symbol | jezyk |
---|---|
4/3174 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zajęcia o charakterze warsztatowym mające na celu zapoznać studenta z sposobami wykorzystania ruchu jako elementu porozumiewania się z otoczeniem, jak również świadomego korzystania ze swoich możliwości ruchowych, które wzmacniają określone umiejętności i zachowania. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
1. Student posiada poszerzoną wiedzę na temat wychowania oraz oddziaływania terapeutycznego. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
1. Student posiada umiejętności stanowiące punkt wyjścia do pracy o charakterze terapeutycznym. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
1.Student przestrzega etykę zawodową. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3174/8841 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Terapia tańcem i ruchem - zagadnienia podstawowe. 2. Ruch jako najstarsza forma porozumiewania się ze światem. 3. Praca z oddechem. 3. Analiza ruchu wg R. Labana. 4. Kształty ciała i ich wymowa. 5. Komunikacja niewerbalna. 6. Ruch jako język komunikacji. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia ruchowe w formie warsztatu. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Aktywność i obecność na zajęciach. Znajomość teoretyczna i praktyczna poznanego materiału. Przeprowadzenie fragmentu zajęć na wybrany wczesniej temat na grupie. Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3174/8842 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Neorobiologiczne uwarunkowania ruchu i sposobu poruszania się. 2. Wzorce ruchowe. 3. Tańce integracyjne. 4. Sposób poruszania a samoocena. 5. Rytmika a pedagogika terapeutyczna. 6. Metody terapii dla dzieci z zaburzeniami zachowania. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia ruchowe w formie warsztatu. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Aktywność i obecność na zajęciach. Znajomość teotetyczna i praktyczna poznanego materiału. Przeprowadzenie fragmentu zajęć na wybrany wcześniej temat na grupie. Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną. |