symbol | jezyk |
---|---|
4/3200 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Opanowanie praktycznej umiejętności prowadzenia zajęć edukacyjnych zgodnie z obowiązującym programem odpowiedniego etapu edukacyjnego | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- brak danych - | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Jankowska M.2002 Zoltan Kodaly O edukacji muzycznej -pisma wybrane, Warszawa, Akademia Muzyczna im.F.Chopina Gordon E.E.1999 Zanurz się w program nauczania muzyki, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP Lipska E, Przychodzińska M.1999 Drogi do muzyki.Metodyka i materiały repertarowe, Warszawa, WSiP | |
bibliografia uzupełniająca | |
Kamińska B 1997 Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży - ich poziom, rozwój, uwarunkowania, Warszawa, Akademia Muzyczna im. F.Chopina Ran K., Ziętkiewicz E.2000,Jak aktywizować uczniów ,,Burza mózgów i inne techniki w edukacji, G&P Oficyna Wydawnicza Poznań | |
efekty kształcenia - wiedza | |
zna strukturę organizacyjną szkoły | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
potrafi wykorzystać poszerzoną wiedzę w procesie dydaktycznym | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
akceptuje zasady procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Ewa Gajberger-Burtowy, | 4/3200/8880 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-wie, jak nauczać piosenek szkolnych z wykorzystaniem warsztatu wokalno- dyrygenckiego -potrafi tworzyć akompaniament do piosenek zgodny ze stylem muzyki -wie jak przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki i form muzycznych -potrafi realizować aktywne słuchanie muzyki - umie tworzyć układ choreograficzny do muzyki -wie, jak prowadzić dokumentację szkolną
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, ekspozycji, aktywizujące | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje 12 zajęc dydaktycznych -1-12pkt Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych -2x1-5pkt Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
25-21pkt-bdb 20-16pkt-db 15-11pkt-dst 10pkt-ndst
|