Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyka w zakresie dydaktyki muzyki II etapu eduk., szkół ponadpodstawowych oraz szkoły muz. II st.

symboljezyk
4/3200
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Opanowanie praktycznej umiejętności prowadzenia zajęć edukacyjnych zgodnie z obowiązującym programem odpowiedniego etapu edukacyjnego

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
- brak danych -
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Jankowska M.2002 Zoltan Kodaly O edukacji muzycznej -pisma wybrane, Warszawa, Akademia Muzyczna im.F.Chopina

Gordon E.E.1999 Zanurz się w program nauczania muzyki, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP

Lipska E, Przychodzińska M.1999 Drogi do muzyki.Metodyka i materiały repertarowe, Warszawa, WSiP

bibliografia uzupełniająca

Kamińska B 1997 Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży - ich poziom, rozwój, uwarunkowania, Warszawa, Akademia Muzyczna im. F.Chopina

Ran K., Ziętkiewicz E.2000,Jak aktywizować uczniów ,,Burza mózgów i inne techniki w edukacji, G&P Oficyna Wydawnicza Poznań

efekty kształcenia - wiedza

zna strukturę organizacyjną szkoły
zna sposoby dokumentacji pracy szkoły
umie analizować efekty własnej pracy dydaktyczj
potrafi przekazać treści językiem dostosowanym do okreslonego etapu edukacyjnego
potrafi obserwować zajęcia
rozumie różnorodne potrzeby realizacji artysycznej uczniów

efekty kształcenia - umiejętności

potrafi wykorzystać poszerzoną wiedzę w procesie dydaktycznym
umie dostosować wiedzę o stylach muzycznych do możliwości wykonawczych uczniów
potrafi kierować pracą w zespole
umie realizować zadamia projektowe
potrafi dzielić się doświadczeniem i wiedzą z innymi
umie zainspirować uczniów do działań artystycznych

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

akceptuje zasady procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły
pracuje samodzielnie nad zadaniami wsółtworząc proces dydaktyczno-wychowawczy
komunikuje się w środowisku i społecznosci szkolnej
chętnie współpracuje z innymi nauczycielami podczas realizacji zadań projektowych
potrafi profesjonalnie zaprezentować efekty działalności artystycznej
dba o warsztat pracy
wykazuje krytycyzm wobec własnych działań

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Muzyka kościelna (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Ewa Gajberger-Burtowy, 4/3200/8880
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-wie, jak nauczać piosenek szkolnych z wykorzystaniem warsztatu wokalno- dyrygenckiego

-potrafi tworzyć akompaniament do piosenek zgodny ze stylem muzyki

-wie jak przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki i form muzycznych

-potrafi  realizować aktywne słuchanie muzyki

- umie tworzyć układ choreograficzny do muzyki

-wie, jak prowadzić dokumentację szkolną

 

metody dydaktyczne

problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, ekspozycji, aktywizujące

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Hospitacje 12 zajęc dydaktycznych -1-12pkt

Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych -2x1-5pkt

Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt

Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej 

 

25-21pkt-bdb

20-16pkt-db

15-11pkt-dst

10pkt-ndst

 

wykonanie: www.ansta.pl