symbol | jezyk |
---|---|
4/3232 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
1. Appia A., Dzieło sztuki żywej i inne prace, Wyd. Artystyczne i filmowe, Warszawa 1974. 2. Brzozowska-Kuczkiewicz M., Emil Jaques-Dalcroze i jego rytmika, WSiP, Warszawa 1991. 3. Jaques-Dalcroze E., Pisma wybrane, WSiP, Warszawa, 1992. 4. Górecki L., Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora, COMUK, Warszawa 1985. 5. Kandynsky W., Punkt i linia a płaszczyzna, PJW, Warszawa 1986. 6. Ławrowska R., Muzyka i ruch, WSiP, Warszawa 1991. 7. Materiały informacyjno-dyskusyjne COPSA ( wybrane pozycje). 8. Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji - materiały z ogólnopolskich sesji naukowych, Akademia Muzyczna w Łodzi (wybrane pozycje). 9. Skazińska M., Znaczenie interpretacji ruchowej utworów muzycznych w kształceniu nauczycieli rytmiki [w:] Zeszyt Naukowy XVIII, Akademia Muzyczna, Łódź. 10. Skowrońska-Lebecka E., Dźwięk i gest, Wyd. "Żak", Warszawa 1995. 11. Stanisławski S., Praca aktora. 12. Szczuka W., Gest sceniczny, CPARA, Warszawa.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
-student posiada szczegółową wiedzę dotyczącą roli interpretacji ruchowych utworów muzycznych w metodzie E.Jaques-Dalcroze'a | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
-student dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie kompozycji ruchowych utworów muzycznych | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
-student posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Malgeri, | 4/3232/8937 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- Zasady komponowania i planowania ruchu w interpretacjach utworów impresjonistycznych - Przygotowanie kompozycji ruchowej utworu impresjonistycznego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Malgeri, | 4/3232/8945 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- Zasady komponowania i planowania ruchu w interpretacjach utworów współczesnych. - Przygotowanie kompozycji ruchowej utworu współczesnego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | prof. dr hab. Anna Galikowska-Gajewska, dr hab. Marzena Kamińska, prof. dr hab. Małgorzata Kupsik, dr hab. Małgorzata Malgeri, | 4/3232/8953 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Przygotowanie programu dyplomowego - kompozycje ruchowe dwóch odmiennych stylistycznie utworów muzycznych i ich praktyczna realizacja. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji dyplomowych kompozycji ruchowych utworów muzycznych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Anna Galikowska-Gajewska, dr hab. Marzena Kamińska, prof. dr hab. Małgorzata Kupsik, dr hab. Małgorzata Malgeri, | 4/3232/8961 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Przygotowanie programu dyplomowego - kompozycje ruchowe dwóch odmiennych stylistycznie utworów muzycznych i ich praktyczna realizacja. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie kompozycji ruchowych dwóch odmiennych stylistycznie utworów muzycznych i ich praktyczna realizacja oraz pokazanie na koncercie dyplomowym. |