Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Zespół instrumentów szkolnych
symbol | jezyk |
4/3164 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- dobór, weryfikacja oraz opracowanie repertuaru przeznaczonego na comiesięczne audycje szkolne
- tworzenie oraz weryfikacja prezentacji multimedialnych, plakatów informacyjnych
- opracowanie nagrań video z audycji szkolnych
- rozwijanie twórczej inicjatywy studentów oraz
umiejętności pracy zespołowej
- przekazywanie doświadczeń wynikających z pracy z dziećmi
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
praktyka w zakresie metodyki i teorii edukacji, multimedia w edukacji |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- praktyka metodyki i teorii edukacji
- keyboard, instrumenty szkolne, nauka akompaniamentu, emisja głosu
|
bibliografia podstawowa |
Lipska
E., Przychodzińska M. (1999) Drogi do
muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa, WSiP
Stasińska K., Instrumentarium Orffa
w szkole, WSiP, Warszawa 1986 |
bibliografia uzupełniająca |
Komorowska M., Dziecięca orkiestra
perkusyjna, WSiP, Warszawa 1978 |
efekty kształcenia - wiedza |
- posiada gruntowną znajomość ogólnego repertuaru i związanych z nim tradycji wykonawczych - posiada szeroką wiedzę dotyczącą literatury muzycznej kameralnej i orkiestrowej w kontekście jej wykorzystania w ramach prac na rzecz powszechnej edukacji muzycznej - posiada umiejętność tworzenia opracowań i aranżacji muzycznych niezbędnych w pracy nauczyciela muzyki - definiuje potrzeby i zainteresowania ucznia - odbiorcy podczas planowania audycji szkolnych biorąc pod uwagę dojrzałość emocjonalną, wiek dziecka itp. - zna zasady wyrażania zaplanowanych treści oraz instrukcji w sposób adekwatny do potrzeb odbiorcy ze względu na jego możliwości adaptacyjne oraz poziom i jakość przyswajania wiedzy - potrafi przygotować scenariusz audycji szkolnych |
efekty kształcenia - umiejętności |
- wspólnie z prowadzonymi zespołami, a także samodzielnie interpretuje i wykonuje utwory muzyczne w oparciu o własne twórcze motywacje i inspiracje na wysokim poziomie profesjonalizmu, zgodnie z wymaganiami stylistycznymi - podczas realizacji własnych koncepcji artystycznych wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych, a także możliwości wykonawczych zespołów artystycznych, z którymi pracuje - posiada umiejętność przygotowania szczegółowego scenariusza wydarzenia artystycznego - sprawnie porusza się w multimedialno - technicznych aspektach i systemach rejestrowania zdarzeń artystycznych, w które wyposażone jest miejsce tego zdarzenia- - posiada umiejętność samodzielnego projektowania plakatu (afisza) zaplanowanej wspólnie audycji szkolnej - posiada umiejętność samodzielnego tworzenia prezentacji multimedialnej wspomagajacej treści przekazywane odbiorcy podczas wystąpienia |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych kanałów i technik, z osobami z którymi współpracuje - w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną realizowaną z prowadzonymi zespołami oraz indywidualnie - posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi - realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji, mając na uwadze oddziaływanie edukacyjne - wykazuje kreatywność w interpretacji opracowywanych utworów muzycznych - jest otwarty na propozycje innych mające na celu udoskonalenie przedsięwzięcia |
Semestry
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 15.00 | 1.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Tamulis, | 4/3164/8825 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- opracowanie
utworów z uwzględnieniem możliwości wykonawczych zespołu
- zespołowe ćwiczenia repertuaru
- opracowanie scenariusza, prezentacji multimedialnej i plakatu audycji szkolnej
- przygotowanie dekoracji i pomocy dydaktycznych
|
metody dydaktyczne |
metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przygotowanie do zajęć oraz zaangażowanie w audycje szkolne. Twórczy wkład w opracowanie i zaaranżowanie materiału
muzycznego na potrzeby audycji. Umiejętność organizacji audycji oraz pracy
zespołowej. Przygotowanie autorskiej audycji szkolnej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 15.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Tamulis, | 4/3164/8826 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- opracowanie
utworów z uwzględnieniem możliwości wykonawczych zespołu
- zespołowe ćwiczenia repertuaru
- opracowanie scenariusza, prezentacji multimedialnej, plakatu
|
metody dydaktyczne |
metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przygotowanie do zajęć oraz zaangażowanie w audycje szkolne. Twórczy wkład w opracowanie i zaaranżowanie materiału
muzycznego na potrzeby audycji. Umiejętność organizacji audycji oraz pracy
zespołowej. Przygotowanie autorskiej audycji szkolnej. |