Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Taniec współczesny

symboljezyk
4/3237
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założenia i charakterystyka przedmiotu:

Zajęcia skierowane są do osób o zróżnicowanym doświadczeniu tanecznym. Mają na celu przygotowanie bazy technicznej ułatwiającej i wzbogacającej proces tworzenia kompozycji ruchowych (nie tylko technik modern czy contemporary) Wyuczenie nawyków odpowiedniej postawy (linie ciała, ręce, nogi, kręgosłup), poczucia rytmu, poczucia przestrzeni, świadomej pracy z ciałem oraz oddechem a także wzmocnienie szkieletu mięśniowego.

Zajęcia tańca współczesnego oprócz kształtowania wytrzymałości i siły naszego ciała, mają na celu wyzwolenie tkwiących w naszym ciele naturalnych sil i energii, która sprawia, że poprzez taniec i ruch potrafimy wyrażać uczucia, myśli i komunikować się w płaszczyźnie poza werbalnej, jaką jest taniec.

 

Cele:

  1. Wykorzystanie podstawowych zasad tańca współczesnego w kształceniu świadomości ciała i w pracy nad jego strukturą.
  2. Uzyskanie świadomości i ekspresji, odkrywania, identyfikacji i integracji w kierunku całościowego doświadczania organizmu człowieka.
  3. Kształcenie w podstawach ruchu i niektórych technikach tanecznych-jako podstawowe ćwiczenia zwiększające obszerność elastyczność, ciągłość i dynamikę ruchu.
  4.  Zapoznanie się z systemami techniki funkcjonalnej w celu przywrócenia naturalnego kształtu i rytmu aparatu mięśniowego oraz napięcia (Rifkin-Gainer, Bernstein, Melson) .
  5. Uzyskanie precyzji ruchowej dotyczącej prawidłowego wykonania poszczególnych elementów i sprawności fizycznej poprzez zwrócenie uwagi na: rytmiczność ruchu do słyszanej muzyki, przepływ ruchu, w którym jeden wynika z drugiego z jego treści i formy, świadome wykorzystywanie własnych możliwości anatomicznych.
  6. Wykonywanie ewolucji tanecznych we współpracy z partnerem/partnerką lub większą liczbą wykonawców z wykorzystaniem wiedzy o technikach ruchu i w powiązaniu z elementarnymi zadaniami aktorskimi oraz techniką taneczną.
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

 

Wymagania wstępne:

  • obecność i aktywny udział w zajęciach 
  • staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
  • świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
  • przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
  • praca nad pamięcią ruchową

Wymagania dodatkowe:

  • dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
  • sprawność fizyczna
  • znajomość określeń i wiadomości teoretycznych z zakresu techniki tańca współczesnego
  • kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
  • Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Udział w warsztatach tanecznych organizowanych na terenie Trójmiasta z zakresu tańca współczesnego i innych technik tanecznych . Np Warsztaty Taneczne Gdańskiego Festiwalu Tańca.

bibliografia podstawowa
  1. I.Turska „Krótki zarys historii tańca i baletu”,
  2. J. Berski „ W teatrze dźwięku i ruchu”
  3. R. Lange „O istocie tańca”           
  4. W. Sorell „ The dance has many faces”,
  5. D. Humphrey  „ The Art of Making Dances”,
  6.  A. Waganowa „ Zasady tańca klasycznego”
  7. S. Au „ Ballet and  Modern Dance”,
  8. O. Kuźmińska „ Taniec w teorii i praktyce”, 
bibliografia uzupełniająca
  1. A. Appia " Dzieło sztuki żywej i inne prace".,  Wyd Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1974
  2. E. Darawska " O kompozycji tanecznej" . , Wyd Związkowe, Warszawa 1964
  3. St. Cheybal " Kompozycja plastyczna podstawowe zasady." PZWS, Warszawa 1964
efekty kształcenia - wiedza

Student zna pozycje stóp( I, II, III, IV, V) określenia pointe, flex, pozycje rąk (I-V)bazujących na pozach tańca klasycznego
Posługuje się nazewnictwem baletowym przy opisywaniu nauczanych układów ciała w połączeniu z krokami np. (releve, plie, battements, jete, rond de jambe, tombe, fondu, frappes, attitude, arabesque)
Rozumie i stosuje terminologię opisującą ćwiczenie dla poszczególnych partii ciała np. ( swing, contraction, release, stretching, twist, back fall, side fall, front fall, brushes battements, roll up and down).
Charakteryzuje i tłumaczy różnice między tańcem klasycznym a współczesnym.
Wyciąga wnioski ze zdobytej wiedzy anatomicznej przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń.
Świadomie nazywa poszczególne fazy ruchu i sposoby wykonawstwa wiedząc co to jest noga oporna, pracująca wykręcenie stóp, skurcz mięśnia ekscentryczny, koncentryczny.
Posługuje się wiedzą opisaną w książkach specjalistycznych w celu pogłębienia swojej wiedzy z zakresu przedmiotu taniec wspólczesny.
Uzupełnia wiadomości korzystając z wszelkich mediów ( internet, płyty Cd DVD itd. itp.) dotyczących tanca współczesnego

efekty kształcenia - umiejętności

Potrafi zaobserwować, opisać i ocenić ruch wykorzystujący grawitację, jego zawieszenie i płynne opadanie.
Konstruuje własne ćwiczenia ruchowe bazując na zdobytej wiedzy.
Poddaje krytyce własne umiejętności ruchowe świadomie dążąc do precyzji wykonawczej i samorozwoju.
Rozpoznaje przyczyny niedoskonałości ruchowej i zapobiega ich pogłebianiu się.
Wyrabia w sobie poczucie systematyczności ruchowej, potrzeby dbania o stan własnego ciała widząc w nim warsztat własnej pracy.
Analizuje układy ruchowe starając się wpłynąć na ich wykonawstwo, znajdując elemnty zawieszenia, płynności i spokojnej pracy z oddechem.
Zapamiętuje kombinacje taneczne i potrafi je odtworzyć w ewszystkich kierunkach ruchu w zgodzie z muzyką ( jej rytmem, wyrazem)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Angażuje się w projekty o charakterze multidyscyplinarnym.
Wykazuje się kreatywnością w tworzeniu choreografii jak i odtwarzaniu układów choreograficznych.
Potrafi wspóldziałać w zespole i komponować się w przestrzeni tworząc odpowiednie figury choreograficzne.
Troszczy się o prawidłowe i precyzyjne odzwierciedlenie pomysłu choreograficznego swojego kolegi czy pedagoga.
Jest wrażliwy na muzykę i potrafi z ekspresją wykonać choreografie taneczną.
Jest odpowiedzialny za siebie i partnera podczas wykonywania trudnych elemntów akrobatycznych w choreografii.

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Rytmika (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Beata Oryl, 4/3237/8942
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 

Treści programowe:

 

SEMESTR I

Zapoznanie studentów z elementami wprowadzającymi do tańca współczesnego:

  • floor barre (ćwiczenia na podłodze poprawiające pamięć mieśniową, rozciągające i wydłużające ruch wykorzystując siłę ciężkości ciała. Podczas maksymalnego rozciągania i wzmacniania aparatu mięśniowego następuje jednoczesne zwolnienie jego napięcia.  Wykorzystanie ciężaru, swingu, rotacji, podstawowej artykulacji klasycznej rąk, nóg, głowy).
  • floor work ( kombinacje ruchowe na podłodze)
    • przenoszenie ruchu z podłogi w przestrzeń
    • podstawowe zasady w modern, połączenia i zależności w ciele, kontrakcja, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu,
    • elementy technik modern J.Limon, E.Hawkins, M.Graham (kontrakcja, swing, upadanie i wstawanie, praca miednicy-centrum)
    • orientacja ciała w przestrzeni
    • obroty, artykulacja nóg, rąk, skoki
    • stretching, conditioning  ( elementy jogi i techniki Alexandra )
    • utanecznienie, kombinacje taneczne
    • zapoznanie się z podstawowymi zasadami tańca klasycznego i jego terminologią ( I, II, III, IV, V pozycja nóg, I, II, III pozycja rąk, ćwiczenia demi plié et grand plié, battemetns tendus, jeté, rond de jambe par terre, kierunki ruchu

Efekty Kształcenia:

  • poprawa estetyki ruchu
  • osiągnięcie zgrabnej sylwetki
  • wzrost samooceny, przełamywanie barier i blokad psychicznych "wbudowanych" w aparat mięśniowy
  • rozwój pamięci ruchowej
  • poprawa koordynacji ruchowej
  • wzmocnienie mięśni i stawów
  • świadoma kontrola oddechu
  • nabycie umiejętności płynnego poruszania się poprzez traktowanie ruchu całościowo ( bez myślenia o wykonywaniu póz lecz przepływ ruchu od impulsu do impulsu)
  • prawidłowe ustawienie miednicy i elastyczność kręgosłupa warunkujący piękny chód, bieg i skok
  • Nadanie sprężystości i siły stopom
  • wzbogacenie wyobraźni ruchowej
  • świadomość poczucia napięcia i odprężenia mięśni warunkujących wyrazistość ruchu
  • znajomość terminologii tanecznej
metody dydaktyczne

Metody dydaktyczne:

  1. Nieprzerwana ciągła,
  2. Zmienna o planowanych zmianach intensywności

Wszystkie metody uwzględniają zasadę systematyczności-narastanie bodźców treningowych-specyficzność procesów adaptacyjnych-cykliczność

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunek zaliczenia kursu:

  1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i udział w zajęciach tańca współczesnego
  2. Prezentacja jednej z choreografii opracowanych na zajęciach,
  3. Opanowanie terminologii tańca współczesnego i klasycznego ( I, II, III, IV, V pozycja nóg, I, II, III pozycja rąk, ćwiczenia demi plié et grand plié, battemetns tendus, jeté, rond de jambe par terre, kierunki ruchu, floor work, floor barre, kontrakcja, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu, swing)
  4. Wykonanie przykładowego ćwiczenia z rozgrzewki w tańcu współczesnym (zadanie wybrane przez pedagoga).

Kryteria oceniania:

  • obecność i udział w lekcjach tańca współczesnego
  • staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
  • wiadomości teoretyczne z zakresu tańca współczesnego i terminologii
  • świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
  • przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
  • praca nad pamięcią ruchową
  • dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
  • sprawność fizyczna
  • kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
  • Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Beata Oryl, 4/3237/8950
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Treści programowe:

Kontynuacja założeń I semestru rozwijana o elementy:

  •  lekcje tańca w oparciu o wybrane systemy świadomości ciała, czasu, przestrzeni (Laban, Bartenieff, , Alexander)
  • kreowanie własnego stylu ruchu charakteryzującego się: plastyczną pracą kręgosłupa, rozluźnionymi stawami,
  • wykorzystanie odbicia ruchu i jego inicjacji z różnych części ciała, izolowanie części ciała poprzez drobne impulsy, polimetria ruchu.
  • użycie energii; rozrzucanie, zagarnianie, trwanie, spirale, emitowanie
  • mechanika ruchu; operowanie ciężarem ciała, grawitacja, bezwładność, inercja, wahadło, siła odśrodkowa, rotacje
  • specyfika pracy dłoni, miednicy, tułowia (organów), kręgosłupa, głowy, stawów, mięśni
  • inicjacja i przepływ ruchu; rola oddechu, ruch od wewnątrz na zewnątrz,
  • istota wzroku w ruchu; wzrok-zakres ruchu
    • jakości ruchu , release, zawieszenie, upadanie
    • kombinacje taneczne
    • terminologia ( contraction, release, Shift, lift, drop, fall, push, pull, tilt, curve, body arch, backbend, pozycje nóg w siadzie, płaszczyzny i osie ruchu).
    • tworzenie sekwencji tanecznych z wykorzystaniem powyższych zasad,
    • samodzielne prowadzenie rozgrzewki,
    • kontakt improwizacja jako forma kształcąca świadomość ciała ucząca podnosić kogoś bez zbędnego wysiłku i być     podnoszonym
    • terminologia ( contact improvisation, rolling, spiraling, springing, falling, terminy ćwiczeń i pozycji w tańcu klasycznym: frappés, fondues développés, grand battements arabesque, relevé, skoki: changement de pieds, assemble, glissade, sissone, sauté, obroty: battement soutenu, pique, chaînés)

Efekty kształcenia:

  •  podniesienie swoich umiejętności ruchowych. 
  • poprawa tolerancji wysiłku.
  • wzrost siły
  • wzrost liczby powtórzeń ćwiczeń – wzrost wytrzymałości mięśniowej
  • większe tempo ćwiczeń – wzrost siły eksplozywnej
  • zwiększenie napięcia mięśni – wzrost siły i mocy
  • poprawa estetyki ruchu
  • osiągnięcie zgrabnej sylwetki
  • wzrost samooceny, przełamywanie barier i blokad psychicznych "wbudowanych" w aparat mięśniowy
  • rozwój pamięci ruchowej
  • poprawa koordynacji ruchowej
  • świadoma kontrola oddechu
  • nabycie umiejętności płynnego poruszania się poprzez traktowanie ruchu całościowo ( bez myślenia o wykonywaniu póz lecz przepływ ruchu od impulsu do impulsu)
  • prawidłowe ustawienie miednicy i elastyczność kręgosłupa warunkujący piękny chód, bieg i skok
  • Nadanie sprężystości i siły stopom
  • Świadomość poruszania tylko określoną partią ciała oraz niezależne wykonywanie ruchów poszczególnymi partiami ciała w innym rytmie w tym samym czasie
  • wzbogacenie wyobraźni ruchowej
  • świadomość poczucia napięcia i odprężenia mięśni warunkujących wyrazistość ruchu
  • znajomość terminologii tanecznej
  • rozwój ekspresji ruchowej
  • większa dbałość, różnorodność ruchowa w improwizacjach
  • świadomość znaczenia rysunku choreograficznego i zasad kompozycji ruchu w przestrzeni
  • świadome wykorzystywanie ciężaru ciała podczas wykonywanych ćwiczeń w grupie i indywidualnie
metody dydaktyczne

Metody dydaktyczne:

  1. Werbalne- Oparte na słowie
  2. Wizualne- Oparte na obrazie
  3. Uczenie w praktycznym działaniu- Oparte na działaniu praktycznym uczniów
  4.  Syntetyczno –całościowe
    - analityczno – częściowe
    - mieszane: syntetyczno – analityczna
    - kompleksowe – uczy się od razu pewnych kompleksów ruchu
  5. Metody reproduktywne – odtwórcze
    -metoda klasyczna – naśladowcza – ścisła,
  6. Metody usamodzielniające czyli proaktywne:
    -zabawowa – naśladowcza – naśladowanie tego co dzieje się wokół otoczenia, naśladowanie ruchów ludzi, mechanizmów, zwierząt
    -zabawowa – klasyczna – uczniowie stawiani są w sytuacji zabawowej w sytuacji zadaniowej –przepisy, gry, gra – należy podporządkować się przepisom
    -bezpośredniej celowości ruchu
    -programowego usprawniania się
    nauczania programowego – dowolność wyboru ćwiczeń, każdy uczy się sam w sposób programowy
    -nauczania ideomotorycznego – oparta na nauczaniu, gdy kogoś się obserwuje, lub obserwuje się jakiś ruch, wówczas  w mózgu tworzy się idea wykonania tego ruchu
  7. Metody kreatywne – twórcze
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunek zaliczenia kursu:

  1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywny udział w zajęciach tańca współczesnego
  2. Opracowanie własnych przykładowych 2-ch ćwiczeń z rozgrzewki tańca współczesnego ( ćwiczenie z zakresu floor barre- kombinacje ruchowe łączące w sobie co najmniej 2 elementy (np. swing, artykulacja rąk)
  3. Prezentacja jednej z choreografii opracowanych na zajęciach,
  4. Opanowanie terminologii tańca współczesnego i klasycznego jej wyjaśnienie wraz z prezentacją ( I, II, III, IV, V pozycja nóg, I, II, III pozycja rąk, ćwiczenia demi plié et grand plié, battemetns tendus, jeté, rond de jambe par terre, kierunki ruchu, floor work, floor barre, kontrakcja, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu, swing, contraction, release, shift, lift, drop, fall, push, pull, tilt, curve, body arch, backbend, pozycje nóg w siadzie, płaszczyzny i osie ruchu, contact improvisation, rolling, spiraling, springing, falling, terminy ćwiczeń i pozycji w tańcu klasycznym: frappés, fondues développés, grand battements arabesque, relevé, skoki: changement de pieds, assemble, glissade, sissone, sauté, obroty: battement soutenu, pique, chaînés).
  5. Zaprezentowanie własnej kompozycji opartej o technikę tańca współczesnego (dowolność formy; możliwość prezentacji układu solowego, duetu po działania grupowe)

Kryteria oceniania:

  • obecność i udział w lekcjach tańca współczesnego
  • staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
  • wiadomości teoretyczne z zakresu tańca współczesnego i terminologii
  • świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
  • przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
  • praca nad pamięcią ruchową
  • dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
  • sprawność fizyczna
  • kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
  • Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
315.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Beata Oryl, 4/3237/11876
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zapoznanie w praktyce z takimi pojęciami tańca współczesnego jak:

  • contraction, relese, impulsy i przebieg ruchu, floor work, wykorzystanie ciężaru i pędu ciała, przenoszenie ruchu z podłogi w przestrzeń oraz upadki ze wstaniem, praca z oddechem.
  • Technika Relese - plastyczna praca kręgosłupa, rozluźnione stawy, wykorzystanie tzw. odbicia ruchu, inicjacja z różnych części ciała, polimetria ruchu, wykorzystanie pracy z różnych systemów ciała/mięśni, kości, stawów, użycie energii.
  • Operowanie ciężarem ciała, grawitacja, bezwładność, wahadło, siła odśrodkowa; rotacje, specyfika pracy dłoni, miednicy, tułowia, kręgosłupa, głowy, stawów, mięśni połączenia i relacje w ciele; głowa-kość ogonowa, pięta-kości pośladkowe, miednica-głowa, ruch od wewnątrz na zewnątrz.
  • Istota wzroku w ruchu jego zakres i rola w przestrzeni.
  • Kontakt Improwizacja - punkty fizycznego kontaktu są punktami startowymi poszukiwań poprzez improwizację ruchową. Ćwiczenia elementów związanych z przeniesieniem wagi ciała, dzieleniem wagi, rolowaniem przeciwwagą, przetaczaniem, opadaniem, podtrzymywaniem i podnoszeniem.
  • Streaching Rozciąganie mięśni trójgłowych i dwugłowych ramion, mięśni obręczy barkowej, mięśni dwugłowych i czworogłowych ud, mięśni wewnętrznych ud, łydek, mięśni piszczelowych, najszerszych grzbietu, mięśni brzucha, pośladkowych , mięśnie dolnego i górnego grzbietu.
  • Realizacja krótkich choreografii w technice tańca współczesnego.

 

Efekty kształcenia:

  •  podniesienie swoich umiejętności ruchowych. 
  • poprawa tolerancji wysiłku.
  • wzrost siły
  • wzrost liczby powtórzeń ćwiczeń – wzrost wytrzymałości mięśniowej
  • większe tempo ćwiczeń – wzrost siły eksplozywnej
  • zwiększenie napięcia mięśni – wzrost siły i mocy
  • poprawa estetyki ruchu
  • osiągnięcie zgrabnej sylwetki
  • wzrost samooceny, przełamywanie barier i blokad psychicznych "wbudowanych" w aparat mięśniowy
  • rozwój pamięci ruchowej
  • poprawa koordynacji ruchowej
  • świadoma kontrola oddechu
  • nabycie umiejętności płynnego poruszania się poprzez traktowanie ruchu całościowo ( bez myślenia o wykonywaniu póz lecz przepływ ruchu od impulsu do impulsu)
  • prawidłowe ustawienie miednicy i elastyczność kręgosłupa warunkujący piękny chód, bieg i skok
  • Nadanie sprężystości i siły stopom
  • Świadomość poruszania tylko określoną partią ciała oraz niezależne wykonywanie ruchów poszczególnymi partiami ciała w innym rytmie w tym samym czasie
  • wzbogacenie wyobraźni ruchowej
  • świadomość poczucia napięcia i odprężenia mięśni warunkujących wyrazistość ruchu
  • znajomość terminologii tanecznej
  • rozwój ekspresji ruchowej
  • większa dbałość, różnorodność ruchowa w improwizacjach
  • świadomość znaczenia rysunku choreograficznego i zasad kompozycji ruchu w przestrzeni
  • świadome wykorzystywanie ciężaru ciała podczas wykonywanych ćwiczeń w grupie i indywidualnie

 

metody dydaktyczne
  1. Uczenie w praktycznym działaniu- Oparte na działaniu praktycznym studentów
  2.  Syntetyczno –całościowe
    - analityczno – częściowe
    - mieszane: syntetyczno – analityczna
    - kompleksowe – uczy się od razu pewnych kompleksów ruchu
  3. Metody reproduktywne – odtwórcze
    -metoda klasyczna – naśladowcza – ścisła,
  4. Metoda ideomotoryczna – oparta na nauczaniu, gdy kogoś się obserwuje, lub obserwuje się jakiś ruch, wówczas  w mózgu tworzy się idea wykonania tego ruchu
  5. Metody kreatywne – twórcze

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywny udział w zajęciach tańca współczesnego
  2. Prezentacja jednej z choreografii opracowanych na zajęciach,
  3. Opanowanie terminologii tańca współczesnego i klasycznego jej wyjaśnienie wraz z prezentacją (ćwiczenia demi plié et grand plié, battemetns tendus, jeté, rond de jambe par terre, kierunki ruchu, floor work, floor barre, kontrakcja, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu, swing, contraction, release, shift, lift, drop, fall, push, pull, tilt, curve, body arch, backbend, pozycje nóg w siadzie, płaszczyzny i osie ruchu, contact improvisation, rolling, spiraling, springing, falling, terminy ćwiczeń i pozycji w tańcu klasycznym: frappés, fondues développés, grand battements , relevé, skoki: changement de pieds, glissade, sissone, sauté, obroty: battement soutenu, pique, chaînés).

 

Kryteria oceniania:

  • obecność i udział w lekcjach tańca współczesnego
  • staranne i dokładne wykonywanie ćwiczeń
  • wiadomości teoretyczne z zakresu tańca współczesnego i terminologii
  • świadoma praca nad techniką wykonania elementów tanecznych
  • przygotowanie do zajęć ( odpowiedni strój, przygotowanie rekwizytu, dysponowanie muzyką do własnych kompozycji tanecznych)
  • praca nad pamięcią ruchową
  • dbałość o estetykę i wyraz wykonywanych ruchów
  • sprawność fizyczna
  • kreatywność i oryginalność improwizacji ruchowej skoordynowanej z muzyką
  • Prawidłowe wykonanie choreografii pod względem ruchowym i muzycznym

 

wykonanie: www.ansta.pl