symbol | jezyk |
---|---|
4/3180 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Opanowanie praktycznej umiejętności prowadzenia zajęć z przedmiotu muzyka , zajęcia artystyczna według obowiązującego programu nauczania na odpowiednim etapie edukacyjnym | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- brak danych - | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Gordon e.E. 1999 Sekwencje uczenia sie w muzyce. Umiejętności, zawartość i motywy, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP Jankowska M 2002 Zoltan Kodaly O edukacji muzycznej -pisma wybrane, Warszawa, Akademia Muzyczna im.F.Chopina Lipska E., Przychodzińska M.1999 Drogi do muzyki Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa WSiP | |
bibliografia uzupełniająca | |
Kamińska B 1997 Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży- ich poziom, rozwój, uwarunkowania, Warszawa, Akademia Muzyczna im.F. Chopina Lewandowska K.1978Rozwój zdolności muzycznych u dzieci w wieku szkolnym Warszawa WSiP | |
efekty kształcenia - wiedza | |
zna strukturę organizacyjna szkoły | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
potrafi praktycznie zastosować wiedzę w procesie dydaktyczno- wychowawczymna wszystkich poziomach edukacji muzycznej | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
pracuje samodzielnie współtworząc proces dydaktyczno- wychowawczy |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Ewa Gajberger-Burtowy, | 4/3180/8850 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-wie, jak nauczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego -potrafi przekazywać wiedze z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych -potrafi dostosować metody do potrzeb edukacyjno-terapeutycznych uczniów -wie, jak realizować aktywne słuchanie muzyki -potrafi tworzyć układy choreograficzne do muzyki -wie, jak prowadzić dokumentację zajęć edukacyjnych
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizujaca | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje 12 zajęć dydaktycznych-1-12pkt Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych -2x1-5 pkt Udział w koncercie edukacyjnym -1-3pkt Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej 25-21pkt-bdb 20-16pkt-db 15-11-dst 10pkt-pktndst |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Ewa Gajberger-Burtowy, | 4/3180/8851 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-wie, jak nauczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego -potrafi przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych potrafi dostosować metody do potrzeb edukacyjno-terapeutycznych -wie , jak realizować aktywne słuchanie muzyki -umie tworzyć układ choreograficzny do muzyki -wie, jak prowadzić dokumentację zajęć edukacyjnych | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizująca | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje 12 zajęć edukacyjnych-1-12pkt Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych-2x1-5pkt Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
25-21pkt-bdb 20-16pkt-db 15-11pkt-dst 10pkt-ndst |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Ewa Gajberger-Burtowy, | 4/3180/8852 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-wie jak uczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego -potrafi przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki i form muzycznych potrafi dostosować metody do potrzeb terapeutyczno-edukacyjnych -wie, jak realizowac aktywne słuchanie muzyki -potrafi tworzyć układy choreograficzne do muzyki -wie, jak prowadzic dokumentację szkolną | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna,problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizująca | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje 12 zajęć edukacyjnych-1-12pkt Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych-2x1-5pkt Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt
25-21pkt-bdb 20-16pktdb 15-11pkt 10pkt-ndst |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Ewa Gajberger-Burtowy, | 4/3180/8853 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-wie, jak nauczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego -potrafi przekazywać wiedze z zakresu historii muzyki -potrafi dostosować metody do potrzeb edukacyjno-terapeutycznych -potrafi realizować aktywne słuchanie muzyki -wie, jak prowadzić dokumentację szkolną | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna ,problemowo twórcza, problemowo-odtwórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizujaca | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje 12 zajęć edukacyjnych-1-12pkt Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych-2x1-5pkt Udział w koncercie edukacyjnym w wykonaniu studentów kierunku :Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej-1-3pkt
25-21pktbdb 20-16pkt-db 15-11pkt-dst 10pkt-ndst |