symbol | jezyk |
---|---|
4/3057 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
2. Kształcenie u studentów umiejętności współpracy i prawidłowej komunikacji z dziećmi w wieku przedszkolnym. Praktyki odbywać się będą w semestrze letnim podczas zajęć rytmiki dla dzieci w wieku 4-5 lat w czwartki o godz. 16.50. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Praktykanci powinni:
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Andrychowska-Biegacz J. – „Gry i zabawy rozwijające dla dzieci”, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2000 r Malko D. – „Metodyka wychowania muzycznego w przedszkolu”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988 r Skazińska M. - „Rola rytmiki w przygotowaniu dzieci i młodzieży do percepcji sztuki”, Warszawa-Poznań PWN 1981r Skazińska M. – „Rytmika dalcrozowska – metoda aktywnego wprowadzania dzieci w świat muzyki” Smoczyńska-Nachtman U. – „Kalendarz muzyczny w przedszkolu”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988 r. Smoczyńska-Nachtman U. – „Rozśpiewane przedszkole”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988 r Smoczyńska-Nachtman U. – „Zabawy i ćwiczenia przy muzyce”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1987 r
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Krzyżowska T. – „Zabawy z piosenką”, Amtel, Katowice 1995 r. Lenartowska J. – „Przedszkolaki bawią się i śpiewają”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1990 r Podolska B. – „Rytmika dla dzieci”, Impuls, Kraków 2008 r. Podolska B. – „Z muzyką w przedszkolu”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1987 r Trawińska H. - :Zabawy rozwijające dla małych dzieci”, Państwowy Zakład wydawnictw lekarskich, Warszawa 1988 r Wieman M. – „A czy wy tak potraficie?”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988 r Wolniakowska-Majewska Z. – „Maluch w Operze”
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
potrafi prawidłowo zaplanować pojedyncze zajęcia rytmiki | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
samodzielnie prowadzi zajęcia rytmiki | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
potrafi nawiązać kontakt z dziećmi w wieku przedszkolnym (przekazuje w sposób przystępny i zrozumiały polecenia) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Anna Fedyniak-Kołodziej, | 4/3057/8602 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Śpiew i ćwiczenia słuchowo-głosowe:
2. Zabawy muzyczno-ruchowe:
3. Kształcenie sprawności ruchowej:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Problemowa, pokazu, słowna, projektu, praktyczne i aktywizujące, waloryzacyjna. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|