symbol | jezyk |
---|---|
4/3160 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Opanowanie praktycznej umiejętności prowadzenia zajęć edukacyjnych zgodnie z obowiązującym programem nauczania dla odpowiedniego etapu edukacyjnego | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
-wie jak nauczać piosenek szkolnych z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego -potrafi tworzyć akompaniament do utworów, zgodny ze stylem muzycznym -potrafi przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych -umie realizować aktywne słuchanie muzyki -potrafi tworzyć układ choreograficzny do muzyki -potrafi inspirować proces tworzenia muzyki -wie, jak prowadzić dokumentację zajęć edukacyjnych obejmującą e- dzienniki oraz scenariusze zajęć | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Praktyki chóralne | |
bibliografia podstawowa | |
Gordon E.E.1999 Sekwencje uczenia się w muzyce.Umiejętności, zawartość i motywy. Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP Gordon E.E.1999 Zanurz się w program nauczania muzyki, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP Jankowska M. 2002 Zoltan Kodaly. O edukacji muzycznej-pisma wybrane, Warszawa, Akademia Muzyczna im. F.Chopina Lipińska E., Przychodzińska M.1999 Drogi do muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa, WSiP
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Kamińska B.1997 Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży-ich poziom, rozwój, uwarunkowania, Warszawa, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina Lewandowska K.1978 Rozwój zdolności muzycznych u dzieci w wieku szkolnym, Warszawa WSiP | |
efekty kształcenia - wiedza | |
zna strukturę organizacyjną szkoły | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
potrafi praktycznie zastosować wiedzę w procesie dydaktyczno- wychowawczym | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
pracuje samodzielnie wspótworząc proces dydaktyczn-wychowawczy |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Anna Wilczewska, | 4/3160/8817 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- potrafi przeprowadzić rozśpiewanie stosując odpowiednie ćwiczenia - potrafi odczytać z chórem poszczególne partie głosowe za pomocą warsztatu wokalno-dyrygenckiego - potrafi interpretować odczytany utwór muzyczny - wie, jak dobrać odpowiedni repertuar w zależności od możliwości zespołu -wie, jak przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki -wie, jak prowadzić dokumentację szkolną | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, ekspozycji, aktywizujące | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje 12 zajęć edukacyjnych-1-12pkt Przeprowadzenie 2krotnie rozśpiewania z chórem-2x1-5pkt Udział w koncercie chóru-1-3pkt. 25-21pkt-bdb 20-16pkt-db 15-11pkt-dst 10pkt-ndst |