Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Warsztaty technik multimedialnych

symboljezyk
4/3130polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  • umiejętność zastosowania programów multimedialnych na lekcjach muzyki
  • znajomość programów ułatwiających kompozycję i aranżację na zespoły szkolne
  • wykorzystanie keyboardu jako warsztatu pracy nauczyciela muzyki
  • wykorzystanie interaktywnych leksykonów oraz encyklopedii muzycznych rekomendowanych przez PWM
  • wykorzystanie prezentacji multimedialnych na lekcjach muzyki
  • umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagającego proces kształcenia słuchu oraz rozwój umiejętności z zakresu zasad muzyki
  • znajomość komputerowych edytorów zapisu nutowego
  • umiejętność obsługi edytorów dźwięku, tekstu, obrazu
  • zastosowanie studia muzycznego na lekcjach muzyki
  • interface MIDI oraz jego zastosowania z praktyce
  • wykorzystanie komputera jako wydawnictwa muzycznego – praca z edytorem tekstu
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • ukończony kurs: technologie informacyjne
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • keyboard, metodyka i teoria edukacji
bibliografia podstawowa

Brodziński T., Wenta K. (red.) (1998) Techniki multimedialne w technice, edukacji ekologicznej i kształceniu zawodowym, Szczecin

Brodziński T. (red.) (1999) Rola edukacji informatycznej w technice i jej związek z wychowaniem ekologicznym i wychowaniem zawodowym, Szczecin

Brodziński T. (red.) (2000) Technologia informatyczna w edukacji i przygotowaniu zawodowym, Szczecin

 

bibliografia uzupełniająca

Goban – Klas T. (2000) Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa

Sokół R. (2002) MP3 i DivX. Ćwiczenia praktyczne, Wydawnictwo Helion, Gliwice

Stępień M. (2002) MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych, Wydawnictwo Helion, Gliwice

Brown T. (2004) Cubase SX. Szybki start, Wydawnictwo Helion, Gliwice

 

efekty kształcenia - wiedza

identyfikuje podstawowe urządzenia służące do rejestracji dźwięku oraz obrazu
orientuje się w oprogramowaniu multimedialnym
posiada gruntowną wiedzę o rodzajach plików multimedialnych i ich przeznaczeniu
zna techniki pozyskiwania, klasyfikowania i korzystania z informacji, zwłaszcza o charakterze interaktywnym i multimedialnym
opisuje zasady działania systemów opartych na dokumentach internetowych oraz systemów do synchronizacji i współdzielenia plików i folderów

efekty kształcenia - umiejętności

posiada podstawowe umiejętności obsługi sprzętu do rejestrowania dźwięku i obrazu
potrafi biegle obsługiwać specjalistyczne oprogramowania do realizacji zadań o charakterze multimedialnym w obrębie własnej specjalności
posiada umiejętność tworzenia rozbudowanych prezentacji o charakterze multimedialnym
w prezentacjach wykorzystuje materiały multimedialne zarówno z własnej specjalności, jak i szerokiej problematyki z obszaru sztuki
potrafi wykorzystywać współczesne technologie do tworzenia multidyscyplinarnych projektów na bazie własnej specjalności
umie zastosować technologie multimedialne w szkole w oparciu o stanowiska komputerowe oraz tablice interaktywne

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

zachowuje otwartość na nowe technologie i jest świadomy bezustannego jej rozwoju
jest zorientowany na ciągłe doskonalenie warsztatu informatyczno-multimedialnego
wykazuje kreatywność w znajdowaniu coraz to wydajniejszych sposobów pracy i rozwiązywania problemów
chętnie podejmuje się samodzielnego wyszukiwania najbardziej efektywnych rozwiązań
kieruje pracą grupy wykorzystując serwisy społecznościowe
dba o poszanowanie własności intelektualnej
świadomie rozwija kompetencje osobiste związane ze studiowaną specjalnością
jest zdolny do formułowania własnych sądów i wyciągania trafnych wniosków

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Dyrygentura chóralna (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.002.0ćwiczeniazaliczeniedr Michał Kierzkowski, 4/3130/8767
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • umiejętność projektowania prezentacji multimedialnych
  • przygotowanie dyktand oraz testów z audycji muzycznych przy użyciu edytorów dźwięku
  • optymalizacja programów wspomagających proces kształcenia słuchu
  • dostosowywanie skali trudności zadań oprogramowania do poziomu grupy
  • znajomość obsługi wielościeżkowych sekwencerów do kompozycji i aranżacji
  • umiejętność trafnego doboru treści serwisów multimedialnych oraz leksykonów interaktywnych; wady i zalety stosowania na lekcjach muzyki
  • organizacja danych, praca na plikach i folderach
  • konwersja i kompatybilność plików audio
metody dydaktyczne

warsztaty, metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie interaktywnej lekcji muzyki z wykorzystaniem technik multimedialnych przy pomocy poznanego oprogramowania. Przygotowanie i obróbka cyfrowego materiału video wraz z umiejętnością wszechstronnej konwersji do najpopularniejszych formatów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.002.0ćwiczeniazaliczeniedr Michał Kierzkowski, 4/3130/8768
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • wprowadzenie do e-learningu, znajomość terminologii oraz stosowanych metod
  • stosowanie struktur opartych na hipertekście
  • zastosowanie edytorów zapisu nutowego na lekcjach muzyki
  • zastosowanie edytorów zapisu nutowego w pracy dyrygenta chóru
  • znajomość wbudowanych funkcji keyboardu oraz ich zastosowanie w praktyce
  • umiejętność zastosowania keyboardu w tworzeniu aranżacji na zespoły szkolne
  • umiejętność tworzenia własnych aranżacji oraz wydawanie ich na nośniku CD
  • umiejętność łączenia obrazu z dźwiękiem
metody dydaktyczne

warsztaty, metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Tworzenie gotowych produkcji muzycznych zawierających obraz i dźwięk. Produkcja teledysków i krótkich klipów video. Praktyczna obsługa darmowego oprogramowania do edycji zapisu nutowego. Przygotowanie zawartości interaktywnej tablicy.

wykonanie: www.ansta.pl