symbol | jezyk |
---|---|
4/3072 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot Literatura muzyczna jest swoistym dopowiedzeniem (ilustracją muzyczną) do treści przekazanych na kursie historia muzyki. Słuchacze przedmiotu:
Słuchacze przedmiotu literatura muzyczna otrzymują do treści poznanych na kursie historia muzyki ilustrację, która pozwala lepiej zapamiętać poznawane treści historyczne. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
zajęcia w Schola Cantorum | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
udział w chórach akademickich | |
bibliografia podstawowa | |
Bibliografię przedmiotu Literatura muzyki stanowią treści wykładane na kursie historia muzyki oraz materiały muzyczne. Materiał do słuchania literatury muzycznej pochodzi ze zbiorów płytoteki Biblioteki Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku oraz własne zbiory muzyczne, m.in.: Serie płyt CD:
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Wiedza na temat form charakterystycznych w poszczególnych epokach | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Umiejętność rozpoznania utworów muzycznych - form i autorów umiejętność powiązania formy z epoką muzyczną | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
zdolność do wykorzystania znajomości utworów , form, wykonań w indywidualnym muzykowaniu oraz pracy zawodowej |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | mgr Paulina Olczak, | 4/3072/8618 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe przedmiotu literatura muzyczna są ściśle powiązane z kursem historia muzyki i stanowią dopełnienie muzyczne treści historycznych. W I semestrze słuchacze poznają ilustracje muzyczne z epoki starożytności oraz średniowiecza, słuchają:
Słuchacze w efekcie rozpoznają styl i techniki uprawiane w epokach starożytności i średniowieczu. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- słuchanie literatury; - dyskusje na tematy prezentowanych nagrań; - wprowadzenie teoretyczne - wykład lub referaty przygotowane przez uczestników kursu. - udział w koncertach muzyki średniowiecza. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
-obecność na m.in. 60 % zajęć; -pozytywnie zaliczone kolokwium; - oceniane zostają umiejętność kojarzenia i zapamiętania fragmentów literatury muzycznej (autora, epokę, formę). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | mgr Paulina Olczak, | 4/3072/8636 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe przedmiotu literatura muzyczna są ściśle powiązane z kursem historia muzyki i stanowią dopełnienie muzyczne treści historycznych. W II semestrze słuchacze poznają ilustracje muzyczne z epoki ars antiqua, ars nowa i renesansu, słuchają:
Słuchacze w efekcie rozpoznają styl i techniki uprawiane w epokach ars nova i renesansie. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- słuchanie literatury; - dyskusje na tematy prezentowanych nagrań; - wprowadzenie teoretyczne - wykład lub referaty przygotowane przez uczestników kursu. - udział w koncertach muzyki renesansowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
-obecność na m.in. 60 % zajęć; -pozytywnie zaliczone kolokwium; - oceniane zostają umiejętność kojarzenia i zapamiętania fragmentów literatury muzycznej (autora, epokę, formę). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | mgr Julia Leszczyńska, | 4/3072/8651 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe przedmiotu literatura muzyczna są ściśle powiązane z kursem historia muzyki i stanowią dopełnienie muzyczne treści historycznych. W III semestrze słuchacze poznają ilustracje muzyczne z epoki baroku i klasycyzmu, słuchają:
Słuchacze w efekcie rozpoznają styl, formy i techniki uprawiane w epokach baroku i klasycyzmie. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- słuchanie literatury; - dyskusje na tematy prezentowanych nagrań; - wprowadzenie teoretyczne - wykład lub referaty przygotowane przez uczestników kursu. - udział w koncertach muzyki barokowej, np. koncercie organowym. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
-obecność na m.in. 60 % zajęć; -pozytywnie zaliczone kolokwium; - oceniane zostają umiejętność kojarzenia i zapamiętania fragmentów literatury muzycznej (autora, epokę, formę). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | mgr Julia Leszczyńska, | 4/3072/8668 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe przedmiotu literatura muzyczna są ściśle powiązane z kursem historia muzyki i stanowią dopełnienie muzyczne treści historycznych. W IV semestrze słuchacze poznają ilustracje muzyczne z epoki romantyzmu i muzyki XX wieku, słuchają:
Słuchacze w efekcie rozpoznają styl, formy i techniki uprawiane w epoce romantyzmu i muzyce XX wieku. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- słuchanie literatury; - dyskusje na tematy prezentowanych nagrań; - wprowadzenie teoretyczne - wykład lub referaty przygotowane przez uczestników kursu. - udział w koncertach muzyki romantycznej i współczesnej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
-obecność na m.in. 60 % zajęć; -pozytywnie zaliczone kolokwium; - oceniane zostają umiejętność kojarzenia i zapamiętania fragmentów literatury muzycznej (autora, epokę, formę). |