symbol | jezyk |
---|---|
4/3223 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
1. CELE I CHARAKTERYSTYKA PRZEDMIOTU Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozwojem systemów pozyskiwania publiczności, głównymi pojęciami, treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego, a także procesami i metodami wykorzystaniem marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych. Celem przedmiotu jest też zdobycie umiejętności w budowaniu artystycznego wizerunku (znaczenia marki na rynku muzycznym), wykorzystania sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznanie nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym. Umiejętność pisania współczesnego życiorysu.
2. ZAŁOŻENIA PRZEDMIOTU: - Student doskonali wiedzę z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury. - Student zapoznaje się z głównymi pojęciami i treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego. - Student rozwija swoje umiejętności w zakresie wiedzy o wykorzystaniu sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznaniu nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: historia sztuki, wiedza o społeczeństwie. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Powiązania z innymi przedmiotami: pedagogika, historia wychowania. | |
bibliografia podstawowa | |
- Dietl Jerzy, Marketing, PWE, Warszawa 1985. - Głowacki Roman, Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa 1987. - Filar Ewa, Biznes plan, POLTEXT, Warszawa 1991. - Innowacje w kulturze, red. J. Chwedorowicz, Łódź 2007. - Kultura i edukacja wokalna w rzeczywistości rynkowej, red. J. Chwedorowicz, Łódź 2006. - Kultura i edukacja artystyczna w rzeczywistości rynkowej, red. J. Chwedorowicz, Łódź 2005. - Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Marketingowa strategia sprzedaży, PWE, Warszawa - 1976. - Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Strategia marketingowa, PWE, Warszawa 1985. - Rutkowski Ireneusz, Dystrybucja towarów marketingu, PWE, Spis, Warszawa 1985. - Sznajder A., Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym, PWE, Warszawa - 1990. - Wiśniewski A., Badania rynku metodą testu koniunktury, PWE, Warszawa 1969. - Młynarski Stanisław, Analiza rynku, PWE, Warszawa 1978. - Młynarski Stanisław, Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa 1990. | |
bibliografia uzupełniająca | |
internetowe strony www. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- Student definiuje problematykę promocji i marketingu dóbr kultury. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- Student dostrzega i rozwiązuje problemy rynku muzycznego. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- Student wykazuje kreatywność w promocji własnej osoby |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | wykład/seminarium | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Janosz, | 4/3223/8925 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Znaczenie marki na rynku muzycznym. - Pozyskiwanie publiczności czyli marketing w praktyce. - Budowanie artystycznego wizerunku. - Wykorzystanie marketingu w pozyskiwaniu środków na organizację imprez kulturalnych. - Medialność jako nowy wymiar wizerunku artysty. - Wykorzystanie sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. - Reklama niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego. Nowe modele biznesowe na rynku muzycznym.
EFEKTY KSZTAŁCENIA;
- Student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalnośći pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia mają charakter wykładów. W ramach zajęć stosowane są metody: - Podające (wykład, objaśnienie,) - Eksponujące (pokaz, ekspozycja). - Problemowe (metody aktywizujące, dyskusje i debaty, metody rozwijające twórcze myślenie). - W kształceniu poszczególnych umiejętności z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury preferowane są szczególnie metody stymulujące aktywność intelektualną studenta. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie w formie odpowiedzi ustnej lub kolokwium warunkowane aktywnością na zajęciach (wykładach). Warunki zaliczenia: - Ogólna znajomość terminologii z obszaru promocji i marketingu dóbr kultury. - Znajomość wykładanej problematyki uzupełnionej wiadomościami z podanej wcześniej literatury. - Praca pisemna na temat treści poruszanych na wykładach oraz treści wskazanych podręczników przedmiotowych. |