Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Zespół instrumentów szkolnych

symboljezyk
4/3164polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  • dobór, weryfikacja oraz opracowanie repertuaru przeznaczonego na comiesięczne audycje szkolne
  • tworzenie oraz weryfikacja prezentacji multimedialnych, plakatów informacyjnych
  • opracowanie nagrań video z audycji szkolnych
  • rozwijanie twórczej inicjatywy studentów oraz umiejętności pracy zespołowej
  • przekazywanie doświadczeń wynikających z pracy z dziećmi
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

praktyka w zakresie metodyki i teorii edukacji, multimedia w edukacji

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • praktyka metodyki i teorii edukacji
  • keyboard, instrumenty szkolne, nauka akompaniamentu, emisja głosu
bibliografia podstawowa

Lipska E., Przychodzińska M. (1999) Drogi do muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa, WSiP

Stasińska K., Instrumentarium Orffa w szkole, WSiP, Warszawa 1986

bibliografia uzupełniająca

Komorowska M., Dziecięca orkiestra perkusyjna, WSiP, Warszawa 1978

efekty kształcenia - wiedza

- posiada gruntowną znajomość ogólnego repertuaru i związanych z nim tradycji wykonawczych
- posiada szeroką wiedzę dotyczącą literatury muzycznej kameralnej i orkiestrowej w kontekście jej wykorzystania w ramach prac na rzecz powszechnej edukacji muzycznej
- posiada umiejętność tworzenia opracowań i aranżacji muzycznych niezbędnych w pracy nauczyciela muzyki
- definiuje potrzeby i zainteresowania ucznia - odbiorcy podczas planowania audycji szkolnych biorąc pod uwagę dojrzałość emocjonalną, wiek dziecka itp.
- zna zasady wyrażania zaplanowanych treści oraz instrukcji w sposób adekwatny do potrzeb odbiorcy ze względu na jego możliwości adaptacyjne oraz poziom i jakość przyswajania wiedzy
- potrafi przygotować scenariusz audycji szkolnych

efekty kształcenia - umiejętności

- wspólnie z prowadzonymi zespołami, a także samodzielnie interpretuje i wykonuje utwory muzyczne w oparciu o własne twórcze motywacje i inspiracje na wysokim poziomie profesjonalizmu, zgodnie z wymaganiami stylistycznymi
- podczas realizacji własnych koncepcji artystycznych wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych, a także możliwości wykonawczych zespołów artystycznych, z którymi pracuje
- posiada umiejętność przygotowania szczegółowego scenariusza wydarzenia artystycznego
- sprawnie porusza się w multimedialno - technicznych aspektach i systemach rejestrowania zdarzeń artystycznych, w które wyposażone jest miejsce tego zdarzenia-
- posiada umiejętność samodzielnego projektowania plakatu (afisza) zaplanowanej wspólnie audycji szkolnej
- posiada umiejętność samodzielnego tworzenia prezentacji multimedialnej wspomagajacej treści przekazywane odbiorcy podczas wystąpienia

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych kanałów i technik, z osobami z którymi współpracuje
- w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną realizowaną z prowadzonymi zespołami oraz indywidualnie
- posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi
- realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji, mając na uwadze oddziaływanie edukacyjne
- wykazuje kreatywność w interpretacji opracowywanych utworów muzycznych
- jest otwarty na propozycje innych mające na celu udoskonalenie przedsięwzięcia

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.5ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Tamulis, 4/3164/8825
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • opracowanie utworów z uwzględnieniem możliwości wykonawczych zespołu
  • zespołowe ćwiczenia repertuaru
  • opracowanie scenariusza, prezentacji multimedialnej i plakatu audycji szkolnej
  • przygotowanie dekoracji i pomocy dydaktycznych
metody dydaktyczne

metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie do zajęć oraz zaangażowanie w audycje szkolne. Twórczy wkład w opracowanie i zaaranżowanie materiału muzycznego na potrzeby audycji. Umiejętność organizacji audycji oraz pracy zespołowej. Przygotowanie autorskiej audycji szkolnej.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.000.5ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Tamulis, 4/3164/8826
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • opracowanie utworów z uwzględnieniem możliwości wykonawczych zespołu
  • zespołowe ćwiczenia repertuaru
  • opracowanie scenariusza, prezentacji multimedialnej, plakatu
metody dydaktyczne

metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie do zajęć oraz zaangażowanie w audycje szkolne. Twórczy wkład w opracowanie i zaaranżowanie materiału muzycznego na potrzeby audycji. Umiejętność organizacji audycji oraz pracy zespołowej. Przygotowanie autorskiej audycji szkolnej.

wykonanie: www.ansta.pl