Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Warsztaty technik multimedialnych
symbol | jezyk |
4/3137 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- umiejętność zastosowania programów multimedialnych na lekcjach muzyki
- znajomość programów ułatwiających kompozycję i aranżację na zespoły szkolne
- wykorzystanie keyboardu jako warsztatu pracy nauczyciela muzyki
- wykorzystanie interaktywnych leksykonów oraz encyklopedii muzycznych rekomendowanych przez PWM
- wykorzystanie prezentacji multimedialnych na lekcjach muzyki
- umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagającego proces kształcenia słuchu oraz rozwój umiejętności z zakresu zasad muzyki
- znajomość komputerowych edytorów zapisu nutowego
- umiejętność obsługi edytorów dźwięku
- interface MIDI oraz jego zastosowania z praktyce
- wykorzystanie komputera jako wydawnictwa muzycznego – praca z edytorem tekstu
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- ukończony kurs: technologie informacyjne
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- keyboard, metodyka i teoria edukacji
|
bibliografia podstawowa |
Brodziński T., Wenta K. (red.) (1998) Techniki multimedialne w technice, edukacji ekologicznej i kształceniu zawodowym, Szczecin
Brodziński T. (red.) (1999) Rola edukacji informatycznej w technice i jej związek z wychowaniem ekologicznym i wychowaniem zawodowym, Szczecin
Brodziński T. (red.) (2000) Technologia informatyczna w edukacji i przygotowaniu zawodowym, Szczecin |
bibliografia uzupełniająca |
Goban – Klas T. (2000) Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa
Sokół R. (2002) MP3 i DivX. Ćwiczenia praktyczne, Wydawnictwo Helion, Gliwice
Stępień M. (2002) MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych, Wydawnictwo Helion, Gliwice
Brown T. (2004) Cubase SX. Szybki start, Wydawnictwo Helion, Gliwice
|
efekty kształcenia - wiedza |
identyfikuje podstawowe urządzenia służące do rejestracji dźwięku oraz obrazu orientuje się w oprogramowaniu multimedialnym posiada gruntowną wiedzę o rodzajach plików multimedialnych i ich przeznaczeniu zna techniki pozyskiwania, klasyfikowania i korzystania z informacji, zwłaszcza o charakterze interaktywnym i multimedialnym opisuje zasady działania systemów opartych na dokumentach internetowych oraz systemów do synchronizacji i współdzielenia plików i folderów |
efekty kształcenia - umiejętności |
posiada podstawowe umiejętności obsługi sprzętu do rejestrowania dźwięku i obrazu potrafi biegle obsługiwać specjalistyczne oprogramowania do realizacji zadań o charakterze multimedialnym w obrębie własnej specjalności posiada umiejętność tworzenia rozbudowanych prezentacji o charakterze multimedialnym w prezentacjach wykorzystuje materiały multimedialne zarówno z własnej specjalności, jak i szerokiej problematyki z obszaru sztuki potrafi wykorzystywać współczesne technologie do tworzenia multidyscyplinarnych projektów na bazie własnej specjalności umie zastosować technologie multimedialne w szkole w oparciu o stanowiska komputerowe oraz tablice interaktywne |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
zachowuje otwartość na nowe technologie i jest świadomy bezustannego jej rozwoju jest zorientowany na ciągłe doskonalenie warsztatu informatyczno-multimedialnego wykazuje kreatywność w znajdowaniu coraz to wydajniejszych sposobów pracy i rozwiązywania problemów chętnie podejmuje się samodzielnego wyszukiwania najbardziej efektywnych rozwiązań kieruje pracą grupy wykorzystując serwisy społecznościowe dba o poszanowanie własności intelektualnej świadomie rozwija kompetencje osobiste związane ze studiowaną specjalnością jest zdolny do formułowania własnych sądów i wyciągania trafnych wniosków |
Semestry
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Michał Kierzkowski, | 4/3137/8778 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- umiejętność projektowania prezentacji multimedialnych
- przygotowanie dyktand oraz testów z audycji muzycznych przy użyciu edytorów dźwięku
- optymalizacja programów wspomagających proces kształcenia słuchu
- dostosowywanie skali trudności zadań oprogramowania do poziomu grupy
- umiejętność trafnego doboru treści serwisów multimedialnych oraz leksykonów interaktywnych; wady i zalety stosowania na lekcjach muzyki
- umiejętność tworzenia pomocy dydaktycznych
- organizacja danych, praca na plikach i folderach
- konwersja i kompatybilność plików audio oraz wideoobsługa cyfrowych edytorów dźwięku
|
metody dydaktyczne |
warsztaty, metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przygotowanie interaktywnej lekcji muzyki z wykorzystaniem technik multimedialnych przy pomocy poznanego oprogramowania. Przygotowanie i obróbka cyfrowego materiału video wraz z umiejętnością wszechstronnej konwersji do najpopularniejszych formatów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
4 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Michał Kierzkowski, | 4/3137/8775 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- wprowadzenie do e-learningu, znajomość terminologii oraz stosowanych metod
- stosowanie struktur opartych na hipertekście
- zastosowanie edytorów zapisu nutowego na lekcjach muzyki
- zastosowanie edytorów zapisu nutowego w pracy dyrygenta chóru
- znajomość wbudowanych funkcji keyboardu oraz ich zastosowanie w praktyce
- umiejętność zastosowania keyboardu w tworzeniu aranżacji na zespoły szkolne4
- umiejętność tworzenia własnych aranżacji oraz wydawanie ich na nośniku CD
- umiejętność łączenia obrazu z dźwiękiem
- znajomość i wykorzystanie w praktyce oprogramowania do autoringu DVD
|
metody dydaktyczne |
warsztaty, metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Tworzenie gotowych produkcji muzycznych zawierających obraz i dźwięk. Produkcja teledysków i krótkich klipów video. Praktyczna obsługa darmowego oprogramowania do edycji zapisu nutowego. Przygotowanie zawartości interaktywnej tablicy. |