symbol | jezyk |
---|---|
4/3176 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem głównym przedmiotu jest przygotowanie studentów do działalności pedagogicznej z zastosowaniem teorii i praktyki pedagogiki zabawy. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej i muzycznej I i II etapu edukacyjnego Podstawy wiedzy z zakresu metodyki i teorii edukacji muzycznej | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Praktyki pedagogiczne w szkołach ogólnokształcących oraz w muzycznych | |
bibliografia podstawowa | |
Bissinger-Ćwierz U., Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą. Poradnik metodyczny zawierający 150 zabaw z wykorzystaniem muzyki, plastyki, śpiewu i tańca z płytą CD i grą planszową dla pedagogów i animatorów kultury (również bez przygotowania muzycznego), Wydawnictwo Klanza, Lublin 2007; Bissinger-Ćwierz U., Pedagogika zabawy w powszechnej edukacji muzycznej, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 3/2003; Gęca L., Tańce integracyjne w pracy z grupą, KLANZA, Lublin 2002; Gritsch B., Rechberger M., Irish Dancing, IMPG, Graz 2011; Kędzior Niczyporuk E. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki zabawy. Wybór tekstów drukowanych w „Kropli” w latach 1992 - 1994, Wydawnictwo Klanza, Lublin 1998; Zaorska Z., Pedagogika zabawy – metodyka pracy z grupą, „Kropla”, nr 1/1992. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Czasopismo dla nauczycieli „Wychowanie Muzyczne w Szkole” oraz „Wychowanie Muzyczne” | |
efekty kształcenia - wiedza | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i ich praktycznego zastosowania wynikającą z kierunku studiów, czyli do prowadzenia przedmiotu "muzyka" wszystkich etapów edukacyjnych, a także do nauczania przedmiotów wynikających ze specjalności "animacja kultury z elementami arteterapii" | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Gabriela Konkol, | 4/3176/8845 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Założenia przedmiotu obejmują: poznanie koncepcji pedagogiki zabawy i jej zastosowania w praktyce pedagogicznej; opanowanie umiejętności planowania i organizacji pracy, organizowanie działalności artystycznej uczestników zadań twórczych; koncepcje pracy z grupą; zastosowanie chusty edukacyjnej; pobudzenie do twórczego myślenia; poznanie wybranych zabaw muzycznych wykorzystywanych w pedagogice zabawy oraz możliwości zastosowania ich w muzykoprofilaktyce. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metody problemowe: wykład problemowy Metody praktyczne: pokaz; ćwiczenia przedmiotowe. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstawie prac przygotowanych przez studenta |