Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Praktyka zespołu instrumentów szkolnych
symbol | jezyk |
4/3184 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- umiejętność organizacji, przygotowania i
prowadzenia audycji szkolnej
- umiejętność aranżowania i opracowania utworów na
potrzeby audycji ze szczególnym uwzględnieniem instrumentarium Orffa
- umiejętność wykorzystania instrumentów szkolnych w
trakcie audycji
- rozwijanie twórczej inicjatywy studentów oraz
umiejętności pracy zespołowej
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- podstawowa umiejętność gry na fortepianie
- podstawowa umiejętność gry na instrumentach szkolnych
- przygotowanie emisyjne
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- praktyka metodyki i teorii edukacji
- keyboard, instrumenty szkolne, nauka akompaniamentu, emisja głosu
|
bibliografia podstawowa |
Lipska
E., Przychodzińska M. (1999) Drogi do
muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa, WSiP
Stasińska K., Instrumentarium Orffa
w szkole, WSiP, Warszawa 1986 |
bibliografia uzupełniająca |
Komorowska M., Dziecięca orkiestra
perkusyjna, WSiP, Warszawa 1978 |
efekty kształcenia - wiedza |
- posiada znajomość prowadzenia wystąpień przed publicznością oraz zna zasady zachowania podczas prowadzenia różnego rodzaju koncertów - posiada umiejętność wyrażania zaplanowanych treści w sposób adekwatny do potrzeb - definiuje kształt i stałe elementy składowe wydarzenia artystycznego przed publicznością - wyciąga proste wnioski z przeprowadzonych spotkań z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku i o różnych potrzebach emocjonalnych i intelektualnych - zna zasady wyrażania zaplanowanych treści oraz instrukcji w sposób adekwatny do potrzeb odbiorcy ze względu na jego możliwości adaptacyjne oraz poziom i jakość przyswajania wiedzy - definiuje potrzeby i zainteresowania ucznia - odbiorcy podczas planowania audycji szkolnych biorąc pod uwagę dojrzałość emocjonalną, wiek dziecka itp. |
efekty kształcenia - umiejętności |
- posiada umiejętność praktycznego zastosowania pogłębionej wiedzy dotyczącej szerokich aspektów pedagogiki, dającą kwalifikacje do nauczania w zakresie swojej specjalności na wszystkich poziomach edukacji muzycznej - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych - na podstawie wiedzy o stylach muzycznych i związanych z nimi tradycjach wykonawczych wykazuje się umiejętnością konstruowania i wykonywania spójnych i właściwych z punktu widzenia sztuki wykonawczej programów artystycznych oraz audycji edukacyjnych - posiada umiejętność dostosowywania zaplanowanych faz audycji szkolnych do zaistniałych sytuacji uwarunkowanych przez poziom zaangażowania widowni - posiada umiejętność wyrażania zaplanowanych treści oraz instrukcji w sposób adekwatny do potrzeb odbiorcy ze względu na jego możliwości adaptacyjne oraz poziom i jakość przyswajania wiedzy - sprawnie porusza się w multimedialno - technicznych aspektach i systemach rejestrowania zdarzeń artystycznych, w które wyposażone jest miejsce tego zdarzenia |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi - realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji, mając na uwadze oddziaływanie edukacyjne - umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych kanałów i technik, z osobami z którymi współpracuje - w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną realizowaną z prowadzonymi zespołami oraz indywidualnie - w ramach przygotowań do występu zgodnie pracuje w zespole i jest w stanie pokierować pracą grupy - czynny udział w audycjach szkolnnych |
Semestry
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 4.00 | 1.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Tamulis, | 4/3184/8859 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- odpowiedni
dobór repertuaru uwzględniający temat i charakter audycji szkolnej
- opracowanie
utworów z uwzględnieniem możliwości wykonawczych zespołu
- czynny
udział w audycji oraz jej przygotowaniach
- opracowanie prezentacji multimedialnej i projektu plakatu
- pisemne sprawozdanie
z audycji
|
metody dydaktyczne |
metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przygotowanie oraz czynne uczestnictwo w
audycjach szkolnych. Twórczy wkład w opracowanie i zaaranżowanie materiału
muzycznego na potrzeby audycji. Umiejętność organizacji audycji oraz pracy
zespołowej. Każdy student zobowiązany jest do przeprowadzenia przynajmniej jednej z odbywających
się co miesiąc audycji szkolnych z udziałem uczniów szkoły podstawowej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 4.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Tamulis, | 4/3184/8860 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- odpowiedni
dobór repertuaru uwzględniający temat i charakter audycji szkolnej
- opracowanie
utworów z uwzględnieniem możliwości wykonawczych zespołu
- czynny
udział w audycji oraz jej przygotowaniach
- opracowanie prezentacji multimedialnej i projektu plakatu
- pisemne sprawozdanie
z audycji
|
metody dydaktyczne |
metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przygotowanie oraz czynne uczestnictwo w
audycjach szkolnych. Twórczy wkład w opracowanie i zaaranżowanie materiału
muzycznego na potrzeby audycji. Umiejętność organizacji audycji oraz pracy
zespołowej. Każdy student zobowiązany jest do przeprowadzenia przynajmniej jednej z odbywających
się co miesiąc audycji szkolnych z udziałem uczniów szkoły podstawowej. |