symbol | jezyk |
---|---|
4/3240 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem przedmiotu jest zapoznanie się z techniką tańca jazzowego, doskonalenie warsztatu tanecznego oraz ekspresji ruchowej studenta rytmiki. Nieodłączne dla tańca jazzowego jest izolowanie ruchów (niezależne poruszanie różnymi częściami ciała), pulsacja ruchu, praca biodrami i ramionami w połączeniu z rozmaitymi skomplikowanymi krokami ( pas de bourree, slides, jazz walks ) falami korpusu, obrotami, wymachami nóg, skokami i elementami akrobatycznymi. Jednostka lekcyjna składa się z części rozgrzewającej i doskonalącej technikę tancerza, wykonywanej na środku sali, ćwiczeń przestrzennych po diagonalu, a także z choreografii tanecznej w konkretnym stylu ( np. classic jazz, broadway jazz, modern jazz). | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Student rozpoczynający naukę przedmiotu: -charakteryzuje się prawidłową budową ciała, -posiada brak przeciwwskazań lekarskich do prowadzenia zajęć w charakterze instruktora tańca i nauczyciela rytmiki -posiada słuch muzyczny, -posiada predyspozycje koordynacyjno-ruchowe. -posiada wiedzę podstawową z tańca klasycznego, operuje terminami tanecznymi, ma "poczucie własnego ciała" wynikające z wcześniejszego przygotowania tanecznego. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Student może uzyskać dodatkową wiedzę w zakresie tańca podczas udziału w różnego rodzaju zajęciach doskonalących warsztat taneczny,np. technika ruchu, czy warsztaty taneczne, ale także będąc członkiem organizacji lub grupy tanecznej. | |
bibliografia podstawowa | |
1. A. Bernard,D. Wessel-Therhorn "Taniec jazzowy", wyd. ISKRY 2000 2. I. Turska " Spotkanie ze sztuką tańca", PWM S. A. 2000 3. J. E. Berendt "Wszystko o jazzie", PWM 1991
| |
bibliografia uzupełniająca | |
1. J. Marczyński "Wieczny idealista. Baletowe opowieści Alaina Bernarda". wyd. ISKRY 1999. 2. B. Sier-Janik " Post Modern Dance", Centrum Edukacji Artystycznej, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 1995. 3. A. Wolański " Słownik terminów muzyki rozrywkowej", PWM, Warszawa 2000, 4. J. Greene Haas "Anatomia w tańcu", Muza SA, Warszawa 2011. 5. J. Dunning "Alvin Ailey - a life in dance", wyd. DA CAPO PRESS 1998 6. G. Chojnowski "Alain Bernard - polski rozdział"
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student: | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student: | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student: |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Anna Krause, | 4/3240/8965 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Program z przedmiotu "podstawy tańca jazzowego": - podstawowe wiadomości teoretyczne dotyczące genezy i stylu tańca jazzowego, - podstawowe ćwiczenia z zakresu stylu tańca jazzowego, tj. ćwiczenia na środku sali, ćwiczenia po diagonalu, kroki taneczne, tzw. jazz walks, - etiudy taneczne w stylu classic jazz i modern jazz -elementy taneczne bazujące na stylu broadway jazz. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metody kształcenia wykorzystane podczas prowadzenia kursu: -praktyczna: samodzielne ćwiczenie poznawanych ćwiczeń, kroków i choreografii tanecznych, -werbalne: wykład dotyczący genezy i stylów tańca i muzyki jazzowej, -oglądowe: pokaz kroków tanecznych, -aktywizujące: samodzielna praca studentów mająca na celu sprawdzenie poziomu nabytej wiedzy i umiejętności jej wykorzystania. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu podstawy tańca jazzowego jest prezentacja przez studenta ćwiczenia z lekcji tańca jazzowego oraz choreografii tanecznych w danym stylu tańca, realizowanych i doskonalonych podczas zajęć w ciągu semestru. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | seminarium | zaliczenie | mgr Anna Krause, | 4/3240/8966 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Ćwiczenia doskonalące styl i technikę tańca jazzowego: - ćwiczenia na środku sali, - ćwiczenia po diagonalu, - ćwiczenia w przestrzeni.
2. Etiuda taneczne w stylu broadway jazz. 3. Etiuda taneczna w stylu lyrical jazz 4.Etiuda taneczna w stylu afro jazz | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metody kształcenia wykorzystane podczas prowadzenia kursu: -praktyczna: samodzielne ćwiczenie poznawanych ćwiczeń, kroków i choreografii tanecznych, -werbalne: wykład dotyczący genezy i stylów tańca i muzyki jazzowej, -oglądowe: pokaz kroków tanecznych, -aktywizujące: samodzielna praca studentów mająca na celu sprawdzenie poziomu nabytej wiedzy i umiejętności jej wykorzystania. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu podstawy tańca jazzowego jest prezentacja przez studenta ćwiczenia z lekcji tańca jazzowego oraz choreografii tanecznych w danym stylu tańca, realizowanych i doskonalonych podczas zajęć w ciągu semestru. |