Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Warsztaty komunikacji interpersonalnej

symboljezyk
4/3178polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

1. Charakterystyka przedmiotu:

Warsztaty umiejetności interpersonalnych.

 

2. Cele i założenia:

  • poszerzenie repertuaru umiejętności interpersonalnych
  • rozwijanie umiejętności autoprezentacji
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się, podejmowania decyzji, asertywności, negocjacji, mediacji
  • pogłębianie świadomości siebie, swoich mocnych stron i sposobu wykorzystania ich w pracy zawodowej
  • trening umiejętności wychowawczych, prowadzenia małej grupy

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
- brak danych -
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

pedagogika, psychologia, mediacje, coaching

bibliografia podstawowa
  1. Sawicka K. (red.)(2004), Socjoterapia, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa
  2. "Jak żyć z ludźmi" (umiejętności interpersonalne) Program Profilaktyczny dla młodzieży, MEN, Warszawa
  3. Bates Ames Louise, F. L. Ilg, Sidney M. Baker (2003) Rozwój psychologiczny dziecka od 0 do 10 lat, GWP
  4. Berne E. (2007), W co grają ludzie. PWN, Warszawa

 

bibliografia uzupełniająca
  1. Filipczuk H. (1980) Potrzeby psychiczne dzieci i młodzieży. CRZZ, Warszawa
  2. Kopeczek J. (1993) Praca metodami psychoaktywnymi. WOM, Tarnobrzeg
  3. Król-Fijewska M. (1992) Trening asertywności. IPZiT, Warszawa
  4. Lindefield G. (1995) Poczucie własnej wartości. Wydawnictwo "Rori", warszawa
  5. Pease A (1992) Język ciała. Wyd. Gemini, Kraków
  6. Zimbardo P.G., Ruch F. (1996) Psychologia i życie. PWN, Warszawa

 

efekty kształcenia - wiedza

1. Student posiada poszerzoną wiedzę na temat wychowania oraz oddziaływania terapeutycznego.
2. Student wykorzystuje zdobyte umiejętności interpersonalne.
3. Student zna swoje mocne strony i potrafi je wykorzystać w pracy z grupą.
4. Student zna techniki mediacji, negocjacji, podejmowania decyzji oraz asertywności.
5. Student posiada wiedzę na temat formułowania dylematów moralnych i etycznych związanych ze swoją pracą.
6. Student definiuje pojęcie socjoterapii oraz socjoterapeutycznych technik pracy z grupą.

efekty kształcenia - umiejętności

1.Student potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w celu analizy złożonych problemów dzieci i młodzieży.
2. Student potrafi diagnozować i projektować działania terapeutyczne.
3. Student potrafi przewidzieć zachowania ludzi i motywy nimi kierujące.
4. Student wykazuje się większą asertywnością, pewnością siebie, wiarą we własne możliwości.
5. Student potrafi rozpoznać emocje płynące z ciała.
6. Student lepiej radzi sobie w sytuacjach stresowych.

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

1. Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny
2. Student wykorzystuje własną wyobraźnię oraz ekspresję i intuicję mając na uwadze oddziaływanie edukacyjne.
3. Student wykazuje się dużą kreatywnością w przygotowaniu zajęć.
4. Student kieruje grupą, troszczy się o jej dobro, bezpieczeństwo, tworzenie przyjaznej atmosfery podczas zajęć.
5. Student zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii, docenia starania dzieci.
6. Student przestrzega zasady etyki zawodowej.
7. Student dąży do dalszego rozwoju swoich umiejętności edukacyjnych.
8. Student posiada umiejętności współpracy i integracji podczas realizacji działań.
9. Student poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych.

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Kierzkowska, 4/3178/8847
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  1. Ćwiczenia wstępne, integracyjne
  2. Poczucie własnej wartości
  3. Indywidualne wzorce myślenia
  4. Komunikacja werbalna i niewerbalna
  5. Ruch jako język komunikacji
  6. Konstruktywna krytyka
  7. Techniki autoprezentacji - ćwiczenia z kamerą

 

metody dydaktyczne

Praca o charakterze warsztatowym.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obecność i aktywnpość na zajęciach. Kolokwium.

Forma zaliczenia: zaliczenia z oceną.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Kierzkowska, 4/3178/8848
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  1. Podejmowanie decyzji. Moje cele.
  2. Negocjacje, mediacje.
  3. Analiza transakcyjna.
  4. Asertywność.
  5. Jak radzić sobie ze stresem?
  6. Ciało a emocje.
  7. Charakterystyka programów socjoterapeutycznych.

 

metody dydaktyczne

Praca o charakterze warsztatowym.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obecność i aktywność na zajęciach. Przygotowanie krótkiego programu socjoteraoeutycznego dla dzieci.

Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną.

wykonanie: www.ansta.pl