Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyka w zakresie dydaktyki muzyki II etapu eduk., szkół ponadpodstawowych oraz szkoły muz. II st.

symboljezyk
4/3180polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Opanowanie praktycznej umiejętności prowadzenia zajęć  z przedmiotu muzyka , zajęcia artystyczna według obowiązującego programu nauczania na odpowiednim etapie edukacyjnym

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
- brak danych -
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Gordon e.E. 1999 Sekwencje uczenia sie w muzyce. Umiejętności, zawartość i motywy, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP

Jankowska M 2002 Zoltan Kodaly O edukacji muzycznej -pisma wybrane, Warszawa, Akademia Muzyczna im.F.Chopina

Lipska E., Przychodzińska M.1999 Drogi do muzyki Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa WSiP

bibliografia uzupełniająca

Kamińska B 1997 Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży- ich poziom, rozwój, uwarunkowania, Warszawa, Akademia Muzyczna im.F. Chopina

Lewandowska K.1978Rozwój zdolności muzycznych u dzieci w wieku szkolnym Warszawa WSiP

efekty kształcenia - wiedza

zna strukturę organizacyjna szkoły
zna sposoby dokumentacji pracy szkoły
potrafi obserwować zajecia
umie analizować efekty własnej pracy dydaktycznej
potrafi przekazac tresci językiem zrozumiałym dla uczniów określonego etapu edukacyjnego do
rozpoznaje potrzeby edukacyjno -terapeutyczne uczniów

efekty kształcenia - umiejętności

potrafi praktycznie zastosować wiedzę w procesie dydaktyczno- wychowawczymna wszystkich poziomach edukacji muzycznej
potrafi wykorzystać wiedzę w realizacji zadań opiekunczych szkoły
umie zastosować wiedze w zakresie IPET
umie dokonać wyboru repertuaru stosownie do poziomu uczniów
potrafi opanować napięcie własne i uczniów podczas występów artystycznych
umie dobierać metody do określonych celów i zadań

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

pracuje samodzielnie współtworząc proces dydaktyczno- wychowawczy
akceptuje zasady procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły
komunikuje się w środowisku i społeczności szkolnej
chętnie współpracuje z innymi podczas realizacji zadan projektowych
potrafi dzielić się wiedzą ze współtwórcami projektów
dba o warsztat pracy
wykazuje krytycyzm wobec własnych działań

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Ewa Gajberger-Burtowy, 4/3180/8850
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-wie, jak nauczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego

-potrafi przekazywać wiedze z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych

-potrafi dostosować metody do potrzeb edukacyjno-terapeutycznych uczniów

-wie, jak realizować aktywne słuchanie muzyki

-potrafi tworzyć układy choreograficzne do muzyki

-wie, jak prowadzić dokumentację zajęć edukacyjnych 

 

metody dydaktyczne

problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizujaca

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Hospitacje 12 zajęć dydaktycznych-1-12pkt

Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych -2x1-5 pkt

Udział w koncercie edukacyjnym -1-3pkt

Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

25-21pkt-bdb

20-16pkt-db

15-11-dst

10pkt-pktndst

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Ewa Gajberger-Burtowy, 4/3180/8851
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-wie, jak nauczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego

-potrafi przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych

potrafi dostosować metody do potrzeb edukacyjno-terapeutycznych

-wie , jak realizować aktywne słuchanie muzyki

-umie tworzyć układ choreograficzny do muzyki

-wie, jak prowadzić dokumentację zajęć edukacyjnych 

metody dydaktyczne

problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizująca

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Hospitacje 12 zajęć edukacyjnych-1-12pkt

Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych-2x1-5pkt

Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt

Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

 

25-21pkt-bdb

20-16pkt-db

15-11pkt-dst

10pkt-ndst

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
315.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Ewa Gajberger-Burtowy, 4/3180/8852
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-wie jak uczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego

-potrafi przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki i form muzycznych

potrafi dostosować metody do potrzeb terapeutyczno-edukacyjnych

-wie, jak realizowac aktywne słuchanie muzyki

-potrafi tworzyć układy choreograficzne do muzyki

-wie, jak prowadzic dokumentację szkolną

metody dydaktyczne

problemowo-analityczna,problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizująca

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Hospitacje 12 zajęć edukacyjnych-1-12pkt

Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych-2x1-5pkt

Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt

 

25-21pkt-bdb

20-16pktdb

15-11pkt

10pkt-ndst

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Ewa Gajberger-Burtowy, 4/3180/8853
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-wie, jak nauczyć piosenek z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego

-potrafi przekazywać wiedze z zakresu historii muzyki

-potrafi dostosować metody do potrzeb edukacyjno-terapeutycznych

-potrafi realizować aktywne słuchanie muzyki

-wie, jak prowadzić dokumentację szkolną

metody dydaktyczne

problemowo-analityczna ,problemowo twórcza, problemowo-odtwórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, analityczno-percepcyjna, ekspozycji, aktywizujaca

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Hospitacje 12 zajęć edukacyjnych-1-12pkt 

Przeprowadzenie 2 zajęć edukacyjnych-2x1-5pkt

Udział w koncercie edukacyjnym w wykonaniu studentów kierunku :Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej-1-3pkt

 

25-21pktbdb

20-16pkt-db

15-11pkt-dst

10pkt-ndst

wykonanie: www.ansta.pl