Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyki w zakresie edukacji multimedialnej

symboljezyk
4/3181
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  • umiejętność przygotowania i prowadzenia lekcji muzyki w oparciu o techniki multimedialne oraz współczesne technologie informacyjne
  • zapoznanie uczestników praktyk z dokumentacją szkoły
  • umiejętność trafnego doboru środków przekazu multimedialnego
  • umiejętność trafnego doboru metod przekazu informacji i komunikacji
  • umiejętność korzystania ze specjalistycznego sprzętu i oprogramowania muzycznego podczas przygotowywania oraz prowadzenia lekcji muzyki
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

metodyka i teoria edukacji, technologie informacyjne

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

warsztaty technik multimedialnych

bibliografia podstawowa

Baker D. L. (2004) HTML. Kurs webmastera, Helion, Gliwice.

Bednorz J. (red.) (2005) Komputer w dydaktyce, KANA, Gliwice.

Bednorz J. (red.) (2006) Multimedia w dydaktyce, KANA, Gliwice.

Brodziński T., Wenta K. (red.) (1998) Techniki multimedialne w technice, edukacji ekologicznej i kształceniu zawodowym, Szczecin.

Brodziński T. (red.) (1999) Rola edukacji informatycznej w technice i jej związek z wychowaniem ekologicznym i wychowaniem zawodowym, Szczecin.

Brodziński T. (red.) (2000) Technologia informatyczna w edukacji i przygotowaniu zawodowym, Szczecin.

Brown T. (2004) Cubase SX. Szybki start, Helion, Gliwice.

Goban- Klas T. (2000) Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa.

Kubiak M. (1999) Słownik technologii informacyjnej. Mikom, Warszawa.

bibliografia uzupełniająca

Sokół M. (2002) ABC języka HTML, Helion, Gliwice.

Sokół R. (2002) MP3 i DivX. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice.

Sokół R. (2003) Tworzenie stron WWW. Kurs, Helion, Gliwice.

Stępień M. (2002) MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych, Helion, Gliwice.

Tanenbaum A. S. (2004) Sieci komputerowe, Helion, Gliwice.

Toborowicz I. (red.) (2006) Internet w dydaktyce, KANA, Gliwice.

Williams R., Tollet J, Projektowanie stron WWW. Jak to zrobić?, Helion, Gliwice.

Wrona M. (2000) Niebezpieczeństwo komputerowe, RM, Warszawa.

 

Oprogramowanie: Microsoft PowerPoint, OpenOffice Impress, Audacity, Wavelab, Sound Forge, InterVideo WinDVD Creator, Pinnacle Studio, Windows Movie Maker, Adobe Flash, Finale 2008, Finale NotePad, Composer

efekty kształcenia - wiedza

zna sposób funkcjonowania szkoły podstawowej, jej strukturę organizacyjną oraz sposób prowadzenia dokumentacji
opisuje przebieg obserwowanych zajęć multimedialnych
posiada pogłębioną wiedzę o dokumentach prawnych dotyczących pracy nauczyciela
zna podstawowe wydawnictwa dla szkół z zawartością multimedialną
posiada pogłębioną wiedzę na temat prawidłowego konstruowania scenariuszy w oparciu o techniki multimedialne
zna zakres wiadomości w oparciu o podstawę programową oraz programy nauczania oraz możliwości jego rozszerzenia o techniki multimedialne
charakteryzuje techniki multimedialne oraz możliwość wykorzystania ich na lekcjach muzyki
posiada wiedzę na temat działania tablic multimedialnych

efekty kształcenia - umiejętności

w sposób praktyczny wykorzystuje pogłębioną wiedzę dotyczącą szerokich aspektów pedagogiki w oparciu o nowoczesne technologie multimedialne
wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz wykorzystania nowoczesnych technologii multimedialnych na wszystkich poziomach edukacyjnych
analizuje złożone problemy edukacyjne, wychowawcze, opiekuńcze, kulturalne, pomocowe i terapeutyczne, a także wykorzystuje do diagnozowania i projektowania działań praktycznych nowoczesne technologie
tworzy oraz prowadzi multidyscyplinarne projekty w oparciu o techniki multimedialne
umiejętnie dobiera multimedialne ćwiczenia i zadania muzyczne zależne od wieku, predyspozycji oraz umiejętności ucznia
wybiera odpowiednie metody do prowadzenia zajęć w sposób zdyscyplinowany oraz możliwie jak najbardziej zrozumiały
potrafi zaprojektować pracę własną ucznia w oparciu o nowoczesne technologie
umie wykorzystać wiedzę na temat wykorzystania stron internetowych w pracy własnej ucznia

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

jest przygotowany oraz posiada wszelkie kompetencje do samodzielnej pracy jako nauczyciel na każdym szczeblu edukacyjnym
w twórczy i świadomy sposób organizuje pracę własną oraz kieruje pracą zespołu mając na uwadze ciągłą potrzebę kształtowania i doskonalenia warsztatu pedagoga-nauczyciela, także w oparciu o nowoczesne technologie
skutecznie komunikuje się w obrębie własnego środowiska kulturalno-oświatowego oraz społeczności akademickiej i szkolnej wykorzystujące nowoczesne środki komunikacji
zachowuje otwartość na współpracę oraz realizację zespołowych zadań projektowych w różnorodnych przedsięwzięciach artystycznych, multimedialnych oraz kulturalno-oświatowych
dba o poszanowanie praw i obowiązków ucznia
jest zorientowany na rozwój i wspieranie wszystkich sfer życia szkoły, również tych związanych z informatyzacją i otwartością na nowe technologie
charakteryzuje się krytyczną postawą wobec działań własnych oraz innych pedagogów
zachowuje otwartość na nowe technologie i jest świadomy bezustannego jej rozwoju
wykazuje kreatywność w znajdowaniu coraz to wydajniejszych sposobów pracy i rozwiązywania problemów

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
315.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Tamulis, 4/3181/8854
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • hospitacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela przedmiotu muzyka oraz uczestników praktyk
  • utworzenie i przeprowadzenie lekcji opartej na elementach technik multimedialnych i współczesnych technologii informacyjnych
  • pełne wykorzystanie możliwości programu power point - funkcje audio/video
  • korzystanie z elektronicznego instrumentu jako narzędzia wspomagającego wizualizację muzyki oraz całościowy proces edukacji muzycznej
metody dydaktyczne

warsztaty, metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • przygotowanie oraz przeprowadzenie dwóch lekcji muzyki z wykorzystaniem technik multimedialnych przy pomocy poznanego oprogramowania
  • hospitacja lekcji
  • prowadzenie dokładnej i starannej dokumentacji
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Tamulis, 4/3181/8855
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • hospitacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela przedmiotu muzyka oraz uczestników praktyk
  • utworzenie i przeprowadzenie lekcji opartej na elementach technik multimedialnych i współczesnych technologii informacyjnych
  • pełne wykorzystanie możliwości programu power point - funkcje audio/video
  • korzystanie z elektronicznego instrumentu jako narzędzia wspomagającego wizualizację muzyki oraz całościowy proces edukacji muzycznej
metody dydaktyczne

warsztaty, metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • przygotowanie oraz przeprowadzenie dwóch lekcji muzyki z wykorzystaniem technik multimedialnych przy pomocy poznanego oprogramowania
  • hospitacja lekcji
  • prowadzenie dokładnej i starannej dokumentacji
wykonanie: www.ansta.pl