symbol | jezyk |
---|---|
4/3169 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Charakterystyka przedmiotu: Zajęcia o charakterze warsztatowym mające na celu pobudzić kreatywność studenta w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jak również nabyć przez studenta umiejętności pobudzania ekspresji muzyczno-ruchowej dziecka i jego twórczych możliwości na zajęciach. Cele: 1. Inspirowanie studenta do działań twórczych. 2. Rozwijanie wrażliwości oraz ekspresji muzyczno-ruchowej studenta. 3. Wprowadzenie studenta w dziecięcy świat wyobraźni. 4. Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania dramy na zajęciach. 5. Zapoznanie studenta z metodami twórczymi stosowanymi na zajęciach w placówkach edukacyjnych oraz terapeutycznych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Artykuły: - "Przytul mnie , baw i dotykaj" (w)Wychowanie w Przedszkolu 6/98, s. 469 Karpała B. (1987) Jak się bawić muzyką? Twórczość dziecięca w systemie Carla Orffa, Wychowanie Muzyczne nr 1 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
1. Student posiada poszerzoną wiedzę na temat wychowania oraz oddziaływania terapeutycznego. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
1. Student wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy rodzajem stosowanej ekspresji artystycznej a niesoinym przez niego komunikatem. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
1. Student realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3169/8836 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Gimnastyka twórcza R. Labana. 2. Elementy ruchu rozwijającego W. Sherborne. 3. Drama oraz opowieść ruchowa - realizacja zagadnienia. 4. Interpretacja przestrzenno-ruchowa utworów muzycznych. 5. Podstawowe wiadomości na temat metod twórczych wykorzystywanych na zajęciach w różnych placówkach oświatowych i terapeutycznych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia o charakterze warsztatowym. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Aktywność i obecność na zajęciach. Przeprowadzenie i przygotowanie 3 scenariuszy zajęć, wykazując się znajomością poznanego materiału. Przygotowanie przedstawienia muzycznego dla dzieci w przedszkolu. Forma zaliczenia: zaliczenia z oceną
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3169/14036 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Insrtumentarium Orffa oraz możliwości tworzenia instrumentów perkusyjnych przez dzieci. 2. Ekspresja i improwizacja głosowa - tworzenie muzyki wg C. Orffa. 3. Aktywne słuchanie muzyki metodą Batii Strauss 4. Muzogramy i partytury obrazkowe. 5. Elementy dzieła muzycznego w ujęciu ćwiczeń muzyczno-ruchowych oraz pracy z rekwizytem.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia o charakterze warsztatowym. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Aktywność i obecność na zajęciach. Przeprowadzenie i przygotowanie 3 scenariuszy zajęć, wykazując się znajomością poznanego materiału. Przygotowanie przedstawienia muzycznego dla dzieci w przedszkolu. Forma zaliczenia: zaliczenia z oceną
|