symbol | jezyk |
---|---|
4/3167 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot "Umiejętności terapeutyczne w arteterapii" ma za zadanie przedstawić podstawowe zagadnienia związane z arteterapią z akcentem na osobę prowadzącą grupę arteterapeutyczną. Studenci będą mieli możliwość zapoznać się z warunkami, jakie powinien spełniać prowadzący grupę i rozwijać własne kompetencje przydatne w przyszłej pracy zawodowej. Nabędą także wiedzy na temat dynamiki pracy grupowej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończenie kursu z psychologii ogólnej podczas studiów licencjackich. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Trening interpersonalny; trening asertywności. | |
bibliografia podstawowa | |
Karolak W., Kaczorowska B. red. (2011) Arteterapia. Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych. Łódź, AHE. Karolak W., Kaczorowska B. red. (2008) Arteterapia w medycynie i edukacji. Łódź, AHE. Szulc W. (2011) Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki. Warszawa, Difin Corey M., Corey G. (2002) Grupy. Metody grupowej pomocy psychologicznej.Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia | |
bibliografia uzupełniająca | |
Arteterapia - terapia sztuką w praktyce. Czasopismo: Centrum Szkoleniowo-Wydawnicze Arteer. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student definiuje, czym jest arteterapia i jakie są jej cele | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student potrafi określić cele zajęć arteterapeutycznych | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student pracuje w grupie |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Eliza Ludkiewicz, | 4/3167/8832 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Arteterapia - wprowadzenie. 2. Cele arteterapii. 3. Rodzaje arteterapii. 4. Techniki arteterapeutyczne. 5. Wprowadzenie do terapeutycznej pracy z grupą. 6. Prowadzący grupę arteterapeutyczną - cechy osobowości. 7. Prowadzący grupę arteterapeutyczną jako profesjonalista. 8. Model pracy ze współprowadzącym.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład z prezentacją multimedialną; dyskusja; praca w grupie. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach; kolokwium ustne. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Ilona Poćwierz-Marciniak, | 4/3167/8833 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Fazy procesu grupowego. 2. Tworzenie grupy arteterapeutycznej. 3. Początek pracy grupy. 4. Grupa w stadium przejściowym. 5. Stadium konstruktywnej pracy grupy. 6. Zakończenie pracy grupy. 7. Zagadnienia etyczne w pracy z grupami. 8. Analiza własnych predyspozycji i ograniczeń do pracy z grupą. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład z prezentacją multimedialną; dyskusja; praca w grupie. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach; przeprowadzenie fragmentu zajęć arteterapeutycznych na grupie. |