symbol | jezyk |
---|---|
4/3182 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
CELE PRZEDMIOTU:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z procesami i zasadami organizacji zespołów muzycznych (instrumentalnych, wokalnych, instrumentalno-wokalnych) a także czynnego w nich uczestnictwa. Studenci tworzą spektakl muzyczny dla dzieci, w którym mogą zaprezentować wszystkie swoje umiejętności zdobyte podczas realizacji studiów.
ZAŁOŻENIA PRZEDMIOTU:
Studenci doskonalą wiedzę z zakresu organizacji zespołów muzycznych różnego typu oraz animacji muzycznej. Praktycznie zapoznają się z problematyką z zakresu uczestnictwa w zespole muzycznym a także kierowania zespołem muzycznym w zakresie właściwego doboru materiału muzycznego.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Umiejętności wykonawcze w zakresie instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury chóralnj. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Powiązanie z innymi przedmiotami: teoria muzyki, folklor, rytmika, dydaktyka, praktyka pedagogiczna. | |
bibliografia podstawowa | |
- Billert P., Pieśni ludowe z Kujaw, Pałuk i Kaszub, Kraków 1972. - Darewska E., O kompozycji tanecznej, Warszawa 1960. - Drobner M., Instrumentoznawstwo i akustyka, Kraków 1971. - Guzowski K., Podstawowe zagadnienia instrumentacji, Gdańsk 1976. - Kolberg O., Lud, jego zwyczaje sposób życia mowa, podania..., Tom I-XIII, Kraków 1875 i dalsze. - Zwolakiewicz H., Przewodnik nauczyciela ludoznawcy, Lublin 1934. -
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- Student potrafi przedstawić w innej konwencji posiadane wiadomości teoretyczne z instrumentacji, folkloru, zasad muzyki, prowadzenia chóru i innych zespołów muzycznych. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- Student pełni funkcję kierownika artystycznego zespołu muzycznego. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- Student wykazuje kreatywność i wiedzę w propagowaniu idei animacji muzycznej wśród młodzieży. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3182/8856 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Treści wychowawczego oddziaływania zespołu muzycznego. - Aranżowanie pomysłów muzyczno-scenicznych. - Artystyczne aktywne uczestnictwo w pracach zespołu (studenckiego zespołu artystycznego).
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
- Student posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystaniu. Posiada umiejętności i kompetencje do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. Student jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
W ramach zajęć stosowane są metody: - Podające (ćwiczenia, objaśnienia) - Eksponujące (pokaz, ekspozycja) - Problemowe (metody aktywizujące, dyskusje, metody rozwijające twórcze myślenie) W kształceniu poszczególnych umiejętności z zakresu artystycznego uczestnictwa w zespole muzycznym preferowane są szczególnie metody stymulujące aktywność intelektualną i muzyczną studenta. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- Aktywny udział w pracach grupy studenckiej. - Znaomość poruszanej na zajęciach problematyki |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3182/8857 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TREŚCI PROGRAMOWE:
- Treści wychowawczego oddziaływania zespołu muzycznego. - Aranżowanie pomysłów muzyczno-scenicznych. - Artystyczne aktywne uczestnictwo w pracach zespołu (studenckiego zespołu artystycznego).
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
- Student posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystaniu. Posiada umiejętności i kompetencje do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. Student jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
W ramach zajęć stosowane są metody: - Podające (ćwiczenia, objaśnienia) - Eksponujące (pokaz, ekspozycja) - Problemowe (metody aktywizujące, dyskusje, metody rozwijające twórcze myślenie) W kształceniu poszczególnych umiejętności z zakresu artystycznego uczestnictwa w zespole muzycznym preferowane są szczególnie metody stymulujące aktywność intelektualną i muzyczną studenta. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- Aktywny udział w pracach grupy studenckiej. - Znaomość poruszanej na zajęciach problematyki |