symbol | jezyk |
---|---|
4/3143 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem zajęć jest poznanie "Teorii uczenia się muzyki" Edwina E. Gordona i jej zastosowanie w praktyce pedagogicznej | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej i muzycznej I i II etapu edukacyjnego Podstawy wiedzy z zakresu metodyki i teorii edukacji muzycznej
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Praktyki pedagogiczne w szkołach ogólnokształcących oraz w muzycznych Kursy Gordonowskie | |
bibliografia podstawowa | |
Białkowski A., Test PMMA E. E. Gordona w świetle badań empirycznych, [w:] Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, red. E. Zwolińska, WSP, Bydgoszcz 1997; Gordon E. E., Sekwencje uczenia się w muzyce. Umiejętności, zawartość i motywy, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz 1999; Gordon E. E., Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci, Wydawnictwo „Zamiast Korepetycji”, Kraków 1997; Gordon E. E., Musical Aptitude Profile, The Riverside Publishing Company, Chicago 1988; Gordon E.E., Nowe testy badania zdolności muzycznych [w:] Psychologia muzyki. Problemy, zadania, perspektywy, praca zbiorowa pod redakcją K. Miklaszewskiego, M. Meyer-Borysewicz, Warszawa 1991; Gordon E. E., Primary Measures of Music Audiation and the Intermediate Measures of Music Audiation. Music Aptitude Tests for Kindergarten and First, Second, Third and Fourth Grade Children, GIA Publications, Chicago 1986; Gordon E. E., AUDIE a Game for Understanding and Analyzing Your Child’s Music Potential, GIA, Publications, Chicago 1989; Kamińska B., Kotarska H., Średnia miara słuchu muzycznego. Podręcznik do testu Edwina E. Gordona, AMFC, Warszawa 2000.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Czasopismo dla nauczycieli „Wychowanie Muzyczne w Szkole” oraz „Wychowanie Muzyczne”; B.Bonna, Zdolności audiacyjne a umiejętności muzyczne – materiały z badań „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 3/2004. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i ich praktycznego zastosowania wynikającą z kierunku studiów, czyli do prowadzenia przedmiotu "muzyka" wszystkich etapów edukacyjnych, a także do nauczania przedmiotów wynikających ze specjalności "animacja kultury z elementami arteterapii" | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | dr Gabriela Konkol, | 4/3143/8782 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Edwin E. Gordon - "Teoria uczenia się muzyki" (warsztaty) Metodyka prowadzenia zajęć muzycznych w szkołach ogólnokształcących Tworzenie programów autorskich- koncepcja własna zajęć szkolnych
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metody problemowe: wykład problemowy; metody aktywizujące Metody praktyczne: pokaz; ćwiczenia przedmiotowe. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Autorski projekt edukacyjny (praca pisemna) Egzamin ustny
|