symbol | jezyk |
4/3237 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Założenia i charakterystyka przedmiotu:
Zajęcia skierowane są do osób o zróżnicowanym doświadczeniu tanecznym. Mają na celu przygotowanie bazy technicznej ułatwiającej i wzbogacającej proces tworzenia kompozycji ruchowych (nie tylko technik modern czy contemporary) Wyuczenie nawyków odpowiedniej postawy (linie ciała, ręce, nogi, kręgosłup), poczucia rytmu, poczucia przestrzeni, świadomej pracy z ciałem oraz oddechem a także wzmocnienie szkieletu mięśniowego.
Zajęcia tańca współczesnego oprócz kształtowania wytrzymałości i siły naszego ciała, mają na celu wyzwolenie tkwiących w naszym ciele naturalnych sil i energii, która sprawia, że poprzez taniec i ruch potrafimy wyrażać uczucia, myśli i komunikować się w płaszczyźnie poza werbalnej, jaką jest taniec.
Cele:
- Wykorzystanie podstawowych zasad tańca współczesnego w kształceniu świadomości ciała i w pracy nad jego strukturą.
- Uzyskanie świadomości i ekspresji, odkrywania, identyfikacji i integracji w kierunku całościowego doświadczania organizmu człowieka.
- Kształcenie w podstawach ruchu i niektórych technikach tanecznych-jako podstawowe ćwiczenia zwiększające obszerność elastyczność, ciągłość i dynamikę ruchu.
- Zapoznanie się z systemami techniki funkcjonalnej w celu przywrócenia naturalnego kształtu i rytmu aparatu mięśniowego oraz napięcia (Rifkin-Gainer, Bernstein, Melson) .
- Uzyskanie precyzji ruchowej dotyczącej prawidłowego wykonania poszczególnych elementów i sprawności fizycznej poprzez zwrócenie uwagi na: rytmiczność ruchu do słyszanej muzyki, przepływ ruchu, w którym jeden wynika z drugiego z jego treści i formy, świadome wykorzystywanie własnych możliwości anatomicznych.
- Wykonywanie ewolucji tanecznych we współpracy z partnerem/partnerką lub większą liczbą wykonawców z wykorzystaniem wiedzy o technikach ruchu i w powiązaniu z elementarnymi zadaniami aktorskimi oraz techniką taneczną.
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
Wymagania wstępne:
- obecność i aktywny udział w zajęciach
- staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
- świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
- przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
- praca nad pamięcią ruchową
Wymagania dodatkowe:
- dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
- sprawność fizyczna
- znajomość określeń i wiadomości teoretycznych z zakresu techniki tańca współczesnego
- kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
- Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
Udział w warsztatach tanecznych organizowanych na terenie Trójmiasta z zakresu tańca współczesnego i innych technik tanecznych . Np Warsztaty Taneczne Gdańskiego Festiwalu Tańca. |
bibliografia podstawowa |
- I.Turska „Krótki zarys historii tańca i baletu”,
- J. Berski „ W teatrze dźwięku i ruchu”
- R. Lange „O istocie tańca”
- W. Sorell „ The dance has many faces”,
- D. Humphrey „ The Art of Making Dances”,
- A. Waganowa „ Zasady tańca klasycznego”
- S. Au „ Ballet and Modern Dance”,
- O. Kuźmińska „ Taniec w teorii i praktyce”,
|
bibliografia uzupełniająca |
- A. Appia " Dzieło sztuki żywej i inne prace"., Wyd Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1974
- E. Darawska " O kompozycji tanecznej" . , Wyd Związkowe, Warszawa 1964
- St. Cheybal " Kompozycja plastyczna podstawowe zasady." PZWS, Warszawa 1964
|
efekty kształcenia - wiedza |
Student zna pozycje stóp( I, II, III, IV, V) określenia pointe, flex, pozycje rąk (I-V)bazujących na pozach tańca klasycznego Posługuje się nazewnictwem baletowym przy opisywaniu nauczanych układów ciała w połączeniu z krokami np. (releve, plie, battements, jete, rond de jambe, tombe, fondu, frappes, attitude, arabesque) Rozumie i stosuje terminologię opisującą ćwiczenie dla poszczególnych partii ciała np. ( swing, contraction, release, stretching, twist, back fall, side fall, front fall, brushes battements, roll up and down). Charakteryzuje i tłumaczy różnice między tańcem klasycznym a współczesnym. Wyciąga wnioski ze zdobytej wiedzy anatomicznej przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń. Świadomie nazywa poszczególne fazy ruchu i sposoby wykonawstwa wiedząc co to jest noga oporna, pracująca wykręcenie stóp, skurcz mięśnia ekscentryczny, koncentryczny. Posługuje się wiedzą opisaną w książkach specjalistycznych w celu pogłębienia swojej wiedzy z zakresu przedmiotu taniec wspólczesny. Uzupełnia wiadomości korzystając z wszelkich mediów ( internet, płyty Cd DVD itd. itp.) dotyczących tanca współczesnego |
efekty kształcenia - umiejętności |
Potrafi zaobserwować, opisać i ocenić ruch wykorzystujący grawitację, jego zawieszenie i płynne opadanie. Konstruuje własne ćwiczenia ruchowe bazując na zdobytej wiedzy. Poddaje krytyce własne umiejętności ruchowe świadomie dążąc do precyzji wykonawczej i samorozwoju. Rozpoznaje przyczyny niedoskonałości ruchowej i zapobiega ich pogłebianiu się. Wyrabia w sobie poczucie systematyczności ruchowej, potrzeby dbania o stan własnego ciała widząc w nim warsztat własnej pracy. Analizuje układy ruchowe starając się wpłynąć na ich wykonawstwo, znajdując elemnty zawieszenia, płynności i spokojnej pracy z oddechem. Zapamiętuje kombinacje taneczne i potrafi je odtworzyć w ewszystkich kierunkach ruchu w zgodzie z muzyką ( jej rytmem, wyrazem) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
Angażuje się w projekty o charakterze multidyscyplinarnym. Wykazuje się kreatywnością w tworzeniu choreografii jak i odtwarzaniu układów choreograficznych. Potrafi wspóldziałać w zespole i komponować się w przestrzeni tworząc odpowiednie figury choreograficzne. Troszczy się o prawidłowe i precyzyjne odzwierciedlenie pomysłu choreograficznego swojego kolegi czy pedagoga. Jest wrażliwy na muzykę i potrafi z ekspresją wykonać choreografie taneczną. Jest odpowiedzialny za siebie i partnera podczas wykonywania trudnych elemntów akrobatycznych w choreografii. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Oryl, | 4/3237/8942 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Treści
programowe:
SEMESTR I
Zapoznanie studentów z elementami wprowadzającymi do tańca współczesnego:
- floor barre (ćwiczenia na podłodze poprawiające
pamięć mieśniową, rozciągające i wydłużające ruch wykorzystując siłę ciężkości
ciała. Podczas maksymalnego rozciągania i wzmacniania aparatu mięśniowego
następuje jednoczesne zwolnienie jego napięcia.
Wykorzystanie ciężaru, swingu, rotacji, podstawowej artykulacji
klasycznej rąk, nóg, głowy).
- floor work ( kombinacje ruchowe na podłodze)
- przenoszenie ruchu z podłogi w przestrzeń
- podstawowe zasady w modern, połączenia i
zależności w ciele, kontrakcja, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu,
- elementy technik modern J.Limon, E.Hawkins,
M.Graham (kontrakcja, swing, upadanie i wstawanie, praca miednicy-centrum)
- orientacja ciała w przestrzeni
- obroty, artykulacja nóg, rąk, skoki
- stretching,
conditioning ( elementy jogi i techniki
Alexandra )
- utanecznienie, kombinacje taneczne
- zapoznanie się z podstawowymi zasadami tańca
klasycznego i jego terminologią ( I, II, III, IV, V pozycja nóg, I, II, III
pozycja rąk, ćwiczenia demi plié et grand plié, battemetns tendus, jeté, rond
de jambe par terre, kierunki ruchu
Efekty Kształcenia:
- poprawa estetyki ruchu
- osiągnięcie zgrabnej sylwetki
- wzrost samooceny, przełamywanie barier i blokad psychicznych "wbudowanych" w aparat mięśniowy
- rozwój pamięci ruchowej
- poprawa koordynacji ruchowej
- wzmocnienie mięśni i stawów
- świadoma kontrola oddechu
- nabycie umiejętności płynnego poruszania się poprzez traktowanie ruchu całościowo ( bez myślenia o wykonywaniu póz lecz przepływ ruchu od impulsu do impulsu)
- prawidłowe ustawienie miednicy i elastyczność kręgosłupa warunkujący piękny chód, bieg i skok
- Nadanie sprężystości i siły stopom
- wzbogacenie wyobraźni ruchowej
- świadomość poczucia napięcia i odprężenia mięśni warunkujących wyrazistość ruchu
- znajomość terminologii tanecznej
|
metody dydaktyczne |
Metody dydaktyczne:
- Nieprzerwana ciągła,
- Zmienna o planowanych zmianach intensywności
Wszystkie metody uwzględniają zasadę systematyczności-narastanie bodźców treningowych-specyficzność procesów adaptacyjnych-cykliczność |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Warunek zaliczenia kursu:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i udział w zajęciach tańca współczesnego
- Prezentacja jednej z choreografii opracowanych na
zajęciach,
- Opanowanie terminologii tańca współczesnego i klasycznego ( I, II, III,
IV, V pozycja nóg, I, II, III pozycja rąk, ćwiczenia demi plié et grand plié,
battemetns tendus, jeté, rond de jambe par terre, kierunki ruchu, floor work, floor
barre, kontrakcja, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu, swing)
- Wykonanie
przykładowego ćwiczenia z rozgrzewki w tańcu współczesnym (zadanie wybrane przez pedagoga).
Kryteria oceniania:
- obecność i udział w lekcjach tańca współczesnego
- staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
- wiadomości teoretyczne z zakresu tańca współczesnego i terminologii
- świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
- przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
- praca nad pamięcią ruchową
- dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
- sprawność fizyczna
- kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
- Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Oryl, | 4/3237/8950 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Treści programowe:
Kontynuacja założeń I semestru rozwijana o elementy:
- lekcje tańca
w oparciu o wybrane systemy świadomości ciała, czasu, przestrzeni (Laban,
Bartenieff, , Alexander)
- kreowanie własnego stylu ruchu charakteryzującego
się: plastyczną pracą kręgosłupa, rozluźnionymi stawami,
- wykorzystanie odbicia ruchu i jego inicjacji z
różnych części ciała, izolowanie części ciała poprzez drobne impulsy,
polimetria ruchu.
- użycie energii; rozrzucanie, zagarnianie,
trwanie, spirale, emitowanie
- mechanika ruchu; operowanie ciężarem ciała,
grawitacja, bezwładność, inercja, wahadło, siła odśrodkowa, rotacje
- specyfika pracy dłoni, miednicy, tułowia
(organów), kręgosłupa, głowy, stawów, mięśni
- inicjacja i przepływ ruchu; rola oddechu, ruch
od wewnątrz na zewnątrz,
- istota
wzroku w ruchu; wzrok-zakres ruchu
- jakości ruchu , release, zawieszenie, upadanie
- kombinacje taneczne
- terminologia ( contraction, release, Shift,
lift, drop, fall, push, pull, tilt, curve, body arch, backbend, pozycje nóg w
siadzie, płaszczyzny i osie ruchu).
- tworzenie sekwencji tanecznych z wykorzystaniem
powyższych zasad,
- samodzielne prowadzenie rozgrzewki,
- kontakt improwizacja
jako forma kształcąca świadomość ciała ucząca podnosić kogoś bez
zbędnego wysiłku i być podnoszonym
- terminologia
( contact improvisation, rolling, spiraling, springing, falling, terminy ćwiczeń
i pozycji w tańcu klasycznym: frappés, fondues développés, grand battements
arabesque, relevé, skoki: changement de pieds, assemble, glissade, sissone,
sauté, obroty: battement soutenu, pique, chaînés)
Efekty kształcenia:
- podniesienie swoich umiejętności
ruchowych.
- poprawa tolerancji wysiłku.
- wzrost siły
- wzrost liczby powtórzeń ćwiczeń – wzrost wytrzymałości mięśniowej
- większe tempo ćwiczeń – wzrost siły eksplozywnej
- zwiększenie napięcia mięśni – wzrost siły i mocy
- poprawa estetyki ruchu
- osiągnięcie zgrabnej sylwetki
- wzrost samooceny, przełamywanie barier i blokad psychicznych "wbudowanych" w aparat mięśniowy
- rozwój pamięci ruchowej
- poprawa koordynacji ruchowej
- świadoma kontrola oddechu
- nabycie umiejętności płynnego poruszania się poprzez traktowanie
ruchu całościowo ( bez myślenia o wykonywaniu póz lecz przepływ ruchu
od impulsu do impulsu)
- prawidłowe ustawienie miednicy i elastyczność kręgosłupa warunkujący piękny chód, bieg i skok
- Nadanie sprężystości i siły stopom
- Świadomość poruszania tylko określoną partią ciała oraz niezależne wykonywanie ruchów poszczególnymi partiami ciała w innym rytmie w tym samym czasie
- wzbogacenie wyobraźni ruchowej
- świadomość poczucia napięcia i odprężenia mięśni warunkujących wyrazistość ruchu
- znajomość terminologii tanecznej
- rozwój ekspresji ruchowej
- większa dbałość, różnorodność ruchowa w improwizacjach
- świadomość znaczenia rysunku choreograficznego i zasad kompozycji ruchu w przestrzeni
- świadome wykorzystywanie ciężaru ciała podczas wykonywanych ćwiczeń w grupie i indywidualnie
|
metody dydaktyczne |
Metody dydaktyczne:
- Werbalne- Oparte na słowie
- Wizualne- Oparte na obrazie
- Uczenie w praktycznym działaniu- Oparte na działaniu praktycznym uczniów
- Syntetyczno –całościowe
- analityczno – częściowe
- mieszane: syntetyczno – analityczna
- kompleksowe – uczy się od razu pewnych kompleksów ruchu
- Metody reproduktywne – odtwórcze
-metoda klasyczna – naśladowcza – ścisła,
- Metody usamodzielniające czyli proaktywne:
-zabawowa – naśladowcza – naśladowanie tego co dzieje się wokół
otoczenia, naśladowanie ruchów ludzi, mechanizmów, zwierząt
-zabawowa – klasyczna – uczniowie stawiani są w sytuacji zabawowej w
sytuacji zadaniowej –przepisy, gry, gra – należy podporządkować się
przepisom
-bezpośredniej celowości ruchu
-programowego usprawniania się
nauczania programowego – dowolność wyboru ćwiczeń, każdy uczy się sam w sposób programowy
-nauczania ideomotorycznego – oparta na nauczaniu, gdy kogoś się
obserwuje, lub obserwuje się jakiś ruch, wówczas w mózgu tworzy się idea wykonania tego ruchu
- Metody kreatywne – twórcze
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Warunek zaliczenia kursu:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywny udział w zajęciach tańca współczesnego
- Opracowanie własnych przykładowych 2-ch ćwiczeń z
rozgrzewki tańca współczesnego ( ćwiczenie z zakresu floor barre- kombinacje
ruchowe łączące w sobie co najmniej 2 elementy (np. swing, artykulacja rąk)
- Prezentacja jednej z choreografii opracowanych na
zajęciach,
- Opanowanie terminologii tańca współczesnego i klasycznego jej wyjaśnienie
wraz z prezentacją ( I, II, III, IV, V pozycja nóg, I, II, III pozycja rąk,
ćwiczenia demi plié et grand plié, battemetns tendus, jeté, rond de jambe par terre,
kierunki ruchu, floor work, floor barre, kontrakcja, izolacje, inicjacja i
przebieg ruchu, swing, contraction, release, shift, lift, drop, fall, push,
pull, tilt, curve, body arch, backbend, pozycje nóg w siadzie, płaszczyzny i
osie ruchu, contact improvisation, rolling, spiraling, springing, falling,
terminy ćwiczeń i pozycji w tańcu klasycznym: frappés, fondues développés,
grand battements arabesque, relevé, skoki: changement de pieds, assemble,
glissade, sissone, sauté, obroty: battement soutenu, pique, chaînés).
- Zaprezentowanie własnej kompozycji opartej o technikę tańca
współczesnego (dowolność formy; możliwość prezentacji układu solowego, duetu po
działania grupowe)
Kryteria oceniania:
- obecność i udział w lekcjach tańca współczesnego
- staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
- wiadomości teoretyczne z zakresu tańca współczesnego i terminologii
- świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
- przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
- praca nad pamięcią ruchową
- dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
- sprawność fizyczna
- kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
- Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Oryl, | 4/3237/11876 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Zapoznanie w praktyce z takimi pojęciami tańca
współczesnego jak:
- contraction, relese, impulsy i przebieg ruchu,
floor work, wykorzystanie ciężaru i pędu ciała, przenoszenie
ruchu z podłogi w przestrzeń oraz upadki ze wstaniem, praca z
oddechem.
- Technika
Relese - plastyczna praca kręgosłupa, rozluźnione stawy,
wykorzystanie tzw. odbicia ruchu, inicjacja z różnych części
ciała, polimetria ruchu, wykorzystanie pracy z różnych systemów
ciała/mięśni, kości, stawów, użycie energii.
- Operowanie
ciężarem ciała, grawitacja, bezwładność, wahadło, siła
odśrodkowa; rotacje, specyfika pracy dłoni, miednicy, tułowia,
kręgosłupa, głowy, stawów, mięśni połączenia i relacje w
ciele; głowa-kość ogonowa, pięta-kości pośladkowe,
miednica-głowa, ruch od wewnątrz na zewnątrz.
- Istota wzroku w
ruchu jego zakres i
rola w przestrzeni.
- Kontakt
Improwizacja - punkty fizycznego
kontaktu są punktami startowymi
poszukiwań poprzez improwizację ruchową. Ćwiczenia elementów
związanych z
przeniesieniem wagi ciała, dzieleniem wagi, rolowaniem przeciwwagą,
przetaczaniem, opadaniem,
podtrzymywaniem i podnoszeniem.
- Streaching Rozciąganie mięśni trójgłowych i dwugłowych ramion, mięśni obręczy
barkowej, mięśni dwugłowych i czworogłowych ud, mięśni
wewnętrznych ud, łydek, mięśni piszczelowych, najszerszych
grzbietu, mięśni brzucha, pośladkowych , mięśnie dolnego i
górnego grzbietu.
- Realizacja krótkich choreografii w technice tańca współczesnego.
Efekty kształcenia:
- podniesienie swoich umiejętności ruchowych.
- poprawa tolerancji wysiłku.
- wzrost siły
- wzrost liczby powtórzeń ćwiczeń – wzrost wytrzymałości mięśniowej
- większe tempo ćwiczeń – wzrost siły eksplozywnej
- zwiększenie napięcia mięśni – wzrost siły i mocy
- poprawa estetyki ruchu
- osiągnięcie zgrabnej sylwetki
- wzrost samooceny, przełamywanie barier i blokad psychicznych "wbudowanych" w aparat mięśniowy
- rozwój pamięci ruchowej
- poprawa koordynacji ruchowej
- świadoma kontrola oddechu
- nabycie umiejętności płynnego poruszania się poprzez traktowanie ruchu całościowo ( bez myślenia o wykonywaniu póz lecz przepływ ruchu od impulsu do impulsu)
- prawidłowe ustawienie miednicy i elastyczność kręgosłupa warunkujący piękny chód, bieg i skok
- Nadanie sprężystości i siły stopom
- Świadomość poruszania tylko określoną partią ciała oraz niezależne wykonywanie ruchów poszczególnymi partiami ciała w innym rytmie w tym samym czasie
- wzbogacenie wyobraźni ruchowej
- świadomość poczucia napięcia i odprężenia mięśni warunkujących wyrazistość ruchu
- znajomość terminologii tanecznej
- rozwój ekspresji ruchowej
- większa dbałość, różnorodność ruchowa w improwizacjach
- świadomość znaczenia rysunku choreograficznego i zasad kompozycji ruchu w przestrzeni
- świadome wykorzystywanie ciężaru ciała podczas wykonywanych ćwiczeń w grupie i indywidualnie
|
metody dydaktyczne |
- Uczenie w praktycznym działaniu- Oparte na działaniu praktycznym studentów
- Syntetyczno –całościowe
- analityczno – częściowe - mieszane: syntetyczno – analityczna - kompleksowe – uczy się od razu pewnych kompleksów ruchu
- Metody reproduktywne – odtwórcze
-metoda klasyczna – naśladowcza – ścisła,
- Metoda ideomotoryczna – oparta na nauczaniu, gdy kogoś się obserwuje, lub obserwuje się jakiś ruch, wówczas w mózgu tworzy się idea wykonania tego ruchu
- Metody kreatywne – twórcze
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywny udział w zajęciach tańca współczesnego
- Prezentacja jednej z choreografii opracowanych na zajęciach,
- Opanowanie terminologii tańca współczesnego i klasycznego jej wyjaśnienie wraz z prezentacją (ćwiczenia demi plié et grand plié, battemetns tendus, jeté, rond de jambe par terre, kierunki ruchu, floor work, floor barre, kontrakcja, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu, swing, contraction, release, shift, lift, drop, fall, push, pull, tilt, curve, body arch, backbend, pozycje nóg w siadzie, płaszczyzny i osie ruchu, contact improvisation, rolling, spiraling, springing, falling, terminy ćwiczeń i pozycji w tańcu klasycznym: frappés, fondues développés, grand battements , relevé, skoki: changement de pieds, glissade, sissone, sauté, obroty: battement soutenu, pique, chaînés).
Kryteria oceniania:
- obecność i udział w lekcjach tańca współczesnego
- staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
- wiadomości teoretyczne z zakresu tańca współczesnego i terminologii
- świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
- przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
- praca nad pamięcią ruchową
- dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
- sprawność fizyczna
- kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
- Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym
|