symbol | jezyk |
---|---|
4/3221 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem przedmiotu jest metodologiczne przygotowanie do pisania pracy magisterskiej, zakreślenie obszaru tematycznego, sformułowanie tematu oraz stworzenie wstępnej struktury pracy | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Warunkiem uczęszczania na zajęcia jest zaliczenie przedmiotu "Seminarium pracy licencjackiej" | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Metodologia badań pedagogicznych | |
bibliografia podstawowa | |
- Góralski A., Metody badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa 1989. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. - Nalaskowski S., Z metodologii badań pedagogicznych, Olecko 1994. - Niemierko B., Pomiar sprawdzający w dydaktyce, Warszawa 1990. - Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995. - Zaczyński W., Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Literatura dobrana zgodnie z tematyką prac magisterskich | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej, oraz o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie własnej subdyscypliny pedagogiki muzyki | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- Studentposiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych i artystycznych oraz potrafi poddać takiej ocenie inne przedsięwzięcia z zakresu kultury, sztuki i innych dziedzin działalności artystycznej |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Gabriela Konkol, | 4/3221/8923 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia mają charakter wykładów. W ramach zajęć stosowane są metody: - Podające (wykład, objaśnienie,) - Eksponujące (pokaz, ekspozycja). - Problemowe (metody aktywizujące, dyskusje i debaty, metody rozwijające twórcze myślenie). - W kształceniu poszczególnych umiejętności z zakresu metodologii badań naukowych preferowane są szczególnie metody stymulujące aktywność intelektualną studenta. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Publiczna prezentacja wybranego rozdziału pracy Pisemna praca seminaryjna
|