Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Praktyka prowadzenia audycji muzycznych
symbol | jezyk |
4/3059 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- kształcenie praktycznych umiejętności do prowadzenia przedmiotu audycje muzyczne w szkolnictwie muzycznym I stopnia
- poznanie różnych form, rodzajów ćwiczeń oraz metod aktywnego słuchania literatury muzycznej
- rozwijanie umiejętności projektowania ćwiczeń praktycznych dostosowanych programowo dla danej klasy
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- wiedza i umiejętności z historii i literatury muzycznej
- znajomość podstawowych zagadnień z zakresu psychologii
- znajomość podstawowych zagadnień z zkresu dydaktyki ogolnej
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- zaliczone kursy: (historia muzyki, literatura muzyczna)
|
bibliografia podstawowa |
- Dudek.A., Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia. Wyd. Triangiel, Warszawa 2009
- Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki, Propozycje dla nauczyciela Wyd. Harmonia, Gdańsk 2008
- Frolowiczi E., Konsonanse i dysonanse wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, Akademia Muzyczna, Gdańsk 2011
- Stokowska M., O muzyce i muzykach: ciekawostki, wiersze, wypowiedzi, anegdoty, Warszawa 1989
|
bibliografia uzupełniająca |
- Komorowska M., Zaproszenie do muzyki, WSiP Warszawa 1989
- Kreiner - Bogdańska A., W krainie muzyki, PWM Kraków 2006
- słowniki, encyklopedie, programy multimedialne, materiały z muzycznych stron internetowych
|
efekty kształcenia - wiedza |
* spełnia wytyczne wynikające z Rozporządzenia Ministra Nauki i szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela prowadzącego audycje muzyczne w szkole muzycznej I stopnia * posiada wiedzę dotyczącą pedagogiki i psychologii w zakresie problematyki pracy z dziećm w kształeceniu i nauczaniu w szkole muzycznej I stopniai * posiada wiedzę pedagogiczno - dydaktyczną do prowadzenia przedmiotu audycje muzyczne w szkole muzycznej I stopnia * posiada znajomość podstawowyvh treści z historii muzyki oraz literaturę muzyczną związaną z nauczanniem przedmiotu audycje muzyczne w szkolnictwie artystycznym * posiada wiedzę umożliwaijącą wykorzystanie na lekcji audycji muzycznych technologii informacyjnych ( nagrania, materiały nutowe, prezentacje multimedialne, internet) |
efekty kształcenia - umiejętności |
* posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły muzycznej I stopnia * jest przygotowany do współpracy z innymi placówkami (organizacja i prowadzenie audycji muzycznych) * wykazuje umiejętności samodzielnego doskonalenia własnego warsztatu poprzez dobór treści, literatury muzycznej, opracowania przykładów rozwiązań metodycznych |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
* stosuje w praktyce i doskonali w ramach przedmiotu kompetencje wiedzy i umiejętności do prowadzenia przedmiotu audycje muzyczne w szkolnictwie muzycznym I stopnia * posiada niezbędną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna |
Semestry
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Rytmika (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
5 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Maria Datta, | 4/3059/8605 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- praktyczna realizacja zagadnień omawianych na metodyce prowadzenia audycji muzycznych w zakresie szkoły muzycznej I stopnia
- prowadzenie zajęć praktycznych zgodnie z rozkładem materiału
- przygotowanie scenariuszy prowadzonych zajęć
- omawianie prowadzonych zajęć z opiekunem praktyk
|
metody dydaktyczne |
- operatywna
- ekspozycji
- problemowo - twórcza
- problemowo - analityczna
- analityczno percepcyja
- aktywnego słuchania
- organizowania i rozwijania działalności muzycznej ucznia
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna praktyk
- uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez studentów
- opracowanie scenariuszy i przeprowadzenie 2 zajęć w semstrze
|