symbol | jezyk |
---|---|
4/3168 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem zajęć jest przekazanie studentom wiadomości teoretycznych na temat muzykoterapii oraz nauka praktycznych umiejętności związanych z wykorzystywaniem muzyki w terapii. I semestr poświęcony będzie w większym stopniu na poznanie założeń muzykoterapii oraz podstawowych koncepcji muzykoterapeutycznych, natomiast w II semestrze studenci będą mieli możliwość poznania technik i metod muzykoterapeutycznych. Ponadto istotnym elementem przedmiotu będzie przygotowanie i poprowadzenie przez studentów zajęć muzykoterapeutycznych na grupie. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończenie kursu z psychologii na studiach licencjackich. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Umiejętności komunikacyjne; trening interpersonalny. | |
bibliografia podstawowa | |
Metera A. (2002) Muzykoterapia. Muzyka w medycynie i edukacji. Leszno, Wydawnictwo Centrum Technik Nauki Metronom Lewandowska K. (2007) Muzykoterapia dziecięca. Gdańsk, OPTIMA. Natanson T. (1979) Wstęp do nauki o muzykoterapii. Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Lecourt E. (2008) Muzykoterapia, czyli jak wykorzystać siłę dźwięków. Katowice, Videograf II | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student definiuje, czym jest muzykoterapia | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student projektuje zajęcia muzykoterapii | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student pracuje w grupie |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Eliza Ludkiewicz, | 4/3168/8834 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
(1) Rola muzyki w terapii; (2) Rodzaje i kierunki muzykoterapii (3) Prozdrowotne i antyzdrowotne oddziaływanie muzyki (4) Wykorzystanie muzyki w profilaktyce (5) Muzykoterapia dziecięca (6) Muzykoterapia w medycynie (7) Muzykoterapia w procesie edukacji
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład z prezentacją multimedialną; dyskusja; praca w grupach | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach; kolokwium ustne |