symbol | jezyk |
---|---|
4/3090 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Nauka podstaw gry na carillonie i wprowadzenie do gry artystycznej. Carillon, ze względu na analogie do klawiatury organów, zapewni studentom Muzyki kościelnej szybkie opanowanie podstaw gry na tym instrumencie i pozwoli w krótkim czasie na osiągnięcie postępów technicznych i satysfakcjonujących wyników artystycznych, umożliwiających publiczne wykonywanie utworów carillonowych. Do dyspozycji studentów jest carillon elektroniczny w Akademii Muzycznej. Studenci poznają i mają możliwość gry na jednym z 3 gdańskich carillonów (carillon w kościele św. Katarzyny, carillon na Ratuszu Głównego Miasta, carillon mobilny). Zaliczenie końcowe odbywa się na jednym z 3 gdańskich carillonów. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Umiejętność gry na organach lub/i fortepianie | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Podręczniki gry na carillonie, zawierające metody gry na carillonie:
Literatura carillonowa:
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych, szczególnie w obrębie repertuaru specjalności "muzyka kościelna" | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie gry na carillonie | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
wykazuje odpowiedzialność za kształt artystyczny koncertów studenckich |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Monika Kaźmierczak, | 4/3090/8672 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie instrumentu, opanowanie podstaw gry. Po pierwszym semestrze studenci powinni wykonywać utwory manuałowe o średnim stopniu trudności oraz utwory o niskim stopniu trudności z użyciem pedału. Rozkład zajęć:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są indywidualnie w formie ćwiczeń. Studenci przygotowują zadany program i prezentują go podczas zajęć
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie zróżnicowanego stylistycznie 20-minutowego programu wykorzystującego zdobytą technikę manuałową i pedałową. Co najmniej jeden utwór musi wykorzystywać pedał. Wymagana jest również krótka przygotowana improwizacja. Zaliczenie odbywa się na carillonie elektronicznym Akademii Muzycznej.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Monika Kaźmierczak, | 4/3090/8682 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wprowadzenie do gry artystycznej oraz aranżacji. Student powinien być w stanie wykonać utwory artystyczne z pedałem o niewysokim stopniu trudności oraz zaaranżować na carillon łatwe utwory, przeznaczone na inny instrument.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są indywidualnie w formie ćwiczeń. Studenci przygotowują zadany program i prezentują go podczas zajęć.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie 30-minutowego programu zawierającego własną aranżację na carillon. Zaliczenie końcowe odbywa się na jednym z 3 gdańskich carillonów (carillon w kościele św. Katarzyny, carillon na Ratuszu Głównego Miasta, carillon mobilny).
|