symbol | jezyk |
---|---|
4/3202 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studenta m.in.: - z historią śpiewu gregoriańskiego; - poznaniem semiologii gregoriańskiej; - zapoznanie się ze sposobami nauczania chorału gregoriańskiego | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
umiejętność czytania zapisu chorałowego watykańskiego umiejętność czytania zapisu neumatycznego | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
lektorat języka łacińskiego, paleografia łacińska | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
wyjasnia wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji śpiewu chporałowego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
wybiera sposób do praktycznego zastosowania wiedzy w aspekcie pedagogicznym | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
wykazuje kreatywność w pracy z grupą |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr hab. Sławomir Bronk, | 4/3202/8882 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Paleografia chorału gregoriańskiego - niezbędnym środkiem do efektywnej pracy 3. Semiologia gregoriańska - podstawą współczesnej edukacji chorałowej 4. Interpretacje różnych form – śpiewy z Graduale Triplex i Graduale Novum 5. Porównywanie zapisu śpiewów w różnych okresach 6. Emisja głosu w śpiewie form chorałowych 7. Interpretacje różnych form – śpiewy z Graduale Triplex i Graduale Novum; 8. Sposoby prowadzenie śpiewów gregoriańskich – próby kierowania śpiewem (dyrygowania) | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
wykład, projekcje przykładów wspólne ćwiczenia śpiewów, dyskusje | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
obecność na zajęciach oraz zaliczenie materiału omawianego |