka przedmiotu Wprowadzenie do reżyserii dźwięku korzystając z podstawowej wiedzy dotyczącej teorii dźwięku i akustyki. W oparciu o wiedzę teoretyczną - tworzenie warsztatu umożliwiającego kreowanie obrazów dźwiękowych z wykorzystaniem środków technicznych. Realizacja tematów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych obejmuje różne aspekty i metody technicznej realizacji muzyki, organizacji audycji muzycznych, klasyfikowania i oceny jakościowej muzyki. Do osiągnięcia celów, jak wyżej, wykorzystuje się sprzęt elektroakustyczny w postaci fizycznej oraz sprzęt w postaci wirtualnej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Znajomość podstaw teorii muzyki i akustyki muzycznej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Informatyka z zakresu korzystania z programów muzycznych i edytorów dźwięku. | |
bibliografia podstawowa | |
1. Alton Everest: Podręcznik Akustyki. Master Handbook of Acoustics, 2004; 2. Stanisław Miszczak: Podstawy technologii studyjnej w radiofonii i telewizji, 1979; 3. Jerzy Regent: Problemy współczesnej techniki nagłaśniania. BIŁ, W-wa 1975. | |
bibliografia uzupełniająca | |
1. Targowska: Kształcenie słuchu muzycznego reżyserów dźwięku. Mat. Sympozjum reżyserów dźwięku, W-wa 1995; 2. Z. Wąsowicz, Z. Sołtys: Metody oceny słuchowej głośników. Pr. Naukowe ITi A Wrocław nr 35/1978. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Określa i definiuje parametry psychoakustczne służące do interpretacji jakości wykanań.(K_W03, K_W10) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Umie kształtować wrażenia muzyczne za pomocą edytorów dźwięku.(K_U13) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Potrafi przekonać zespół do swoich racji.(K_K09) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Jerzy Regent, | 1/3337/9233 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozumienie procesów słyszenia w oparciu o kryteria subiektywne i parametry fizyczne opisujące dźwięk muzyczny. Znajomość kryteriów jakościowych opisujących procesy słuchania dźwięków i muzyki. Umiejętność kreowania dźwięków technicznych i obrazów dźwiękowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład teoretyczny (interaktywny), ćwiczenia praktyczne w oparciu o warsztat komputerowy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zarejestrowanie w pamięci cyfrowej lub na płycie CD dźwięków technicznych dla potrzeb budowy wybranego tematu muzycznego. Wypowiedź na temat rozumienia określonego parametru subiektywnego. 25 skala oceny subiektywnej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Jerzy Regent, | 1/3337/9247 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozumienie procesów słyszenia w oparciu o kryteria subiektywne i parametry fizyczne opisujące dźwięk muzyczny. Znajomość kryteriów jakościowych opisujących procesy słuchania dźwięków i muzyki. Umiejętność kreowania dźwięków technicznych i obrazów dźwiękowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład teoretyczny (interaktywny), ćwiczenia praktyczne w oparciu o warsztat komputerowy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zarejestrowanie w pamięci cyfrowej lub na płycie CD dźwięków technicznych dla potrzeb budowy wybranego tematu muzycznego. Wypowiedź na temat rozumienia określonego parametru subiektywnego. Zarejestrowanie, jak wyżej, tematu muzycznego w formie audycji muzycznej oraz wypowiedź z zakresu zastosowania kryteriów jakościowych dźwięku i muzyki. 25 skala oceny subiektywnej. |